Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door RVB »

Tjé, balen Floris. Sterkte.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Motor ligt er nu weer naast. Morgen weg brengen.
7F85B837-3998-4671-8DF0-3133B97D1C99.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door Mitch »

Hoi Floris,

Niet gekeken hoe exotisch deze blokken zijn, maar is het een idee om (tijdelijk) te rijden met een exemplaar dat lopend uit een sloper is gekomen? Als dat voor een klein bedrag kan en betrouwbaar blijft of ook in de soep loopt weet je waar het probleem ligt.

Hoewel een ratel uit het blok ook bv een losgelopen bout van de dynamo kan zijn die tegen de koelvinnen komt (ik spreek uit ervaring). Ofwel iets niet blok gerelateerd kleins kan zijn.

Succes! En duimen dat het iets kleins is.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door hippie »

Is er al iets bekent ?
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Nee nog niet. Maar ik ga maandag eens bellen.
Nu eerst even een weekendje weg met de andere auto.
0CFD0EA7-9812-4A51-AF8F-3A0A7626BDF1.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Over pech gesproken.
Vanuit Belgie naar Nederland met de kachel op high en de ramen open reden. De Land Cruiser liep te warm. De visco in de ventilator achter de radiateur doet het waarschijnlijk niet meer. Zucht :) Weer de Land Cruiser naar de garage. Ik kan dit zelf wel maken, misschien. Maar deze auto staat op het bedrijf dus ik houd mijn tijd en energie vrij voor de bus, waar ik wat meer zelf doe.

Overigens nog niets gehoord over de motor. Bedrijf druk, bla bla, vakantie, bla bla, ik vind het niet zo erg. Ik ga over 3,5 week op vakantie. Dus Ik ga over 6 weken weer eens bellen als ik niets gehoord heb. Anders ligt de motor alleen maar stof te happen in mijn garage thuis als hij klaar zou zijn. Neemt niet weg dat ik erg nieuwsgierig ben wat er mis is.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 543
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door Kire »

BeakerFlo schreef: 29 jul 2021 08:34 Over pech gesproken.
Vanuit Belgie naar Nederland met de kachel op high en de ramen open reden. De Land Cruiser liep te warm. De visco in de ventilator achter de radiateur doet het waarschijnlijk niet meer. Zucht :)
Zou het? Een radiateur hoort genoeg koeling te geven in de rijwind (ook zonder viscofan). Of de radiateur zit dicht met troep of de thermostaat opent niet (genoeg). Het kachelcircuit zal wel buiten de thermostaat om gaan, dus als de kachel op 'vol' helpt met de koeling, verdenk ik de thermostaat.

Ik heb met mijn Land Rover Td5 een half jaar rond gereden zonder viscofan (of een andere ventilator), motor werd niet te heet (dat hield ik goed in de gaten). Inmiddels een elektrische fan gemonteerd, maar die heeft nog niet hoeven werken. Bij mij zat de viscofan 'vast', draaide altijd vol mee. Zonder viscofan scheelt aardig in het verbruik. Met altijd meedraaiende fan 1:8,5 en nu 1:10.

Groet,

Erik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door RoonT3 »

bij een HDJ60 met 4.0D hadden we de schoepen af de waterpomp. Vraag niet hoe maar de stukken ook bij spoelen van systeem niet teruggevonden. Nog ruim 800km door noordzweden naar Finland gereden en daar in Kemi bij de toyo garage zelf gesleuteld en onderdelen uit magazijn gehaald. Garage was \helemaal leeg, niemand aanwezig. week later op terugweg ff om de koffuie geweest en betaald. Men vond het helemaal geen probleem dat we onszelf geholpen hadden, kregen zelfs excuses voor het ongemak :-?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 543
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door Kire »

Ja, defecte waterpomp kan ook nog, maar daar was ik niet van uit gegaan bij een Toyota Land Cruiser.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Maar een kapotte thermostaat toch ook niet? Als het nu een VW was... :mrgreen:
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Thermostaat is er vorig jaar nieuw in gegaan. De mensen die voor een vieze radiateur gingen hebben de hoofdprijs.

Ow en mijn visco is waarschijnlijk stuk.
D46F7709-C63E-4CB8-A566-5ECA547D6D34.jpeg
Dus nu een truc verzinnen om achter de intercooler de airco koeler schoon te krijgen. En daarachter zit weer de radiateur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 543
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door Kire »

Die radiateur koelt niet meer zo geweldig. En met terreinauto's kan zoiets gebeuren.
Maar als je airco hebt dan vermoedelijk ook een elektrische ventilator (of twee). Is de viscofan minder noodzakelijk.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Helaas. Geen elektrische fan.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door insomnia »

BeakerFlo schreef: 30 jul 2021 18:39 Thermostaat is er vorig jaar nieuw in gegaan. De mensen die voor een vieze radiateur gingen hebben de hoofdprijs.

Ow en mijn visco is waarschijnlijk stuk.
D46F7709-C63E-4CB8-A566-5ECA547D6D34.jpeg

Dus nu een truc verzinnen om achter de intercooler de airco koeler schoon te krijgen. En daarachter zit weer de radiateur.
Wauw, is dat inherent aan terrein rijden of zou meer goed afspoelen/naspoelen dit verminderen? Koeling is wel mega belangrijk voor onze busjes
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
vw adventurewagon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 127
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:59
Locatie: Antwerpen 2600

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door vw adventurewagon »

En? Motor er terug ingehangen?
Karl
minibus 1987 caravelleGL 1600td JX,
grote revisie gehad net onder 300 000km
groeten Karl
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Nee nog steeds niet. Mijn stuurbekrachtiging is nu ook lek :(
Dus ik heb de bus heel even op de tweede plaats gezet. Huis (en isoleren) gaat nu even voor..
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Plaats reactie