Continu project LEMON, 1980-er benzine.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo Lievenn,
Zou inderdaad kunnen, er zat nog iets in de tank en ik heb 4,5 liter teruggegooid die ik eruit heb laten lopen....
Groetjes Henk
Zou inderdaad kunnen, er zat nog iets in de tank en ik heb 4,5 liter teruggegooid die ik eruit heb laten lopen....
Groetjes Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Ziet er goed uit! Net klusje. Heb je de tank eerst schoongemaakt voordat je hammerite aanbracht? Waarmee? En zat er roest op de tank?
Waar heb je de losse onderdelen gekocht als ik vragen mag? En vooral dan dat slangetje op de tweede foto? Heb je de binnenkant van de tank ook schoongemaakt? Waarmee.
Veel plezier ervan.
Waar heb je de losse onderdelen gekocht als ik vragen mag? En vooral dan dat slangetje op de tweede foto? Heb je de binnenkant van de tank ook schoongemaakt? Waarmee.
Veel plezier ervan.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hoi Erik,
Nee de tank zelf heb ik alleen goed schoongemaakt, er zit een soort rubber/teer coating over. Er zat verder helemaal geen roest op de tank zelf.
De hammerite en tectyl zit nu op de stukken van de bodem waar je normaal niet bij kunt.
De ronde rubbers van de tank heb ik bij Paruzzi gekocht, de benzineslangen en de klemmetjes bij een locale auto onderdelenhandel.
Ik heb de tank niet van binnen schoongemaakt, ik heb net na de tank een benzinefiltertje zitten en die ziet er nog steeds brandschoon uit, dus dat was niet nodig.
Groet,
Henk
Nee de tank zelf heb ik alleen goed schoongemaakt, er zit een soort rubber/teer coating over. Er zat verder helemaal geen roest op de tank zelf.
De hammerite en tectyl zit nu op de stukken van de bodem waar je normaal niet bij kunt.
De ronde rubbers van de tank heb ik bij Paruzzi gekocht, de benzineslangen en de klemmetjes bij een locale auto onderdelenhandel.
Ik heb de tank niet van binnen schoongemaakt, ik heb net na de tank een benzinefiltertje zitten en die ziet er nog steeds brandschoon uit, dus dat was niet nodig.
Groet,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Henk,
Dankjewel voor je reactie. Duidelijk allemaal! Nu je de tank los had kon je ook mooi bij de bodem, en als ik het goed lees heb je die ook direct behandeld.
Dankjewel voor je reactie. Duidelijk allemaal! Nu je de tank los had kon je ook mooi bij de bodem, en als ik het goed lees heb je die ook direct behandeld.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Aangezien de "originele" kleur verf (zoals ik hem gekocht heb) echt slechte kwaliteit was heb ik de knoop doorgehakt en ben ik begonnen de bus over te schilderen...
(De oude verf leek wel een of andere legerverf, heel mat, en na schilderen begon hij binnen een paar weken al een donkere grijzige waas te vertonen)
Begonnen met de bovenkant:
Onderkant achterklep was een proefstukje van vorig jaar...
Groetjes,
Henk
(De oude verf leek wel een of andere legerverf, heel mat, en na schilderen begon hij binnen een paar weken al een donkere grijzige waas te vertonen)
Begonnen met de bovenkant:
Onderkant achterklep was een proefstukje van vorig jaar...
Groetjes,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1572
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
veel mooier!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
leuk om het project van een lotgenoot te lezen. De meeste stappen die je hebt gezet komen mij bekend voor
Alleen ik heb de motor gereviseerd ipv de buitenkant geschilderd
Alleen ik heb de motor gereviseerd ipv de buitenkant geschilderd
gr, Cas
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo allen,
he he, het begint er eindelijk op te lijken. Tijdens het schuren veel plamuur en af en toe een roestplek tegen gekomen dus dit ook maar tegelijk aangepakt.
Nu alleen de voorkant, en achter nog tussen achterklep en bumper.
Groet, Henk
he he, het begint er eindelijk op te lijken. Tijdens het schuren veel plamuur en af en toe een roestplek tegen gekomen dus dit ook maar tegelijk aangepakt.
Nu alleen de voorkant, en achter nog tussen achterklep en bumper.
Groet, Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo allen,
eindelijk is het complete overschilderen van het groen van de bus klaar...
