A&E's Finse T1 1967 restauratie
- VW_Sk8r
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
- Locatie: Delft
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Mooi spul die vooras Kun je dat 1 op 1 over zetten of moeten er toch nog dingen op maat gemaakt worden?
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Op zich een relatief eenvoudige vervanging.
De kabels van gas, koppeling en handremmen moesten los want gingen tussen de voor-as door, maar kan ik nu gewoon weer aansluiten.
Er komt een nieuwe stuurstang in de cabine waarvan ik de bevestiging op de cabinevloer moet maken, maar dat is een kwestie van drie gaatjes boren.
Ik moet alleen de bevestiging van mijn hoofdremcilinder met rembekrachtiger opnieuw maken en de remleidingen (deels) opnieuw aanleggen.
Vergeleken met de complete restauratie van de bus is dit dus peanuts.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- VW_Sk8r
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
- Locatie: Delft
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Dat valt te overzien inderdaad
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Alles zit er onder en is weer aangesloten.
Alleen nog nieuwe bedrading naar de claxon maken, want de nieuwe stuurstang is niet hol.
Alleen nog nieuwe bedrading naar de claxon maken, want de nieuwe stuurstang is niet hol.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
De onderkant van jouw bus glimt meer dan de bovenkant van de mijne...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Nou ik vind juist dat ik hem weer eens mag schoonmaken aan de onderkant.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Zo de bus is bijna klaar voor de proefrit met de Red 9 Design voorwielophanging.
De bus heb ik ook weer wat hoger op de wielen gezet, goed te zien aan het achterwiel.
Nu nog een keer goed de remmen ontluchten en alles nalopen en dan hopelijk fluitend op pad.
De bus heb ik ook weer wat hoger op de wielen gezet, goed te zien aan het achterwiel.
Nu nog een keer goed de remmen ontluchten en alles nalopen en dan hopelijk fluitend op pad.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Glimmerdeglim
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Als je jezelf ergens aan wil spiegelen. Dan wel hieraan.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Waar nodig de bouten van de nieuwe stuurinrichting geborgd en alles nog eens nagekeken.
Eindelijk de eerste rit met de nieuwe voorwielophanging!
Hierbij een opsomming van de na- en voordelen van het RED 9 Design ontwerp.
Nadelen:
- Niet goedkoop,
- Grotere draaicirkel,
- Meer omwentelingen van het stuur nodig,
- Claxon moet anders aangesloten worden t.o.v. origineel.
Voordelen:
- De bus stuurt merkbaar lichter,
- Geen speling in stuurinrichting,
- Bochten en rotondes veel makkelijker te nemen,
- Zelfs bij 100 km/uur ontspannen sturen,
- Betere vering/demping, dus hobbels zijn sneller te nemen.
Na de rit nog even goed afgespoeld voordat de bus gestald wordt voor de winter.
Eindelijk de eerste rit met de nieuwe voorwielophanging!
Hierbij een opsomming van de na- en voordelen van het RED 9 Design ontwerp.
Nadelen:
- Niet goedkoop,
- Grotere draaicirkel,
- Meer omwentelingen van het stuur nodig,
- Claxon moet anders aangesloten worden t.o.v. origineel.
Voordelen:
- De bus stuurt merkbaar lichter,
- Geen speling in stuurinrichting,
- Bochten en rotondes veel makkelijker te nemen,
- Zelfs bij 100 km/uur ontspannen sturen,
- Betere vering/demping, dus hobbels zijn sneller te nemen.
Na de rit nog even goed afgespoeld voordat de bus gestald wordt voor de winter.
Laatst gewijzigd door EeVeeWee op 08 feb 2020 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Standaard loopt er een draad door de holle stuurstang in de cabine.
Daarmee kan de claxon bediend worden met de knop op het stuur.
Maar de nieuwe RED9 stuurinrichting heeft een massieve stang, dus geen draad meer naar de claxonbediening op het stuur.
Veel mensen maken daarom een andere knop in de cabine.
Ik heb een universele Chinese Corona-vrije draadloze afstandsbediening gekocht en deze verbouwd.
De claxonknop uit het stuur gehaald en uit elkaar gehaald en het nodige plastic rond de printplaat van de afstandsbediening weggehaald.
Een deel van de originele behuizing verwijderd en de afstandsbediening er in gebouwd.
Even getest met een lamp op de werkbank en het werkt.
https://youtu.be/RPKU45cdNeM
Daarmee kan de claxon bediend worden met de knop op het stuur.
Maar de nieuwe RED9 stuurinrichting heeft een massieve stang, dus geen draad meer naar de claxonbediening op het stuur.
Veel mensen maken daarom een andere knop in de cabine.
Ik heb een universele Chinese Corona-vrije draadloze afstandsbediening gekocht en deze verbouwd.
De claxonknop uit het stuur gehaald en uit elkaar gehaald en het nodige plastic rond de printplaat van de afstandsbediening weggehaald.
Een deel van de originele behuizing verwijderd en de afstandsbediening er in gebouwd.
Even getest met een lamp op de werkbank en het werkt.
https://youtu.be/RPKU45cdNeM
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Het is nu dan echt zo ver, de T1 is verkocht. Met heel veel tegenzin, maar aangezien het rijden er mee niet pijnvrij lukt, is dit toch maar de beste oplossing. Een Nederlander die in Duitsland woont heeft hem gekocht. Hier verdwijnt de bus voor de laatste keer uit onze straat.....
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Verdrietige reden Eric.. jammer.. hopelijk krijgt hij een goede nieuwe eigenaar die er goed voor blijft zorgen
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Da's jammer Eric
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Ik denk het wel, maar het zal een hele kluif worden om hem op Duits kenteken te krijgen gezien alle aanpassingen.
Hij wil er mee door Europa gaan toeren over een jaar of twee als hij stopt met werken.
Hij stond er op om een keer langs te komen als we er nog een keer een stukje mee willen rijden.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Eric
Wat heb ik gemist heb ik iets gemist waarom die de deur uit is gegaan had je weer zin in een nieuw project of zo
Wat heb ik gemist heb ik iets gemist waarom die de deur uit is gegaan had je weer zin in een nieuw project of zo
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter