'The Yellow Van' Project

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Het is inderdaad balen en het houd me deze dagen enorm bezig. Ik had juist bedacht deze dagen nog eens aan de slag te gaan want nu heb ik nog vakantie en straks moet er weer gewerkt worden. Op dit moment heb ik een aantal opties die ik aan het afwegen ben:

1. De bus elders door iemand laten opknappen, daar heb ik nog budget voor, dus als iemand iemand kent dan ga ik daar graag mee in gesprek.
2. De bus verkopen :shock:, maar ben bang dat ik daar niet veel voor terug krijg... en een garagebox kopen/huren. Deze zijn gemiddeld 18.500 euro in Kampen en er wordt vlakbij een complex gebouwd. Daar kan ik in ieder geval klussen en mooie projecten bouwen. Wel is het klein en moet ik afscheid nemen van de bus.
3. Een ruime loods huren maar dat kost hier 450 euro per maand minimaal en dat kan ik niet betalen, tenzij ik mijzelf inschrijf als ZZPer en ergens inkomsten mee genereer. Geen idee. Dan heb ik wel alle ruimte en zou ik verder met de bus kunnen.
4. Diezelfde loods kopen, maar ook dan heb ik kosten te betalen via hypotheek danwel lening via via. Geen gezeur van huur en kan ik mijn eigen gang gaan op de lange termijn.

Geen idee, maar misschien zijn er nog waardevolle tips.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Erik [[thumbup]]

Ben ook even wezen kijken stiekem nou kan ik niet in je portemonnee kijken maar dit leek me wel wat wat ik daar zie in de buurt is stukken goedkoper dan hier rondom Noord-Holland scheelt de helft maar ja je moet het wel kunnen en willen . :D

daarentegen komt naar je toe en stijgt in waarde maar ja :?:

https://www.fundainbusiness.nl/bedrijfs ... ieweg-6-3/
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Haha, die staat al heel erg lang te koop, net als deze: Eckertstraat 10-11. Die vind ik stiekem helemaal ideaal voor de toekomst, maar weet niet hoe dat te betalen moet zijn. Huur is 400 per maand of koop 49000 euro. Dan moet ik wel iets gaan verkopen als zzper om het te kunnen behouden denk ik.

Deed Douwe nou lasklussen? Misschien kan ik mijn bus daar eens heenbrengen. Wil ook wel samenwerken.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door luizenbos »

blijft moeilijk Erik zal ik doen of laat ik het doen informeren kan altijd praten met moeders eerst natuurlijk en dan de bank :lol: kan me voor stellen na de verbouwing dat het wat lasterger word/ is die je gehad hebt .

Maar wat zijn de mogelijkheden nu zijn niet geschoten altijd mis daarna zijn er ook nog keuzes zoals Douwe .
maar ja zoals je zelf zij wil wel verder in sommige dingen misschien nu het momend :lol: .

succes en sterkte met de keus die je maakt [[thumbup]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door ReneK »

Heb je al gekeken wat de maandlasten zijn voor een hypotheek van 49000? Dat zou toch aanzienlijk minder moeten zijn dan 400 per maand. Ik neem aan dat het een object is dat redelijk waardevast is en misschien zelfs wel in waarde kan stijgen.

T3'tjes opknappen als extra inkomen? :D .
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Wat René zegt bedoel ik eigenlijk ook en René heb je onroerend goed nu wel is in waarde zien dalen kan me de tijd zelf niet huigen.

En nu zie ook wel eens wat las klussen lang komen op t4 en t5 forum maar ja ben nu mijn garage aan het opknappen ik moet dus nog even wachten . :D

Heb nu de vloer geëgaliseerd en in kleur geschilderd en in de polyester hars gezet nu nog kijken voor een aantal ( led panelen en aanschaffen ) waarschijnlijke zal dat volgende week zijn de garage is inmiddels verandert en aangepast en dan is kijken voor wat klusjes om erbij te doen tzt

Eerst een projectje motor fiets 8) en tussen door toch wat kleine dingen erbij en kijken voor een bus zal rond november worden :?: of wat later zal me niet vervelen :mrgreen:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Hoi Erik, ga niet het ene gat met het andere stoppen. 6 maanden garagehuur is 2000 - 2500 euro en een hoop werk aan je bus. Breng de bus naar Douwe en je ziet hem per dag beter worden en je kunt over een half jaar sturen...
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door insomnia »

luizenbos schreef: 18 aug 2019 11:42 Wat René zegt bedoel ik eigenlijk ook en René heb je onroerend goed nu wel is in waarde zien dalen kan me de tijd zelf niet huigen.
onthou deze uitspraak van jezelf over 1,5 tot 2,5 jaar... [[schrik]]
Iig voor de grote groei gebieden zit er een keerpunt aan te komen (al dan niet op aardbevaardbevingniveau)

