Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Ha Reindert, misschien ben ik iets te bevooroordeeld naar die Jan.
Syncro blok hangt idd lager... aandrijving had ik nog niet bij stil gestaan. Komt dus niet alleen door de tank.
Maar als je dan de gleuf wel de goede kant op laat wijzen en als je vast staat een beetje heen en weer rijdt krijg je alsnog troep in je bellhousing?
Syncro blok hangt idd lager... aandrijving had ik nog niet bij stil gestaan. Komt dus niet alleen door de tank.
Maar als je dan de gleuf wel de goede kant op laat wijzen en als je vast staat een beetje heen en weer rijdt krijg je alsnog troep in je bellhousing?
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
jup! Dus dichtmaken en ontluchting aan de bovenkant is raadzaam. Had ik al vertelt dat je ook een Speedsensor moet hebben (kan japio goedkoop regelen voor je) en dat je je toerenteller en temperatuur meter moet aanpassen op de andere voltage van de Subbie?
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
- Spotmatic
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
- Locatie: Dalfsen
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Als je een slordige 18.000 euro hebt liggen kun je bij Volksrepairs deze even aanschaffen. Scheelt een hoop werk
Hij loopt op benzine, geen idee welke motor dat dan wel is.
Hij loopt op benzine, geen idee welke motor dat dan wel is.
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Tja als je zo gaat beginnen:
10.000 euro
Maar ja, geen 16" syncro ingericht zoals ik het wil
10.000 euro
Maar ja, geen 16" syncro ingericht zoals ik het wil
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- Spotmatic
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
- Locatie: Dalfsen
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Zoveel mensen, zoveel wensen
Overigens is er wel wat mis met de striping van de Joker. Schadegevalletje gehad? Voor 10.000 euro mag je een vrijwel perfecte exemplaar verwachten.
Overigens is er wel wat mis met de striping van de Joker. Schadegevalletje gehad? Voor 10.000 euro mag je een vrijwel perfecte exemplaar verwachten.
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Geen idee... had hem bij poptop vandaan, de foto.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- Spotmatic
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
- Locatie: Dalfsen
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Wat ik nu ineens op MP zie verschijnen: http://link.marktplaats.nl/767193364
- DGio
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 07 apr 2009 21:38
- Locatie: Mesen
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Indien ik mocht kiezen zou ik toch ook wel Subaru kiezen hoor... (boxer, geroffel, kracht, betrouwbaar en recent) echter heb ik die keuze niet, zolang ik in België woon en laat ik nu net aan de verkeerde kant van de grens wonen..
Giovanni
- Vissekop
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
- Locatie: Haarlem
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Die op Marktplaats is wel mooi, maar geen officiele westfalia (ik weet uberhaupt niet of dat bestaat in Syncro) - het achterruitje ontbreekt (aan de keuken-kant), dus omgebouwde dichte bus.
Toch staat deze stiekum ook op mijn lijstje... Een mooie 16" Syncro camper - mooi om bijv. mee door Ijsland te touren..
Remko.
Toch staat deze stiekum ook op mijn lijstje... Een mooie 16" Syncro camper - mooi om bijv. mee door Ijsland te touren..
Remko.
Groeten, Remko
Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Dat klopt ja. Maar mijn bus was ook een panelvan omgebouwd met later ramen er in. Bij mij is de bijrijderkant daar nog geblindeerd. Er zijn 16" westfalia versies maar ze zijn heeeel zeldzaam. Van de 16" zijn sowieso maar 2138 gemaakt.
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
- captain slow
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
- Locatie: Brummen
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Een vijfcilinder geeft ook een mooie roffel, is dan weer geen boxer
Maar de motor heb je dus al en hij loopt goed, dan lijkt me dat de beste optie.
Ik zeg gaan
Groetjes Jan
Maar de motor heb je dus al en hij loopt goed, dan lijkt me dat de beste optie.
Ik zeg gaan
Groetjes Jan
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
- Vissekop
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
- Locatie: Haarlem
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Hoi Floris,
Ik zie het (aan de manier waarop ramen erin zitten / erop liggen). Toch ben ik nog steeds jalours hoor!!
Remko.
Ik zie het (aan de manier waarop ramen erin zitten / erop liggen). Toch ben ik nog steeds jalours hoor!!
Remko.
Groeten, Remko
Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Zo´n Starletmotor heeft wel net wat te weinig vermogen hoor, ben ik bang...Steven V schreef:Betrouwbaar
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- BeakerFlo
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2251
- Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
- Locatie: Langedijk
- Contacteer:
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Een subaru motor is niet betrouwbaar?
groet
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Floris
Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
Zo lang je hem niet aan Reinder geeft...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor: 2.5L Subaru? en bak
wel wel wel Floris,
wat een enorme klus, zowel qua bus, probleem, zoektocht als oplossing.
om niet te vergeten: al het lezen en schrijven op dit prachtige forum.
je schrijft dat klussen niet je hobby is: je wil liever rijden en kamperen begrijp ik eruit.
ik ben effe benieuwd wanneer je je motor uit elkaar gaat halen, want ik ben erg benieuwd wat nu daadwerkelijk de schade is eraan.(als je hulp nodig hebt...)
wat merk(te) je na het voorval, of heeft de motor niet meer gelopen??
naast alle info en meningen zou ik denken dat het terugplaatsen van een DJ-blok het makkelijkst is, maar dan moet dat wel een goede zijn......en vindbaar....
een subaru met alles erop en eraan, goede koeling e.d., zou ook mijn persoonlijke wens zijn, maar wel een prijzige en tijdrovende.
wat een enorme klus, zowel qua bus, probleem, zoektocht als oplossing.
om niet te vergeten: al het lezen en schrijven op dit prachtige forum.
je schrijft dat klussen niet je hobby is: je wil liever rijden en kamperen begrijp ik eruit.
ik ben effe benieuwd wanneer je je motor uit elkaar gaat halen, want ik ben erg benieuwd wat nu daadwerkelijk de schade is eraan.(als je hulp nodig hebt...)
wat merk(te) je na het voorval, of heeft de motor niet meer gelopen??
naast alle info en meningen zou ik denken dat het terugplaatsen van een DJ-blok het makkelijkst is, maar dan moet dat wel een goede zijn......en vindbaar....
een subaru met alles erop en eraan, goede koeling e.d., zou ook mijn persoonlijke wens zijn, maar wel een prijzige en tijdrovende.
Helder!
Jaco, Hilversum
VW T3 Westfalia 1983, 2.1 SS op LPG injectie
VW T4 Multivan, 2002, 2,5tdi
VW Kever 1200 1975
Zastava 750 uit 1978
VW 412 variant 1973, 1.7 LBX-injectie
Jaco, Hilversum
VW T3 Westfalia 1983, 2.1 SS op LPG injectie
VW T4 Multivan, 2002, 2,5tdi
VW Kever 1200 1975
Zastava 750 uit 1978
VW 412 variant 1973, 1.7 LBX-injectie