'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

roelant1 schreef:
Dan heb ik dus nog geen klagen met mijn 1:6,7 op de snelweg. (wel een laag dak)

Ik zou voor een zwarte Bull-bar gaan.

Groeten Roelant.
Roelant,

nu over 1800km kom ik op 1 : 6,3 ! Dat geeft persepctief. Scheelt wel dat het dehler dak de laagste Cw waarde heeft als ik het goed begrijp. In onderstaande staat alle km's en tankbeurten. Vaste kosten is opgebouwd uit houderschap, aanschaf bus en kosten tot heden, verzekering. Onderhoud moet ik nog eens ingeven.
datum kilometerstand km gereden liter prijs kosten brandstof
8-nov.-2008 132733 volle tank (67L) € 1,26 € 84,42

1-dec.-2008 132895 162 42 € 1,25 € 52,50
1-jan.-2009 133104 209 30,5 € 1,22 € 37,21
24-jan.-2009 133247 143 22,76 € 1,22 € 27,77
25-jan.-2009 133488 241 38,93 € 1,20 € 46,72
1-feb.-2009 133771 283 42,29 € 1,20 € 50,75
7-feb.-2009 134225 454 64 € 1,23 € 78,72
24-feb.-2009 134612 387 56,12 € 1,20 € 67,57



totaal km's totaal brandstof totaal kosten
1879 296,6 € 445,65

verbruik per 100km 15,78 liter
verbruik 1 liter op 6,34 kilometer
brandstof kosten per km € 0,24 per kilometer
vaste kosten per km (10000km/jaar) € 0,05 per kilometer
totaal vaste kosten € 0,29 per kilometer
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

JanmetDoKa schreef:Dag Ronald,

Als je mijn eerlijke mening wilt weten: Helemaal niet monteren dat tuinhek.
Ziet er niet uit [[sad]] .

Op de een of andere manier vloeken het platte van die bullbar en het ronde profiel van de busneus nogal met elkaar.
En de grille past niet netjes achter het gat. Dat gat is te vierkant (te hoog?).

Natuurlijk moet je gewoon lekker doen wat je zelf mooi vindt. Maar je vroeg meningen. Welnu, bij dezen weet je de mijne.
Een volgende keer krijg je wel weer complimentjes :mrgreen: [[thumbup]] .

Met vriendelijke groet, Jan van Klink.
Hallo Jan,

De ronding daar heb je gelijk in. Jammer genoeg is dit niet zomaar aan te passen, iets extra doorbuigen zal niet lukken zonder de boel te knikken :-( Echter ik kan mij geen vw bullbar of aftermarket voor de geest halen die er beter uitziet. Die buddich's zijn extreem zwaar en lomp. Deze is redelijk 'licht' gemaakt van dunwandig rvs. Het raamwerk rond de grill komt best wel uit. De bullbar moet nog wat lager gemonteerd. Alleen de breedte zou een cm of 5 meer mogen wezen gok ik om de koplampen beter uit te laten komen. De mistlampen schijnen net onder die onderste buis door. Dit is wel een handig opstapje om de ramen te wassen of van ijs te ontdoen ;-) Toen ik de foto van Ad zijn bus zag met zijn BB vroeg ik mij al af van welke producent deze was. Was eigelijk een van de weinige die ik vond smoelen. Deze heb ik hier in de buurt op de kop getikt voor een bedrag waar ik nog niet de electroden voor kan halen om te lassen. In ieder geval wordt die zwart van kleur, zal al een ander beeld geven.



grt Ronald
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 02 mar 2009 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Vanmiddag de bar gemonteerd. Ik heb twee steunen op de frontbalk gebout. Hierop staat de bullbar gemonteerd. Zo kan ik hem makkelijk verwijderen en bv bij de verlichting komen. Ik moet nog wel een steun(en) maken van boven om trillen tegen te gaan. De mistlampen moet ik ook iets lager zien te monteren, of hoger in die beugel......De twee verstralers had ik nog voor mijn unimog, de 24v lampjes vervangen door 12v en dan aansluiten. Ik kwam achter de bumper de originele blauwlicht en sirene bedrading tegen, eens zien of deze te gebruiken is om de verstralers aan te sluiten via een relais.
opbouw-00047a.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
evert2
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 942
Lid geworden op: 09 nov 2008 00:01
Locatie: wyns nabij bartlehiem

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door evert2 »

hoi ronald
Ik vind het best mooi die bb past wel bij je bus , op zich mag ik die rvs wél zien , maar zwart steekt wel af ,Wel denk ik er aan dat als er ooit een aanrijding met een fietser of voetganger zou komen ,hij /zij meer kans op letstel heeft .Ik heb mijn verstralers ook op de bestaande bedrading aangesloten , met een relais en een schakelaar zodat ik ook zonder verstalers kan rijden .gr evert
dat rijdt als de brandweer
gr Evert
Gebruikersavatar
roelant1
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3694
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:06
Locatie: Arendonk
Contacteer:

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door roelant1 »

evert2 schreef:Wel denk ik er aan dat als er ooit een aanrijding met een fietser of voetganger zou komen ,hij /zij meer kans op letstel heeft .
Hoi Evert,

Die horen ook niet voor je bus te lopen of te fietsen. :lol:

Groeten Roelant.
Had 'n VW T3 Pickup 1600D enkele cabine '86(CS 50pk)
Had 'n VW T3 Caravelle 2100 WBX '89 8-pers. (MV 95pk)
Had 'n BMW 318D 2 ltr. '03 (116 pk)
Ford Transit 2400 TDCI dubbele cabine '07(100pk)
BMW E91 318D 2 ltr.'07 (130pk)
Nissan Vanette 2300D '01 (60 pk)
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Met 2 ton staal op je afkomend is de bullbar denk ik het minste waar je je druk om maakt. Misschien dat je er aan vast kunt klampen en voorkomt dat je overreden wordt door die 2 ton...... 8)

grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Voormalig lid 91

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

De voorkant van zo een bus is om te inzittenden te beschermen redelijk stijf gemaakt. Hieronder een foto van een bus die op volle snelheid tegen een boom is gereden. Het hele verhaal vindt je ophttp://www.vwbusclub.nl/vw-pechvogel.htm
Afbeelding
Duidelijk is te zien dat, om 2 ton staal op te vangen, de voorkant zeer stevig in elkaar zit, en dat de grille weg is, mogelijk geheel versplinterd.

De bullbar zal mogelijk voorkomen dat je verwond wordt door scherpe delen, zoals de randen rond de grille, en eventueel de grille zelf. Zoals Ronalds bullbar vast zit zal hij meegeven, maar nog steeds voorkomen dat je in aanraking komt met scherpe delen.

Hoe het in de praktijk zal gaan weet ik niet, maar ik ben er niet van overtuigt dat de bull-bar bij een ongeval met een T3 negatief uitvalt. Dit verandert natuurlijk als zo'n ding op een modernere wagen zit, waar de ontwerper rekening heeft gehouden bij het ontwerp om bij een ongeval met voetgangers het letsel laag te houden!

Ik vindt hem mooi Ronald, (ik ben er zelfs jaloers op) :oops: geniet er van! [[thumbup]]
Ik denk dat iets minder bling bling (matzwart?) heel mooi zal staan! [[bye]]
Gebruikersavatar
evert2
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 942
Lid geworden op: 09 nov 2008 00:01
Locatie: wyns nabij bartlehiem

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door evert2 »

misschien hebben jullie gelijk , ik ga het niet uitproberen(om vóór jouw twee ton te lopen ,als je met 100 aan komt scheuren :buiken: ) ,neemt niet weg dat ik het wel mooi vind.
misschien kan je de mistlampen op je bullbar monteren .
dat rijdt als de brandweer
gr Evert
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

De bus heeft straks dus ook een plaats nodig om te overnachten en waar er aan gewerkt kan worden.....

Onderstaand loodsje (conceptje) van 5 x 10 meter moet hierin gaan voorzien.

vanmiddag even in elkaar geknutseld via sketchup van google.
opbouw-00048.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hoi,

Een loodsje als bovenstaand heb ik vandaag (gebruikt) gekocht. Binnen enkele weken ga ik hem afhalen met de DAF85 kraanwagen.

Onderweg eindelijk achter wat het gewobbel is/was in mijn voortrein.