Maar iets kopen om te klussen of uitbesteden zou ik opteren voor uitbesteden... wellicht is er iets te vinden als tussenweg waarbij je helpt bij het bedrijf waar je de uitbesteding doet? (Toch zelf invloed en betrokken maar wel wel snel en op een goede plek)
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Mooie punten, neem ik mee in mijn overweging. Een keerpunt? Interessant, maar op welke bron gebaseerd? Die verwachting lijkt wel logisch na de stijging van alle huizenprijzen en reclame rentes.

Ik heb Douwe trouwens ook even gemaild en wacht op zijn reactie. Elk stapje helpt.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door insomnia »

Ik heb geeen cijfermatige onderbouwing van het keerpunt..

De bron is ook niet gebaseerd op cijfers maar wel uit expertise en ervaring.. ik geef ook geen garantie op mijn uitspraken maar er zijn meerdere tekenen zichtbaar dat het einde van de bubble weer kan naderen..
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Theo Postma »

De bubbel in huizen prijzen zit voornamelijk in de randstad, de meeste huizen staan onder het zee niveau.
Er is bijna negatieve rente, totaal iets anders als in de begin jaren 80 met rente percentages van wel 14 %.

Theo
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Ai, Douwe zit tot komend voorjaar helemaal vol. Goed nieuws voor hem, maar lost voor mij dus nog niks op... Goed businessmodel dus. Ik vraag me af wat deze bus in deze staat nu opbrengt maar kan hem straks niet kwijt.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door hippie »

Valt er niks te regelen met de eigenaar omtrend de verzekering ?
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door rick »

Richt je eerst op wat wel en niet mag in een (eigen) ruimte.. (bestemmingsplan o.a)
In de genoemde bedrijfshal mag alleen opslag etc plaatsvinden.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Een aangepaste verzekering zou interessant zijn, maar de eigenaar is niet in beweging te krijgen, volgens mij wil hij zowiezo van het geklus af in de loods met als reden dat er voor tonnen aan caravans en campers in de loods ernaast staat. Die stonden er altijd al dus het blijft een vreemd verhaal.

Een droomplek vind ik deze wel: http://www.hetisvastgoed.nl/bedrijfshal ... rettyPhoto

Maar ik heb geen idee wat de bijkomende kosten van bijvoorbeeld energie zullen zijn en kan de toko niet cash betalen. Of ik moet gaan ondernemen met iets.

Een andere optie is misschien de bus zoals die is een tijdje in een caravanstalling te plaatsen totdat er ruimte is. Want er niks voor terugkrijgen omdat hij niet af is en ik er geen ruimte voor heb zou jammer zijn.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Erik [[thumbup]]

De caravanstalling is de BESTE keus om rust te creëren in je hoofd zodra die daar dan staat mits je er mee door wil gaan op een veel later tijd stip .

Als hem nu verkoopt ligt natuurlijk eraan wat je er voor betaald heb leg je er waarschijnlijk op toe of je neemt je verlies :?: en bent klaar.

De droomplek houd in dat je een extra hypotheek moet nemen op je koop huis als die je hebt ook een :?: en de hypotheek word iets hoger met deze rente waarschijnlijk nog wel interessant :wink: en merkt er niet zoveel van in de maandelijks kosten :rtfm: maar wel is praten met de jazeker de hypotheker dat zou ik eerst doen schept duidelijk in je keuzes :idea:

Maar als dus ...... het ernaast doet als ( ZZP) dan moet je klussen ook als geen zin hebt naast je gewone werk tenslotte loop die de kosten wel door los van dat het gezin dat we vaders even wat minder zien .

Nou heb je wel nog in begin nog een hoop aftrek aan kosten door middel van investeringen maar klussen moet je DAN WEL l en wil je dat , tot er momend dat het wat dragelijk gaat worden .

Ik denk de standpunten nu wel zijn duidelijk [[toast]] denk ik wens je veel wijsheid in je keus ongeacht wat het is en je bent welkom op de koffie
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie