A&E's Finse T1 1967 restauratie
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Inmiddels ben ik de bedbank aan het plaatsen, bekleed bij Meneer Sam.
Uiteraard in dezelfde bekleding als de stoelen voorin.
Alleen de matras wordt nog op maat gemaakt.
Uiteraard in dezelfde bekleding als de stoelen voorin.
Alleen de matras wordt nog op maat gemaakt.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Hier het eindresultaat van de bedbank.
En nu een bus met kentekenplaten!
En nu een bus met kentekenplaten!
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Kwijl kwijl, ben tamelijk tot heel jaloers
Prachtig geworden, felicitaties Eric
Prachtig geworden, felicitaties Eric
Groetjes, Jean-Paul
VW T3 2.0 CU 1980 camper
VW T3 bus 2.0 CU 1980
VW Doka 1.6D 1982
VW Caravelle 1.6TD 1985
VW T3 2.0 CU 1980 camper
VW T3 bus 2.0 CU 1980
VW Doka 1.6D 1982
VW Caravelle 1.6TD 1985
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Mooi (eind?) resultaat!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Nee, we gaan vrolijk door met het interieur!
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
De ongeveer 1000e foto van het project is een grafiek met het verschil tussen de nieuwe motor en de originele motor van deze bus. Origineel 1500 cc met enkele carburateur, nu afgerond 1800 cc met dubbele carburateurs. Rood is de vermogenkromme met max. 76 pk in plaats van blauw max. 44 pk. Maar het belangrijkste is groen, de koppelkromme met max. 139 Nm in plaats van paars max. 102 Nm. Over het hele gebied veel meer trekkracht, wat nuttig is met een relatief zware camper.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Mooie waardes, konden ze nog iets zeggen over het dipje na 2200 toeren? Ik zou een minder grote terugval verwachten en niet zoals nu een dalletje en vervolgens een tweede piek. Hij zit nl ook in de PK's, misschien de vervroeging niet helemaal 100%? Maar op zich, in alle gebieden winst is natuurlijk top!
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Het vermogen wordt berekend met het koppel maal het toerental, dus het is logisch dat je het daar ook ziet,Mitch schreef: ↑10 jun 2018 09:16 Mooie waardes, konden ze nog iets zeggen over het dipje na 2200 toeren? Ik zou een minder grote terugval verwachten en niet zoals nu een dalletje en vervolgens een tweede piek. Hij zit nl ook in de PK's, misschien de vervroeging niet helemaal 100%? Maar op zich, in alle gebieden winst is natuurlijk top!
Groeten Michiel
Dat is het gevolg van carburateurs in plaats van injectie, je moet altijd een compromis doen met de sproeiers.
Maar de ontsteking is een volledig electronisch instelbare 123 ontsteking, dus daar komt het niet vandaan.
In de praktijk ga je geen dip merken, als het goed is.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Ik heb toch nog wat kunnen klussen vandaag.
De achterste houten koof er in geschroefd en verlichting gemonteerd.
De achterste houten koof er in geschroefd en verlichting gemonteerd.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Het is klussen met hindernissen, maar toch gelukt om deze koof af te maken.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Lekker weer met hout geknutseld.
Ik ben nu de kast linksachter aan het opbouwen.
Ik ben nu de kast linksachter aan het opbouwen.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
De kast krijgt een extra wegneembare plank.
De scharnieren zet ik niet vast met houtschroeven, maar M4 schroeven door sleufgaten.
Zo kan ik de deurtjes nog wat in hoogte afstellen.
De deurtjes bestaan uit twee op elkaar gelijmde plaatjes, waarvan één met de houtnerf in lengterichting en de andere haaks daarop.
Dit om ze stijver te maken.
De scharnieren zet ik niet vast met houtschroeven, maar M4 schroeven door sleufgaten.
Zo kan ik de deurtjes nog wat in hoogte afstellen.
De deurtjes bestaan uit twee op elkaar gelijmde plaatjes, waarvan één met de houtnerf in lengterichting en de andere haaks daarop.
Dit om ze stijver te maken.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Delen van de deurtjes zijn gelakt en liggen te drogen.
Verder met de kast naast de bank, het is nog passen en meten.
Verder met de kast naast de bank, het is nog passen en meten.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Was er al iemand geweest die heeft gezegd dat je er een verrekt mooi busje van maakt?
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: A&E's Finse T1 1967 restauratie
Zoveel zorg en tijd besteed aan je bus..
RESPECT
RESPECT