TijnCU project 2.0

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1698
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Foto update!
Omdat de luchtmassameter niet meer nodig is met mijn nieuwe motormanagement was het tijd voor een nieuwe inlaat. Ik heb een 102mm turbo inlaat, en had een 89mm LMM dus er zat een verloop in. het filter was ook 89mm op de aansluiting. Ik heb een paar nieuwe ringen aan de buis gelast (pie-cuts) om de bocht te ronden en een stukje verlengd zodat het filter bij het linker achterlicht komt.
IMG_1344.jpeg
Nu is dus het hele traject van filter tot turbo 102mm en heb ik ook beter de mogelijkheid om een hitteschild te plaatsen.
IMG_1345.jpeg
Het is ook best een lompe turbo (58mm inducer) hier nog een plaatje van toen de slangen er af waren:
IMG_1390.jpeg
Ik had eerder snel een motor verhoging gemaakt, die was functioneel maar niet echt mooi ofzo. Omdat ik mijn motordeksel ook had aangepast kon ik vrij laag blijven met de verhoging, maar het nadeel was een verzwakt motordeksel (kunststof ook nog) en minder demping. dit was het (bekleed met multiplex plaat)
9B52C49E-7FE0-4298-99B1-F1ACB643CBBB.jpeg
Ik heb er nu voor gekozen om de verhoging iets groter te maken en een volledig origineel stalen deksel er op te plaatsen. De verhoging ziet er ook nog wat netter uit, deksel moet nog even gestraald en gelakt.
F0A19BFC-58FA-4731-AEE9-5B9AC0C0A833.jpeg
In die rand zit ook het oorspronkelijke rubber randje verwerkt, die heb ik losgeslepen van de bus en hier weer in gelast en afgekit.
IMG_1391.jpeg
Ik las de verhoging ook op een paar punten vast en dan kit en spuit ik de boel weer mee met de bus. Moet nog even zien hoe de rest van de verhoging eruit komt te zien, makkelijker om een vlakke vloer over te houden dan zo'n hobbel in het midden.
61907B84-C4C0-4FA5-AA26-7FF4D70A7C37.jpeg
Dat was het voor nu even weer!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T
Audi A3 2001
Volvo V40 2001
Honda VFR750F 1994
paul1976
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 304
Lid geworden op: 07 mar 2011 12:13

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door paul1976 »

Gaaf!
Groeten,
Paul

"gangisallus"

'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1232
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door Mitch »

Mooi werk weer Tijn, hoe hoog hangt jouw blok boven de grond nu? Bij mij 17 cm en ik heb er ooit voor gekozen om geen dekselverhoging te maken maar de motorbeugel lager te hangen. Dus eigenlijk ben ik benieuwd waarom iedereen zijn deksel verbouwt terwijl het ook naar de andere kant toe kan.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1698
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Zoals hij nu staat 12-13cm onder het carter.
Het verschil is waarschijnlijk dat mijn motorblok rechtop staat (15 graden) en met die enorme cilinderkop van de 20v heb je dus best wel hoogte in het blok.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T
Audi A3 2001
Volvo V40 2001
Honda VFR750F 1994
Plaats reactie