Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Het is een hoop gedoe om de boel los te krijgen. Het koste ons tweeëneenhalf uur om 1 kant te doen. Vergeet vooral het busje bovenop het rubber van de schokdemper niet. In het onderstaande plaatje heet het 'Spacer sleeve'.

Afbeelding
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ik heb ook een set nieuwe rubbers voor de stabilisator stang. Dat was ook wel nodig.
Afbeelding
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Oeh, jakkie, dat ziet er mooi uit! En Koni's.... altijd goed.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
sander
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 336
Lid geworden op: 17 jun 2012 21:12
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door sander »

prachtig!
Groetjes Sander,

zonder bus, wil een ''nieuwe''
Klik voor mijn Blog
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door hippie »

Hele mooie t3 .
1624110770778.jpeg
Maar ARB luifel nog niet gemonteerd ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Nee, we hadden de luifel dit keer niet meegenomen.
Hij is makkelijk te monteren en ook weer af te halen.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door hippie »

Is een mooie luifel .
Hoop zoiets te vinden maar dan groter .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door hippie »

Kwam trouwens een maand geleden toevallig iemand tegen die een subarumotor in een airkoeler had gemonteerd .
Van de buitenkant lijkt die nog steeds op een airkoeler en had geen problemen met de koeling .
Ook had hij de 4 v-bak om laten bouwen door een specialist , bleef een 4 v-bak .
Zal eens kijken of ik foto's kan/mag maken .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | binnenkant aanpakken, opleuken

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Weer een motor stuk :/

Ik ga de motor er weer uit halen, want in principe is de motor 3000km geleden gereviseerd, dus er kan niet zoveel mis mee zijn. Ik reed bij Berlijn en toen begon de motor te ratelen. Uiteindelijk word ik door een ADAC opgeroepen sleepdienst weggesleept. Ik ging verder in een lease-auto, want ik moest naar de Breslau Rally in Polen. Vandaag kwam de bus weer terug.
IMG_2131.jpeg
IMG_2132.jpeg
IMG_2133.jpeg
IMG_2135.jpeg
Als je meer over mijn trip wilt lezen naar Polen en de Breslau rally, dan heb ik een verslagje hier gemaakt.
Helaas met maar een korte rol voor de T3 bus.
https://www.polarsteps.com/beakerflo/40 ... 597A688C9E

Volgens mij suggereert de website dat je de app kan installeren en registreren, maar dat hoeft niet. Je kan het ook gewoon via de browser bekijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door Coen »

Het is wel een hobby voor doorzetters :roll:
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door hippie »

Hopelijk valt het mee .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door wouth »

Wij gaan nog vernemen wat er loos was?
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ik vermoed van wel :)
Ik ga vanmiddag om 16:00 beginnen met de boel los halen.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Tja, T3's en motoren. Of je nu een originele laat reviseren of niet, reviseren blijkt een vak te zijn dat weinigen goed beheersen. :???:
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Nou, de revisie is uitgevoerd door een gerenommeerd bedrijf.
En laten we ook niet op de diagnose vooruit lopen.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Is waar. Het kan ook aan de chauffeur liggen :mrgreen: :buiken:
Plaats reactie