het luizebos project

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Zo nu wel een update de bus is verkocht en gaat naar een groot liefhebber die er al 2 heeft :mrgreen: en project dan door wil zetten .
zelf had ik niet verwacht dat het eigenlijk zo snel zou gaan [[schrik]]

Na een week gebeurde niet veel maar na die week was een gekken huis nou ja :buiken: op een gegeven ogenblik moest ik ze in wachtrij zetten .
er zijn nog 4 wachtend voor toch als verkocht gereserveerd als verkocht ze bleven komen inmiddels is er en bedrag gestort .

Dus in kannen en kruiken denk ik de auto zal ongeveer rond half juli opgehaald gaan worden :?: dan ben ik echt busloos [[sad]]

de zoektocht naar iets anders zal wat langer duren ben druk in en rond het huis aan het verbouwen keuken kachel en div mag ook niet eerder van moeders :lol: je wacht maar eerst de verbouwing streng hé

Ondertussen al ruim voor die tijd was ik al bezig om alles wat los en vast zit zo is veel gereedschap wat ik niet meer nodig denk te hebben
zaagtafels weg oude rommel 3 motor fietsen weg gedaan 1 naar mijn dochter 1 gesloopt in onderdelen en de Honda xl 500 is naar een liefhebber gegaan die had na 6 motoren van dat merk wilde er nog wel 1 bij wilde 8) moet zeggen geeft wel een opgeruimd gevoel zowel in de garage als in het hoofd .

Mag ik jullie bedanken voor de ondersteunden berichten van allen [[thumpsup]] ik blijf natuurlijk posten hier vind het wel gezellig ongeacht wat het gaat worden of wat er komen gaan .

Als er een t5 komt moet daar ook weer een hefdak op komen dus dat zal maken worden :D en een slaapbank natuurlijk met aanverwante onderdelen dus na september ongeveer wie weet

groetjes alvast [[toast]] :x:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Frits,

Goede ontwikkeling! Eens goed de bezem er doorheen.
De regelgeving zal steeds strenger worden. Koop een T5 met een zo hoog mogeljke Euro-notering.

Groet
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Je hebt toch wel in de koop bedongen dat er een foto op het forum gepost wordt, zodra het project af is?
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door Ewout »

Gefeliciteerd Frits! En niet meteen een 2.4 V6 in je eerstvolgende T5(?) hangen :mrgreen:
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ga ik proberen Rick afhankelijk van de centen :D

Michel
hij heeft toegezegd dat te doen maar niet zo frequent :lol:

eeehhh nee wout zal er nooit meer van komen ga me bezig houden met wat makkelijk dingen


zo heb deze gereden vrijdag dochters heeft de studie voldaan en komt weer thuis wonen dus die moest opgehaald worden uit Middelburg met de spullen .

Mocht daar 470 km in mogen sturen absoluut niet verkeerd kan ik zeggen 114 pk 6 bak rijd verdomt lekker kwam aan gemiddelde van 1.15,4 en dat bij constant 110 km tja is geen VW ik

had ik nog geprobeerd maar bij alle bekende verhuur bedrijven verhuren geen transporter ! wel van alles anders maar niet een t5
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Dan nog een reactie vandaag heeft tom zij nieuwe aanwinst opgehaald ben dus nu busloos zins 10 jaar [[sad]]

die was er blij mee en die gaat er ook verder mee , hij heeft er zin in . dus alles wat ik niet meer nodig had meegeven

en een laatste blik bij verstrek komt in een goed nest

bedank allemaal tot een andere topic [[toast]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door luizenbos op 01 jul 2018 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
tommeke15
Komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2018 23:10

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door tommeke15 »

Goeiemorgen bus liefhebbers,

Voor het eerst dat ik hier ooit reageer. Zeer blij met de bus van frits. Ook zeer dubbel om dit van frits in feite af te nemen. Maar heb hem meermaals gevraagd als hij ook echt achter z'n keuze staat. En daar gaf hij op aan van wel. Zoals hij nu z'n bus project verkoopt zo deed ik mijn scooter project ooit weg na veel teveel geld en tijd erin geduwd te hebben.

Zoals frits als aangeeft heb ik er nog 2.

De oranje daar ligt een cupra motor in een abf, heel leuk om mee te rijden maar comfort.... Tja een herrie met een 4bak van een luchtgekoelde versie. Deze gaat wss wel blijven.

De gele daarin tegen... Tja hoe noem je het, frits was eigenlijk 2 maanden te laat haha. Nee deze had ik gekocht om op te knappen en er een camper van te maken maar na naderinzien vind ik het toch zonde om daar in te gaan slijpen wat ik daar nu mee ga doen weet ik niet. In eerste instantie de tuin in met een zeil erover.

Hier alvast een naar mijn mening mooie sfeerfoto😬😳 een fijne zondag en zal hier met en met gerust nog wat posten als jullie dit prima vinden??

Groetjes Tom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Hoi Tom, welkom en gefeliciteerd met je aankoop! Het zou leuk zijn als we het vervolg van het project een beetje kunnen blijven volgen. Het is verre van een standaard ombouw.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Wat een toffe kleurencombinatie! Mooi dat de bus bij een liefhebber terecht is gekomen. Frits, succes met de zoektocht.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door Ewout »

Volgens mij is Frits’ bus in prima handen gekomen, dat verzacht het leed gelukkig.
Welkom Tom, complimenten voor je collectie en als we af en toe mogen meekijken met de om ouw, dan graag.
En Frits, ben bienieuw naar je eerst lovende post [[thumbup]]
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door Marcel.S »

luizenbos schreef: 30 jun 2018 22:04
zo heb deze gereden vrijdag dochters heeft de studie voldaan en komt weer thuis wonen dus die moest opgehaald worden uit Middelburg met de spullen .

Mocht daar 470 km in mogen sturen absoluut niet verkeerd kan ik zeggen 114 pk 6 bak rijd verdomt lekker kwam aan gemiddelde van 1.15,4 en dat bij constant 110 km tja is geen VW ik

had ik nog geprobeerd maar bij alle bekende verhuur bedrijven verhuren geen transporter ! wel van alles anders maar niet een t5
Ik heb die ook voor mijn werk gereden.
Tuurlijk rijd heerlijk.
Maar, nadeel van dit model bus, het is behalve de laad ruimte geen bus meer. Ze streven naar personenauto gevoel , je zit laag.
Als ik thuus kwam van werk srapte ik weer in de t5 en dat is gewoon nog steeds een bus, hoog en droog veel meer overzicht .
Bestel gewoon een proefrit in een t5 die je wilt , echt daar kan de nieuwste vito niet tegen op ,het is het net niet ....nooit geweest ook.
T5 uit 2004 (wat ik heb)t/o een vito van dat jaar ga maar foto's zoeken, dan heb je toch kwaliteits verschil hoor. Die van mij roest niet ,ondanks dat er ook wat lak mist en er blank metaal is . Geen roest .
Succes 🤗🤗👍
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Nou na bijna 2 jaar toch weer wat anders gekomen :wink:

Heeft even geduurd maar daar is die dan na vele verbouwingen in en rondom huis en vele motor fietsen die reeds de revue hebben gepasseerd als bezigheid Maar wel ondertussen kijken wat ik nou eigenlijk echt wilde . :?:

Heb nog gekeken voor het oude type VW LT maar dan toch wat groters maar met de motor voor in en het vele laswerk in het verschiet daar ga je weer met en het milieuzones maarrrrrr wel het uiterlijk van een t3 [[thumbup]] zowel rationeel als emotioneel .maar nee toch maar niet gedaan .

Toen eens kijken voor een t5 verlengt en semi verhoogt of en een hef dak erop zelf erop maken eeehh wikken wegen kijken . [[uuhhmm]]

via een omweg toch eens kijken naar een crafter lekker lelijk :mrgreen: grove neus en iets groter langer en standaard al met een verhoogt dak
ook moeders vond dat de best keus vooral niet meer carrosserie las werk al is dat wel leuk werk maar iets eehh laten zeggen minder werk .

Nou de kogel is door de kerk het is dus CRAFTER geworden . met schade een bewust keus heb maanden op auto schade .nl gekeken en deze is eruit gesprongen

km stand -- 129,739 km
Bj 1- 2013
2.0 liter
6 bak
lengt 2 hoogt 2
lengte is 5.90 met trekhaak 6.00 m en 199 breed een flinke jongen op mijn oprit [[yes_new]]

fots zijn nog van de verkoop site

Met hoop toeteter en bellen weet nog niet alles en kom ook steeds meer tegen :lol: wat ik niet wist of weet afijn gisteren laat thuis en moe .
vandaag maar eens kijken wat ik tegen kom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door krisg »

wat groot
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

inderdaad groot!
Ouders van vrienden van me hadden ook een crafter en hadden er zelfs een doucheruimte in. Wel een hoop opties en een goede basis om mee te beginnen :)
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Nou ja heren en dames

Als jullie het leuk vinden dan plaats ik weer hier een project van de ombouw maar als jullie of de meester zegt past hier niet meer begrijp ik het :mrgreen:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: het luizebos project

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik denk dat dit een prima Mercedes is vermomd als een VW, om wat mee te doen.
Top koop Frits.

Theo
Plaats reactie