Dus afgelopen week een tochtje gedaan door Limburg, zo ziet de kleur er uit als er de zon op staat:
Op naar de volgende klusjes.
Groet,
Henk
eindelijk is het complete overschilderen van het groen van de bus klaar...
Dus afgelopen week een tochtje gedaan door Limburg, zo ziet de kleur er uit als er de zon op staat:
Op naar de volgende klusjes.
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Man man man, dat ziet er goed uit Henk! Wat worden de volgende klusjes? Mag ik je vragen waarom je je nummerbord zo afschermt? Niet dat ik het wil controleren hoor, maar ik heb het wel op het internet staan en weet niet of dit met privacy te maken heeft. Wat kan men ermee.
Geniet van je bus!
Geniet van je bus!
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo Erik,
ja dat is meer automatisme, ik heb ooit gelezen dat er stiekem een hele hoop mensen in Nederland je registratie kunnen inzien en je adres bij je auto kunnen zoeken. Dus er hoeft maar een rotte appel tussen te zitten en voor je het weet staat je bus weer in Antwerpen.
Nu net gedane klusjes:
- Kentekenplaatverlichting vervangen door LED-modules.
- Schuifdeur hoger gezet omdat hij aanliep bij het dichtgaan.
Volgende klusjes:
- Achterlichtlampjes gaan vervangen door LED's: ik vind de achterlichten van 5W veel te zwak, verder is het zuiniger en minder onderhoud (hoop ik)
- Electrische benzinepomp vervangen, de oude heeft een kabelbreuk waardoor ik vorige week aan de kant stond
- Voorstoelen opnieuw bekleden
- Nieuwe bumperuiteinden
Dus eigenlijk niet zoveel meer, zolang er niet weer iets defect raakt.
Groet,
Henk
ja dat is meer automatisme, ik heb ooit gelezen dat er stiekem een hele hoop mensen in Nederland je registratie kunnen inzien en je adres bij je auto kunnen zoeken. Dus er hoeft maar een rotte appel tussen te zitten en voor je het weet staat je bus weer in Antwerpen.
Nu net gedane klusjes:
- Kentekenplaatverlichting vervangen door LED-modules.
- Schuifdeur hoger gezet omdat hij aanliep bij het dichtgaan.
Volgende klusjes:
- Achterlichtlampjes gaan vervangen door LED's: ik vind de achterlichten van 5W veel te zwak, verder is het zuiniger en minder onderhoud (hoop ik)
- Electrische benzinepomp vervangen, de oude heeft een kabelbreuk waardoor ik vorige week aan de kant stond
- Voorstoelen opnieuw bekleden
- Nieuwe bumperuiteinden
Dus eigenlijk niet zoveel meer, zolang er niet weer iets defect raakt.
Groet,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Kijk aan, dat klinkt als nog een paar mooie klussen in het vooruitzicht. Vooral het bekleden van de stoelen lijkt me een vak apart. Veel plezier ervan!
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14971
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
En hoe doe je dit dan als de bus op straat staat?HenkieBteV schreef:ooit gelezen dat er stiekem een hele hoop mensen in Nederland je registratie kunnen inzien en je adres bij je auto kunnen zoeken. Dus er hoeft maar een rotte appel tussen te zitten en voor je het weet staat je bus weer in Antwerpen.
Groet,
Henk
De kans dat iemand jou afbeelding kan zien hier op forum, is kleiner dan dat er mensen in het openbaar je bus zien staan.
Theo
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo allen,
oh ja, verder nog nieuwe gordijntjes:
en lichtschakelaars vervangen, zodat de binnenverlichting nu WEL aan gaat:
De benzinepomp die nog moet worden ingebouwd:
En de bumpereinden die er nog op moeten:
Daarna nog alle verlichting upgraden naar LED's en dan is het voorlopig genoeg....
Groet,
Henk
oh ja, verder nog nieuwe gordijntjes:
en lichtschakelaars vervangen, zodat de binnenverlichting nu WEL aan gaat:
De benzinepomp die nog moet worden ingebouwd:
En de bumpereinden die er nog op moeten:
Daarna nog alle verlichting upgraden naar LED's en dan is het voorlopig genoeg....
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Die gaat steeds mooier worden en beter
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
ik vind de kleur ook prachtig, ben d'r gek op .