'The Yellow Van' Project

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Theo Postma schreef:Eerst de kit er uit snijden voor je gaat stralen.
Super, ga ik vanavond even proberen en kijken of dat beter gaat.

Wat vinden jullie van die dorpel achter de keuken (zie foto's op pagina 5). Wat kan ik hier het beste van vervangen door vers plaatwerk en wat voor deel moet ik hiervoor gebruiken? Wil natuurlijk zoveel mogelijk van het origineel behouden. Moet de hele dorpel eruit? In ieder geval lijkt het bij de kriksteun te zijn verbogen. De hele plaat achter de keuken lijkt niet rot, behalve wat onderin. Tips zijn welkom.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5458
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Croky chips... Komt me bekend voor (helaas). Ik heb toen alles goed kaal gemaakt om een beetje zicht te krijgen op de ernst. Uiteindelijk heb ik het een beetje beunachtig opgelost door er een gebogen plaat overheen te lassen (na ontroesten en wegslijpen van de slechte delen) en dat met een paar puntlassen, heel veel loodmenie, carrosseriekit en Mike Sanders weer fatsoenlijk gemaakt. Aan de buitenkant wat polyestherplamuur en wat vulplamuur en na de nodige primeracties met 2K afgespoten. Ik moet zeggen, het zit al 4 jaar zonder roest, maar het is niet zoals het hoort.
Kokerbalk.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
a_j
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 07 jun 2012 21:11
Locatie: Eindhoven

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door a_j »

De buitenkant van zijpaneel/dorpel ziet er ook niet origineel uit. Kan het niet helemaal goed zien op de foto's. Vergelijk maar eens met de foto's op www.rustbuster.NL/Bus_zijpaneel . het lijkt erop dat hier al eens iemand is bezig geweest.
Groeten, Aart
T3 Joker 1984; 1.6D -> 1.6TD -> 2.0 GTI ADY
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Kijk aan, klinkt duidelijk wat mij betreft. Dus eerst maar eens kaal maken en kijken wat er aan staal overblijft. Vorige week heb ik alles al eens schoongemaakt, nu de lak weghalen en kijken wat er onder zit. Dan zal ik wel zien waar nieuwe stukjes ingezet moeten worden.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

a_j schreef:De buitenkant van zijpaneel/dorpel ziet er ook niet origineel uit.
Hmmm, dat vermoeden had ik inderdaad ook na een moeilijk kijkende monteur bij de vorige APK keuring :shock:. Dus vanavond toch maar eens los gehaald, en kijk aan wat een verassing!

Afbeelding
Popnagels [[feuer]] !!

Afbeelding
Zo kan ik ook een bus opknappen....

Afbeelding
Hoe hoort dit er origineel uit te zien en hoe kan ik dit het beste repareren?? Het was een beetje gaan buigen toen ik ooit eens de krik erop zette en toen werd die hoek al verdacht.... nu tijd om het aan te pakken.

Afbeelding
Verder achter het keukenblok ook zoveel mogelijk kaal gemaakt. Eruit slijpen of netjes in de ontroester en primer? Er zitten geen gaten in maar buisjes, en de naad onderin is niet strak meer, is dit een puntlasdeel?

Afbeelding
Mijn vader heeft zich vanavond flink vermaakt met het uitkrabben van de naden (verfkrabber) en deze wezen stralen. Met dank aan de tip van Theo Postma eerst de kit eruit gehaald. Aan het einde van de avond heb ik de naden ingespoten met Fertan, dat moet er maar even intrekken.

Volgende week weer verder met de naden en hopelijk tips over hoe dat deel netjes te repareren. Blijft een leuke klus!
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Iemand tips / foto's voor dat deel achter de keuken? Welk onderdeel moet ik daarvoor gebruiken / inlassen? Daar ben ik nog naar op zoek.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5458
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Dat is wel echt serieuze rotterij. Het is op het punt waar meerdere delen plaatwerk samenkomen. Misschien dat je alles wel kaal kunt maken en helemaal aan elkaar lassen, maar ik zou contact opnemen met een ervaren T3-lasser. Misschien Douwe? (Servicebus). Je bent nu bezig, dus dan maar gelijk goed aanpakken.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Tja, inderdaad onder het keukenblok is het niet doorgeroest, dus het lijkt alleen op de plek rondom de kriksteun te zijn. Geen idee hoe dat er daar uit hoort te zien haha en wat ik er aan stukjes opnieuw moet inlassen. Ik zou graag het juiste deel erin lassen (moet wel lukken) als ik wist wat er moest zitten en waar ik dat deel zou kunnen vinden.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Gisteren weer even bezig geweest, maar had de tijd ook even nodig om onze auto weer op de zomerse sandalen te zetten.

Afbeelding Afbeelding

Vervolgens nog twee naden verder uit wezen krabben. Hierboven interessant om te zien wat blaasjes verhullen. De gezandstraalde delen van de vorige keer zitten mooi in de Fertan, dat laat ik voorlopig even zo zitten.

Dit is een wat grotere klus:

Afbeelding

Volgens mij moet ik daarvoor het volgende onderdeel inlassen:

Afbeelding
(foto van Paruzzi)

Klopt dat, of is er een andere nodig? Is dit een probleem voor de dragende delen? Iemand tips waar ik deze voordelig kan krijgen, Paruzzi heeft het niet op voorraad.

Verder is volgens mij de kriksteun wel goed maar lijkt wat hoger te zitten dan normaal.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Henk4711 »

Erik,zo zag het bij mij uit [[sad]]
Ik heb het zo laag mogelijk uitgeslepen onder de naad vanwege het krom trekken en een verzet rand gemaakt zodat het elkaar overlapt.
krik steun heb ik door geslepen en naar beneden gebogen.
Al met al het het byzonder mooi strak gelukt (over de hele lengte gelast)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Henk4711 »

Nog een paar foto's.

Groeten
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Marcel.S »

goed bezig zo te zien . [[thumbup]]
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Henk, geniaal! Bedankt voor je foto's, daar kan ik wel iets mee.

Weet iemand een voordelige plek in NL waar ik het plaatdelen kan krijgen zoals de foto in mijn eigen post? Bij Paruzzi hebben ze hem niet. In Duitsland is die wel veel verkrijgbaar maar dan zit ik waarschijnlijk met een lange verzendtijd en in ieder geval hoge verzendkosten.

En.... Zit er verschil in Loodmenie of maakt het niet uit wat (wel merk) ik er op smeer?
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Bob »

Artaparts?
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Henk4711 »

Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Hmmm, netjes aan de prijs inderdaad, maar levertijd tussen de 3 dagen en 6 maanden klinkt wel spannend :shock:!
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Plaats reactie