TijnCU project 2.0
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Verlagingsset binnen
En ze zijn eindelijk binnen! Setje bij elkaar Oude veer en schokbreker vs nieuwe, kortere en stuggere veer en verende demper. En de kortere stuggere voorveer met verende demper. Onderkant schiet aardig op, morgen ben ik klaar met de achterkant en trek ik door naar de voorkant
En ze zijn eindelijk binnen! Setje bij elkaar Oude veer en schokbreker vs nieuwe, kortere en stuggere veer en verende demper. En de kortere stuggere voorveer met verende demper. Onderkant schiet aardig op, morgen ben ik klaar met de achterkant en trek ik door naar de voorkant
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TijnCU op 03 mar 2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
fat grip, heb er niet zo veel over kunnen vinden en kostte ook 2 drollen. Maar het kan er niet slechter op worden
- geejee
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 20 feb 2006 11:43
- Locatie: rijswijk
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
hir nog een tekening voor de rem klauwen achter
groeten gert-jan
groeten gert-jan
groeten gert-jan
2005 camper inrichting
2009 ombouw 1,9 tdi
2005 camper inrichting
2009 ombouw 1,9 tdi
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Eergisteren de rubbers in de armen geperst, via de zoekfunctie LeoM's volmanuele ultra pers™ gevonden en nagebouwd, maar nog steeds een K werkje. Moest de draagarmen na de klus gedeeltelijk opnieuw tectyleren omdat het er weer af was geschraapt
De pers aan het werk Na enkele lelijke woorden en de pers aan de andere kant ook gebruikt te hebben zit hij goed Bouten van de arm in het kopervet voor een lang soepel leven en minder lelijke woorden bij demonteren En eindelijk wat zichtbaar resultaat na al het bodemwerk wat je niet ziet Ben tevreden hoe het er nu bij staat, we zijn ondertussen bij het bodemgedeelte boven de tank aangekomen en dit aan het voorbewerken. Hier zaten wat meer oppervlakkige roestvlekjes maar niets doorgerot gelukkig. Zie je dat de tectyllaag toch wel veel scheelt! (boven de tank is standaard niets getectyleerd helaas)
De pers aan het werk Na enkele lelijke woorden en de pers aan de andere kant ook gebruikt te hebben zit hij goed Bouten van de arm in het kopervet voor een lang soepel leven en minder lelijke woorden bij demonteren En eindelijk wat zichtbaar resultaat na al het bodemwerk wat je niet ziet Ben tevreden hoe het er nu bij staat, we zijn ondertussen bij het bodemgedeelte boven de tank aangekomen en dit aan het voorbewerken. Hier zaten wat meer oppervlakkige roestvlekjes maar niets doorgerot gelukkig. Zie je dat de tectyllaag toch wel veel scheelt! (boven de tank is standaard niets getectyleerd helaas)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- antiquetoy
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
- Locatie: Leerdam
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
Ben benieuwd hoe straks de wieltjes eronder staan met je verlagingsset! en natuurlijk ook hoe het rijdt
Veel plezier verder
greetz,
Vincent
Veel plezier verder
greetz,
Vincent
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Anders ik wel
Net via internet 15m koperen 5mm remleiding besteld, voor dezelfde prijs als 5m bij mijn automaterialen zaak in de buurt
Daarna de assen en homokineten gereinigd, al het oude vet eruit. De homokineten hebben wat slijtsporen, maar ik heb geen nieuwe begroot. Deze zullen dus volgend jaar wel vervangen worden, samen met de stofhoezen. Er zaten in 2 stofhoezen 2 kleine sneetjes, deze even volwaardig apk proof van binnenuit gerepareerd met sikaflex Niet ideaal, maar werkt wel en verder waren ze niet uitgedroogd of stuk. Even wat nieuw vet erin en gaan! en weer dicht
Net via internet 15m koperen 5mm remleiding besteld, voor dezelfde prijs als 5m bij mijn automaterialen zaak in de buurt
Daarna de assen en homokineten gereinigd, al het oude vet eruit. De homokineten hebben wat slijtsporen, maar ik heb geen nieuwe begroot. Deze zullen dus volgend jaar wel vervangen worden, samen met de stofhoezen. Er zaten in 2 stofhoezen 2 kleine sneetjes, deze even volwaardig apk proof van binnenuit gerepareerd met sikaflex Niet ideaal, maar werkt wel en verder waren ze niet uitgedroogd of stuk. Even wat nieuw vet erin en gaan! en weer dicht
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Hubs achterschijven draaien
Net de hubs afgedraaid bij Annie haar oom, hij had nog een oud industrie beestje in de schuur staan. Morgen verder met monteren, we hebben vanmiddag ook de schuur maar eens opgeruimd (anders worden we er nog uitgezet ) draaien maar komt ook wat oud ijzer vanaf nieuw formaat 134,8mm en helemaal perfect passend in de schijf Hopelijk komen morgen mijn remleidingen op rol binnen, heb vanmiddag ook al nippels gekocht dus kan aan de slag
Dan door naar de voorkant...
Net de hubs afgedraaid bij Annie haar oom, hij had nog een oud industrie beestje in de schuur staan. Morgen verder met monteren, we hebben vanmiddag ook de schuur maar eens opgeruimd (anders worden we er nog uitgezet ) draaien maar komt ook wat oud ijzer vanaf nieuw formaat 134,8mm en helemaal perfect passend in de schijf Hopelijk komen morgen mijn remleidingen op rol binnen, heb vanmiddag ook al nippels gekocht dus kan aan de slag
Dan door naar de voorkant...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TijnCU op 03 mar 2012 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Vanmorgen enthousiast aan de achterkant gaan werken, en met wat resultaat!
(nog niet af, maar begint er op te lijken) grapje natuurlijk, deze schijven zijn groter dan de voorkant...
Het 2e lagerhuis schoon En de as Vet er in Huis erop...
(nog niet af, maar begint er op te lijken) grapje natuurlijk, deze schijven zijn groter dan de voorkant...
Het 2e lagerhuis schoon En de as Vet er in Huis erop...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Hub er op
Zometeen vertel ik over de voorkant waar ik vanavond aan ben begonnen
Schijf aan andere kant erop, geeft een probleem..
met velg er ook op, je ziet hier de te kleine speling met het lagerhuis.. geen ruimte meer voor een adapter en klauw
Dus op zoek naar een schijf met de zelfde diameter maar een kleinere diepte, dan de adapter maken Zometeen vertel ik over de voorkant waar ik vanavond aan ben begonnen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Demontage voorophanging
Goed, daar zijn we weer. Ik ben dus vandaag gelijk doorgegaan naar de voorkant van de bus, wielen eraf (zaten erg strak dus moest een hefboom gebruiken) en op assteunen.
Viel gelijk op dat de bus achter een heel eind is gezakt, hij steigert nu een beetje
Maargoed, ik ben eerst eens begonnen met de kapjes van de assen te halen, lukte alleen niet. In plaats daarvan maar de remklauwen losgehaald aan beide kanten, dat ging gelukkig wel. Even de audi klauw op de schijf gelegd, lijkt bijna zonder aanpassingen te passen. Alleen de gaten in de klauw zijn 1 maatje kleiner, maar dat is geen probleem voor mijn boormachine
Moet ik alleen wel nog grotere (dikkere) schijven voor vinden en een hub fabriceren.. eerst dus verder met demonteren. Na de klauwen ging het helaas niet meer zo soepeltjes De eerste bovenste fuseekogel draaide goed los tot het moment dat ik hem niet meer kon klemmen, toen ging hij meedraaien in de kogel. Als oplossing dacht ik dan maar de bovenkant los te maken (de 2 imbussen) maar deze draaiden zelfs na goede voorbereiding met een schroevendraaier en hamer lam van binnen Toen ben ik maar aan de andere kant begonnen, daar eigenlijk hetzelfde verhaal op de fusee. Onderste fusee wou wel los maar ging weer niet uit de arm, de schokbreker bleef steken, de draagarm wou niet los van de schijf etc etc etc
Heb de boel dus maar zo goed en zo kwaad als het ging losgemaakt van de bus, om op de werkbank maar verder te kijken. Nog een fusee kogel doorgeslepen om het hoefijzer vast los te maken van de rest. Denk dat ik met wat geduld en een beetje geweld de rest ook nog wel los krijg. Het schreeuwt om nieuwe onderdelen, ik moet even uitzoeken welke ik wel en niet ga vervangen....
In elk geval is de eerste wielkast nu leeg en kan die schoon worden gemaakt. Wordt vervolgd....
Goed, daar zijn we weer. Ik ben dus vandaag gelijk doorgegaan naar de voorkant van de bus, wielen eraf (zaten erg strak dus moest een hefboom gebruiken) en op assteunen.
Viel gelijk op dat de bus achter een heel eind is gezakt, hij steigert nu een beetje
Maargoed, ik ben eerst eens begonnen met de kapjes van de assen te halen, lukte alleen niet. In plaats daarvan maar de remklauwen losgehaald aan beide kanten, dat ging gelukkig wel. Even de audi klauw op de schijf gelegd, lijkt bijna zonder aanpassingen te passen. Alleen de gaten in de klauw zijn 1 maatje kleiner, maar dat is geen probleem voor mijn boormachine
Moet ik alleen wel nog grotere (dikkere) schijven voor vinden en een hub fabriceren.. eerst dus verder met demonteren. Na de klauwen ging het helaas niet meer zo soepeltjes De eerste bovenste fuseekogel draaide goed los tot het moment dat ik hem niet meer kon klemmen, toen ging hij meedraaien in de kogel. Als oplossing dacht ik dan maar de bovenkant los te maken (de 2 imbussen) maar deze draaiden zelfs na goede voorbereiding met een schroevendraaier en hamer lam van binnen Toen ben ik maar aan de andere kant begonnen, daar eigenlijk hetzelfde verhaal op de fusee. Onderste fusee wou wel los maar ging weer niet uit de arm, de schokbreker bleef steken, de draagarm wou niet los van de schijf etc etc etc
Heb de boel dus maar zo goed en zo kwaad als het ging losgemaakt van de bus, om op de werkbank maar verder te kijken. Nog een fusee kogel doorgeslepen om het hoefijzer vast los te maken van de rest. Denk dat ik met wat geduld en een beetje geweld de rest ook nog wel los krijg. Het schreeuwt om nieuwe onderdelen, ik moet even uitzoeken welke ik wel en niet ga vervangen....
In elk geval is de eerste wielkast nu leeg en kan die schoon worden gemaakt. Wordt vervolgd....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TijnCU op 15 jan 2013 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- knurf
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 jul 2009 10:31
- Locatie: Z-Scharwoude
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
Ik volg je project met heeeel veeeel interesse...ben vooral benieuwd hoe je straks de koeling voor de WBX gaat fabriceren....
Ondertussen zie ik hele bekende plaatjes van voorwielophangingen die niet loswillen voorbij schieten. Ben vorig najaar ook zo begonnen en eindigde uiteindelijk met een volledig vernieuwde ophanging aan de voorzijde.....
Heel veel succes ik blijf je volgen, leuk en interessant om te lezen.
Ondertussen zie ik hele bekende plaatjes van voorwielophangingen die niet loswillen voorbij schieten. Ben vorig najaar ook zo begonnen en eindigde uiteindelijk met een volledig vernieuwde ophanging aan de voorzijde.....
Heel veel succes ik blijf je volgen, leuk en interessant om te lezen.
Groeten
Jasper
TUUTJE!!!!
T3 Joker '81
2,0 liter CU
Jasper
TUUTJE!!!!
T3 Joker '81
2,0 liter CU
Re: TijnCU project 2.0
Hallo tijn
kun je achter niet een distantie schijf (die dingen die ze gebruiken om je velg met te hoge ET waarde naar buiten te zetten) gebruiken samen met langere wielbouten, om meer ruimte te krijgen voor je remklauw?
kun je achter niet een distantie schijf (die dingen die ze gebruiken om je velg met te hoge ET waarde naar buiten te zetten) gebruiken samen met langere wielbouten, om meer ruimte te krijgen voor je remklauw?
groeten ut t veen,
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Ja, dit kan wel maar dan moet ik wel 20mm langere draadeindes persen en staat mijn wiel enorm ver naar buiten. Makkelijker is het om een minder diepe schijf te plaatsen, dan blijft het wiel bijna gelijk aan origineel qua sporing (schijf is max 1mm dikker dan de trommel)
Re: TijnCU project 2.0
aha, kun je die minder diepe schijven dan zo makkelijk vinden?
en als je nu het lagerhuis bewerkt zodat de schroeven waarmee je de adapterplaat vastschroefd verzinkt (zit metaal genoeg daaro)
dan kan de adapterplaat aan de achterkant van de bevestiging op de het lagerhuis komen.
dan heb je meer dan genoeg ruimte.
grt joachim
en als je nu het lagerhuis bewerkt zodat de schroeven waarmee je de adapterplaat vastschroefd verzinkt (zit metaal genoeg daaro)
dan kan de adapterplaat aan de achterkant van de bevestiging op de het lagerhuis komen.
dan heb je meer dan genoeg ruimte.
grt joachim
groeten ut t veen,
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim