bij deze "het vervolg"
Re: bij deze "het vervolg"
Kwam net dit plaatje tegen hier op het forum , dit gaat mij aan denken zetten .
https://brandweer409.files.wordpress.co ... hema-1.jpg
https://brandweer409.files.wordpress.co ... hema-1.jpg
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Die omvormer was wel goed aangesloten , maar na 2 meerdere slechte recenties gelezen te hebben gaat die niet meer in de t3 .RoonT3 schreef: ↑20 dec 2018 19:45 Dat blok levert 6A (75watt / 12Volt) en laat je accu op gegeven moment overkoken lijkt mij als die aangesloten zou zijn op de uitgaande 12V.
De victron smartladers hebben ook een voedingsfunctie. https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html ACTIE!
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: bij deze "het vervolg"
Dit soort blokjes zijn bedoeld om een (of meerdere??) 12v gebruikers op aan te sluiten. De accu gaat op de ingang ende gebruikers op de uitgang. Op het moment dat je 230 aansluit dan krijgen je gebruikers voeding van 230. Geen lader maar gewoon en omvormer voor als je bijvoorbeeld een compressor koelkast hebt. Je kunt ook een lader kopen met een functie dat je kunt verbruiken als je accu laad bijv de hierboven genoemde xentec.
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Re: bij deze "het vervolg"
Dat zegt hij ook Steven, de voeding komt van de 230v...
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: bij deze "het vervolg"
crusader heeft twee ingangen (12v en 220v) en een uitgang 12v , die uitgang is aangesloten op een zekeringenhouder .
de 12v ingang is aangesloten op de hh-accu en de 220v ingang was verders niet aangesloten maar kan ingeval van nood op het net aangesloten worden .
de 12v ingang is aangesloten op de hh-accu en de 220v ingang was verders niet aangesloten maar kan ingeval van nood op het net aangesloten worden .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: bij deze "het vervolg"
maar toch blijf ik me afvragen waarom die spanning zo oploopt...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: bij deze "het vervolg"
Je dynamo levert toch ook geen exacte 12 volt?
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: bij deze "het vervolg"
neen maar ook geen 18V
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: bij deze "het vervolg"
Binnen verlichting ging er slechter op branden .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14969
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: bij deze "het vervolg"
Voedingen die onbelast oplopen naar 18 volt zou ik in de kliko gooien, maar dat terzijde.
Een goede voeding blijft zijn ingestelde spanning afgeven ongeacht de belasting.
Theo
Een goede voeding blijft zijn ingestelde spanning afgeven ongeacht de belasting.
Theo
Re: bij deze "het vervolg"
omdat ik geen verstand heb van accu's en laders eerst maar veel gelezen op het WWW daaruit begrijp ik dat ik een lader "moet" nemen van minimaal 10% van het accuvermogen .RVB schreef: ↑20 dec 2018 20:25 Interessante aanbieding hoor. Met de helft van het vermogen ga je waarschijnlijk even gelukkig zijjn. Maar die krijg je niet voor de helft van de prijs. Leuk zon app via bluetooth. Ik heb zelf een xentec lb512. Ooit via mp gekocht. Die is 10A. Ctek is een ander merk wat ok is.
Groet Rolf
ik heb net de victron IP65 12/10 lader en een andere zekering houder besteld (zodat ik niet overal verschillende zekeringen in de bus heb).
bijkomstig voordeel is dat deze lader ook als stroomvoorziening kan worden gebruikt.
rolf en ronald bedankt voor de extra info .
als de spullen binnen zijn kan ik de boel eens veranderen en foto's van voor en na maken .
Laatst gewijzigd door hippie op 08 jan 2019 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Leuk! Graag gedaan.
Groetjes Rolf
Groetjes Rolf
Re: bij deze "het vervolg"
Vandaag op het werk ruimte gevonden om droog aan de t3 te werken ( prutsen ).
Eerst heb ik de nieuwe zekeringenhouder geplaatst , ik moest alleen kabelschoentjes op de draden maken .
Eerst heb ik de nieuwe zekeringenhouder geplaatst , ik moest alleen kabelschoentjes op de draden maken .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Daarna achter uit de bus een centraal +punt uit de bus gehaald (die zat er toch voor spek en bonen)en die iets veranderd zodat het een centaal -punt werd . En die ook maar links van de zekeringenhouder geplaatst .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Daarna nieuwe accuklemmen gemonteerd . Was maar goed ook , de oude +klem zat niet echt vast .
Voor en na
Voor en na
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny