Opknappen T3 2.0 CU

Deel je werk met het forum,
rolfvanderveer
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:55
Locatie: Utrecht

Opknappen T3 2.0 CU

Ongelezen bericht door rolfvanderveer »

Dag samen,

na lange tijd en veel kilometers weer actief op het forum. Vooral even updaten en bijpraten.
De bus in middels alweer 7 jaar in gebruik en veel aan het interieur gedaan. Nieuwe stoelen voor, zonnepaneel en bijbehorende koelkast, bekleding en gordijnen. Na 3x te zijn bedreigd door mijn kinderen (7 en 3) bij het voorstel e bus te verkopen, besloten de buitenkant aan te pakken.

Ongelofelijk te zien dat de buitenkant na 37 jaar nog zo hard is (ps voor de bussies hier een waarschuwing; ik ga hem rollen. Was al gerold).
De kleur moeten we nog bepalen. Suggesties welkom.
Tot nu toe alles geschuurd, naden en mogelijk slechte plekken schoon geborsteld met staalborstel op de boor en alles in de Avis multiprimer gezet.

Enige problemen die na een paar maanden stilstaan optreden is het hoge toeren draaien stationair en lijkt ook vermogen te houden in de versnelling. Gas of choke blijft hangen? Verder heb ik al lange tijd vochtige goten(?) aan de binnenkant. Dak is er door iemand ooit zelf opgeplaatst. Dus zijn de bovenste horizontale stijlen (geen idee hoe dat heet) vochtig. Lijkt via de goten aan de buitenkant door de kit heen onder het dak door te komen. Ook bij deze problemen zijn suggesties welkom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet,

Rolf