Voor aanschaf was mij al opgevallen dat er een kink in zat.... noem dat maar een onderhandelingspunt ;-)

Omdat het een klein wobbeltje was dacht ik aan een tik in de velg of de (wat oudere) band en niet zozeer de lagers of overige ophanging.

Nu ik sinds invoering en de RDW keuring toch al een 4500km gereden heb was ook te merken dat het wobbelen erger werd. Bij de RDW keuring was er niks mis mee :-), profiel etc. was allemaal in orde.

Onderweg vandaag had ik het 'idee' dat het sneller erger werd. Om zeker te zijn toch nog eens gekeken en op de A29 maar op de linkerrijbaan gestopt. Toevallig stond die brug open dus het stoppen was veilig.......

Hier merkte ik toch (eindelijk) een voelbare hobbel op het loopvlak.

Nog op het gemakje doorgereden naar 's Gravezande. Hier heb ik het voorwiel maar vervangen door de reserve. Komt die er ook eens vanonder. Mooi nieuwe band! Bij het wisselen wat super ging met de originele krik bleek ook nog eens dat de remmerij voor echt hagelnieuw is. Schijven nog niks ingelopen en de blokken mooi dik (binnen en buiten)

In het vervolg zal ik niet gauw meer doorrijden met dit wobbelend gevoel. Geen fijn idee om met 120 een klapband te krijgen met heel je familie in de bus.

Hier de foto's met de bobbel en het slijtage patroon van de laatste 500km gok ik. Met Pasen naar Frankrijk geweest en toen heb ik nog geen voelbare bobbel of afwijkend profiel gezien.

Grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
rick
Bus guru
Berichten: 5215
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Ronald,

Waarom is je band zo vreemd afgesleten?
Met te zachte banden gereden?
Slechte uitlijning?
Zo te zien zijn het al behoorlijk oude banden als ik kijk naar het verdroogde rubber in het loopvlak.
Uit welk jaar zijn die?
De ouderdom kan ook verklaren waarom er een bobbel in het loopvlak verscheen.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag Ronald
De veilige max.leeftijd van een band is zeven jaar.Daarna is deze nog goed voor het containerpark. :mrgreen:
Deze getoonde band zit er ver over,te zien aan de ouderdomskerven.
Mocht ik in je plaats zijn,kijk de datum van de mooie gemonteerde reserveband ook maar eens na...om een klapband te vermijden.
De meeste klapbanden gebeuren met aanhangers met te oude banden,die door de hitte die de band te verduren krijgt springt.
De datum staat op iedere band,verplicht van de wet.
Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door BusBart »

Ik ben het volledig met Leo eens, Zelf heb ik pas ook het een en ander mee mogen maken, ik ben nog op zoek naar de fotoos, als ik ze vind plaats ik ze wel.

Sterkte!!!
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik geloof dat mijn antwoord ergens vergeten is geraakt?

Nog eens tikken....

De oude voorbanden; DOT 427<| = week 42 1997, dus 12 jaar oud :he!!!:

De achterbanden; DOT 1600 = week 16 2000, dus ook al 9 jaar :shock:

Reservewiel; DOT 0203 = week 2 2003, dus al ruim 6 jaar ongebruikt onder de neus. :lol:

Wordt hoog tijd mijn 5 banden te vervangen door 5 evenzo nieuwe.

Ik ga eens denken of ik bij de 14" blijf of over ga naar 15" of 16" wielen.

grt Ronald
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door BusBart »

Hoi Ronald,

nee, niet vergeten, alleen je ontdekt het (veel) eerder dan gewenst.
Andere banden: 215/75R15 BFGoodrich AT? dat word mijn volgende set.
pas van een kennis hier gehoord, had er al 20.000 opzitten met een set, en je zag het nog niet eens...zelfs de pinnetjes zaten er nog aan, en volgens hem erg goed in de sneeuw, en regen.
Dat lijkt me ook nog wel wat. en dan met die verschrikkelijke witte lettertjes naar binnen, ben tenslotte geen Formule1 wagen...
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Vandaag een lange rit gemaakt om de stal van de bus op te halen. 5 meter plateau/oprijwagen met de spanten, balken en beplating van een loodsje.

Wat zou dat nu wegen?

Kon netjes met gemak met het vrachtverkeer mee en soms erover. Vertrekken in de G was wel raadzaam!

Grt Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie