Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ha Reindert, misschien ben ik iets te bevooroordeeld naar die Jan.
Syncro blok hangt idd lager... aandrijving had ik nog niet bij stil gestaan. Komt dus niet alleen door de tank.

Maar als je dan de gleuf wel de goede kant op laat wijzen en als je vast staat een beetje heen en weer rijdt krijg je alsnog troep in je bellhousing?
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door reindert »

jup! Dus dichtmaken en ontluchting aan de bovenkant is raadzaam. Had ik al vertelt dat je ook een Speedsensor moet hebben (kan japio goedkoop regelen voor je) en dat je je toerenteller en temperatuur meter moet aanpassen op de andere voltage van de Subbie?
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Als je een slordige 18.000 euro hebt liggen kun je bij Volksrepairs deze even aanschaffen. Scheelt een hoop werk :D

Hij loopt op benzine, geen idee welke motor dat dan wel is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Tja als je zo gaat beginnen:
Screen Shot 2014-01-15 at 15.49.48.png
10.000 euro

Maar ja, geen 16" syncro ingericht zoals ik het wil :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Zoveel mensen, zoveel wensen :mrgreen:

Overigens is er wel wat mis met de striping van de Joker. Schadegevalletje gehad? Voor 10.000 euro mag je een vrijwel perfecte exemplaar verwachten.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Geen idee... had hem bij poptop vandaan, de foto.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Wat ik nu ineens op MP zie verschijnen: http://link.marktplaats.nl/767193364
Gebruikersavatar
DGio
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 489
Lid geworden op: 07 apr 2009 21:38
Locatie: Mesen

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door DGio »

Indien ik mocht kiezen zou ik toch ook wel Subaru kiezen hoor... (boxer, geroffel, kracht, betrouwbaar en recent) echter heb ik die keuze niet, zolang ik in België woon [[head]] en laat ik nu net aan de verkeerde kant van de grens wonen..
Giovanni
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door Vissekop »

Die op Marktplaats is wel mooi, maar geen officiele westfalia (ik weet uberhaupt niet of dat bestaat in Syncro) - het achterruitje ontbreekt (aan de keuken-kant), dus omgebouwde dichte bus.

Toch staat deze stiekum ook op mijn lijstje... Een mooie 16" Syncro camper - mooi om bijv. mee door Ijsland te touren..

Remko.
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Dat klopt ja. Maar mijn bus was ook een panelvan omgebouwd met later ramen er in. Bij mij is de bijrijderkant daar nog geblindeerd. Er zijn 16" westfalia versies maar ze zijn heeeel zeldzaam. Van de 16" zijn sowieso maar 2138 gemaakt.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door captain slow »

Een vijfcilinder geeft ook een mooie roffel, is dan weer geen boxer :roll:
Maar de motor heb je dus al en hij loopt goed, dan lijkt me dat de beste optie.
Ik zeg gaan :broem:

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door Vissekop »

Hoi Floris,

Ik zie het (aan de manier waarop ramen erin zitten / erop liggen). Toch ben ik nog steeds jalours hoor!!

Remko.
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Steven V schreef:Betrouwbaar
Zo´n Starletmotor heeft wel net wat te weinig vermogen hoor, ben ik bang...
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Een subaru motor is niet betrouwbaar? :P
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Zo lang je hem niet aan Reinder geeft... :roll:
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
jacot3
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 feb 2011 21:29
Locatie: Hilversum

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak

Ongelezen bericht door jacot3 »

wel wel wel Floris,

wat een enorme klus, zowel qua bus, probleem, zoektocht als oplossing.
om niet te vergeten: al het lezen en schrijven op dit prachtige forum.

je schrijft dat klussen niet je hobby is: je wil liever rijden en kamperen begrijp ik eruit.

ik ben effe benieuwd wanneer je je motor uit elkaar gaat halen, want ik ben erg benieuwd wat nu daadwerkelijk de schade is eraan.(als je hulp nodig hebt...)
wat merk(te) je na het voorval, of heeft de motor niet meer gelopen??

naast alle info en meningen zou ik denken dat het terugplaatsen van een DJ-blok het makkelijkst is, maar dan moet dat wel een goede zijn......en vindbaar....
een subaru met alles erop en eraan, goede koeling e.d., zou ook mijn persoonlijke wens zijn, maar wel een prijzige en tijdrovende.
Helder!

Jaco, Hilversum

VW T3 Westfalia 1983, 2.1 SS op LPG injectie
VW T4 Multivan, 2002, 2,5tdi
VW Kever 1200 1975
Zastava 750 uit 1978
VW 412 variant 1973, 1.7 LBX-injectie
Plaats reactie