TijnCU project 2.0

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
antiquetoy
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 590
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door antiquetoy »

Hey Tijn,

Wat voor wielen ben je van plan eronder te doen?
Passen de originele 14" velgen nog gewoon, of is dit nog maar afwachten en testen?
:)

groeten,
Vincent
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Hoop dat ze er onder passen, ze zijn wel verbreed dus misschien kan het net. Anders moeten we even gaan passen om andere wielen. Heb zojuist mn budget aangevuld want de Berlingo is verkocht :D Nu snel naar een motor zoeken!
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Gebruikersavatar
Thomasrs
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 867
Lid geworden op: 17 feb 2010 13:37
Locatie: omg. Alkmaar.

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door Thomasrs »

je bent welkom om te passen hoor 17'' :) of ik ff naar Heereveen;)
MfG Thomas

Wegens toenemende drukte kan ik niet altijd reageren -------> stuur maar een prive bericht! Excuses
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Ja, rijden zonder velgen is lastig [[bye]]
omdat ik nog niet ben opgeschoten nog maar een set foto's :D
Foto0410.JPG
Foto0411.JPG
Hopelijk komen mijn onderdelen morgen binnen, en ik ga ook even op zoek naar een geschikte primer voor de draagarmen en een paar busjes tectyl :buiken:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
ritc

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door ritc »

Mooi rood die klauwen :mrgreen:
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Zo, de wasmachine draait hier overtoeren [[bye]]
Heb de draagarm in enkele lagen zink gezet, en vervolgens in de primer. Annie is begonnen aan de 2e draagarm te schuren, wat ik daarna maar heb afgemaakt :mrgreen: toch een beetje te vies klusje. Ben ook begonnen aan het schoonmaken van de wielkasten en bodem, wat een zooi komt er af! Maar desalniettemin de originele VW rubbertjes in de tectielgaten van de kokerbalken etc, roestvrij! Kom ook op diverse plaatsen in hoekjes VW kauwgom tegen, wat is dit voor een spul? werkt erg goed tegen roest in iedergeval! De kokerbalk van de rechterkant staat nu weer in een nieuwe laag ML, moet de wielkasten nog even goed reinigen voor de nieuwe bitumen erop gaat. Enige roestplek in de wielkast is in de naad van het paneeltje waar ook de bumperhoeken aan hangen, nog even een goede oplossing voor zoeken. Hier nog weer wat plaatjes (ik gooi die server helemaal vol haha) [[toast]]
Met gewone schoonmaakborstel ergste vuil weggehaald
Foto0417.jpg
Draagarm in de primer
Foto0420.jpg
Ook op de andere draagarm leek de pet zeer strak en roestvrij, na het lossen blijkt het tegendeel [[bye]]
Foto0416.jpg
Dus ook even opgepoetst en vast in de zink voor het proplassen. vanaf maandag weer aan de bak, einde van de week even de hubs afdraaien en verder met de boel in elkaar zetten [[toast]]
Foto0419.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Gebruikersavatar
Thomasrs
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 867
Lid geworden op: 17 feb 2010 13:37
Locatie: omg. Alkmaar.

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door Thomasrs »

netjes man!!!
MfG Thomas

Wegens toenemende drukte kan ik niet altijd reageren -------> stuur maar een prive bericht! Excuses
Gebruikersavatar
joemmiehammer
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1043
Lid geworden op: 26 jan 2007 17:47
Locatie: Selfkant, NRW, Duitsland

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door joemmiehammer »

Hoi Tijn,

Ik heb met veel plezier je Topic gelezen. Prachtig om te zien dat je met zoveel overgave aan je bus bezig bent!

Keep up the good work [[thumbup]]
Groetjes,
Boris


Onze vloot:
2003 Volvo V70 D5 Premium 163 PK
2010 Skoda Fabia Combi 1.6 TDI
Gebruikersavatar
antiquetoy
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 590
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door antiquetoy »

Hey Tijn,

Het kan zijn dat je met die kauwgom de strijkkit bedoeld?
En ja, dat is zeker goed spul, als er geen luchtbel achter zit ;) want dan gaat t toch echt wel roesten op sommige moeilijk bereikbare plekken :(

Ik lees ook met plezier mee :D

groeten,
Vincent
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Vandaag mail gehad van een leverancier, morgen gaat de verlagingsset eindelijk op de post [[pang]] . Ondertussen is het nieuwe doek (Zilvergrijs) voor ons hefdak binnen, en de rubbers voor de draagarmen. De 2e draagarm staat in de zink, de 1e zit al vol met Tectyl ML. Heb met terpentine even de wielkast en motorruimte gereinigd, en zit nu weer op glanzende originele lak op sommige plekken, motorruimte helemaal, behalve de rubber(roest)rand van het motorrubber. Bijna zonde om er weer tectyl op te doen, maar toch beter van wel. Motorruimte gaat meegespoten worden in de nieuwe kleur, die behandel ik binnenkort even voor. Van het weekend proberen de hubs af te draaien en een adres zoeken voor ankerplaten laseren. Anders zelf maar een plasmasnijder huren :buiken: Er staat al een volle mig/mag fles van 20 liter klaar op het lasapparaat, zodra de bus weer naar buiten kan rollen begin ik aan de carosserie.
Annie heeft een planning gemaakt, die mij voorschrijft dat de bodem deze week af moet, en over 2 weken al de nieuwe lak erop...hard werken dus :cry: Heb ook nog geen motor, de duitser die hem gaat leveren is te druk met zijn werk op het moment helaas. Het wordt een aangepaste MV denk ik, deze zijn goedkoper dan de DJ's en de injectie gaat er toch af. Hopelijk deze maand nog een motor thuis, en zodra de bus gekeurd is de testbank op :mrgreen:
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
ritc

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door ritc »

Handig dat iemand anders de planning doet. :D
Wat voor verlagingsset heb je gekocht??? Hoeveel verlaagd ie?
Gebruikersavatar
werner
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 393
Lid geworden op: 21 mar 2010 13:15
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door werner »

Hoi,


tijn wat lees ik nu>,,, ga je afstappen van de lbx cu motor ?


gr
werner
Werner
een busje !
VW T3 2.0L CU 1982
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Maarten, hij gaat -70/-50 naar beneden. Werner, ja ik doe dit eigenlijk alleen maar om meer vermogen te krijgen. Het is mogelijk om een CU hard te laten lopen, maar deze combi met lpg en bergen leek me niet helemaal safe (grotere boring, andere nokkenas, grote carbs en andere uitlaat zou me over de 100pk moeten schieten). Ik wou eerst voor een Subaru, maar blijf om diverse redenen toch liever bij vw "stock". De wbxen doen het iets beter op gas, en de 2.1 heeft al een hoog standaard vermogen. Met wat aanpassingen zou hij richting de 150 pk moeten gaan straks.
Wat nieuwe foto's:
Bagagerek spanbanden houders
Foto0421.jpg
Bagagedeel hefdak met roestachterblijfsels
Foto0422.jpg
Draagarm in tectyl
Foto0426.jpg
Bitumen wielkast
Foto0428.jpg
Bitumen wielkast 2
Foto0429.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Gebruikersavatar
Thomasrs
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 867
Lid geworden op: 17 feb 2010 13:37
Locatie: omg. Alkmaar.

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door Thomasrs »

tijn waarom neem je geen stone chip tectyl... vele malen dikker en elastisch
gr.
MfG Thomas

Wegens toenemende drukte kan ik niet altijd reageren -------> stuur maar een prive bericht! Excuses
Gebruikersavatar
werner
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 393
Lid geworden op: 21 mar 2010 13:15
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door werner »

tijn,
hoe ga je dan je waterkoeldeel plaatsen? je hebt toch geen 2e gril ?....
btw, mijn herbouwde cu blok is bijna helemaal origineel, en ik heb genoeg vermogen vind ik zelf, ding wordt alleen heet :F

gr
werner
Werner
een busje !
VW T3 2.0L CU 1982
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: TijnCU project 2.0

Ongelezen bericht door TijnCU »

Thomas, bedoel je ipv de bitumen of de tectyl? Ik doe 2 lagen bitumen, dik en veerkrachtig genoeg om dikke steenslag tegen te houden. Zit ook op mijn andere bus en houdt al 2 jaar. :mrgreen: Op de draagarmen van bus 1 had ik hammerite gesmeerd met er overheen wat tectyl, dat hield ook prima. Ik denk dat de behandeling die ik nu heb gedaan nog iets sterker is :D
Werner, ik zit nog te twijfelen waar de radiateur gaat komen, maar ik denk dat ik gewoon een 2e grill bij zet voor het gemak. Hoewel je ook T1's ziet rondrijden zonder grill, met wbx. Even kijken nog wat mooi/slim/goed is.
Morgen de rest van de achterkant behandelen, dan lopen we weer op schema [[toast]]
Beide draagarmen klaar
Foto0433.jpg
Wie het kleine niet eert...
Foto0434.jpg
Glimdingen
Foto0435.jpg
Tank, vies van buiten maar helemaal gaaf van binnen!
Foto0438.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Plaats reactie