bij deze "het vervolg"
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: bij deze "het vervolg"
Nee , die heb ik ook verkocht net als een r65 tic .
Maat van heeft een r80g/s en die oude tic van mij ( ondertussen omgebouwt naar g/s voor enduro-ritten) .
Maat van heeft een r80g/s en die oude tic van mij ( ondertussen omgebouwt naar g/s voor enduro-ritten) .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Ik heb een crusader omvormer tussen mijn hh-accu en de zekeringhouder zitten en is verder nergens op aan gesloten, kan wel op 220 v worden aangesloten .
Ik dacht eerst dat ik er ook mijn hh-accu mee op kon laden maar na wat testen is dat is niet zo .
Als ik de omvormer op 220 v aansluit word de "uitgaande" voltage na verloop van tijd steeds hoger ( van 13 v naar 18 v )
Ik heb nu tijdelijk de hh-accu direct op de zekeringhouder aangesloten , en ik begrijp niet goed waarom de omvormer er tussen zat .
Ik zit er wel aan te denken om zelfde weer te kopen omdat de prijs wel goed is .
Tot nu 2 negative recenties gevonden met het zelfde probleem
Of kan ik er iets anders tussen zetten zonder al te veel veranderingen .
bvd hippie
Ik dacht eerst dat ik er ook mijn hh-accu mee op kon laden maar na wat testen is dat is niet zo .
Als ik de omvormer op 220 v aansluit word de "uitgaande" voltage na verloop van tijd steeds hoger ( van 13 v naar 18 v )
Ik heb nu tijdelijk de hh-accu direct op de zekeringhouder aangesloten , en ik begrijp niet goed waarom de omvormer er tussen zat .
Ik zit er wel aan te denken om zelfde weer te kopen omdat de prijs wel goed is .
Tot nu 2 negative recenties gevonden met het zelfde probleem
Of kan ik er iets anders tussen zetten zonder al te veel veranderingen .
bvd hippie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door hippie op 19 dec 2018 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
In de schuur op een accu aangesloten .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Voltage na een uur op netspanning .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: bij deze "het vervolg"
Niet goed
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: bij deze "het vervolg"
Dus je accu zit op je ingang ?
de stekker in de 220V ?
Wat meet je als je er geen accu aanhangt ? zowel op 'uitgang' als op 'ingang' graag.
En wat meet je op de uitgang als je je accu op de ingang aansluit maar geen 220V ?
Staat er nergens een typenummer op ? anders is het lastig zoeken.
de stekker in de 220V ?
Wat meet je als je er geen accu aanhangt ? zowel op 'uitgang' als op 'ingang' graag.
En wat meet je op de uitgang als je je accu op de ingang aansluit maar geen 220V ?
Staat er nergens een typenummer op ? anders is het lastig zoeken.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: bij deze "het vervolg"
Het ding wat je hebt wordt wel omvormer genoemd, maar ik noem het voeding. Het is een ding wat niks doet met je accu. Deze dingen zitten vaak in caravans. Caravan aan de stroom, doe je waterpompje het en wellicht wat 12v lampjes. Ik denk te weten dat 12v ingang normaal aangesloten zit op de auto. Dus de auto levert dan de stroom onderweg voor je pompje en lampje. Of het ding wat doet met een hh accu voor de ingang. Ik denk het niet. Er na.. Hij zal hooguit een onderhoudsladung geven. Maar misschien kan hij er ook niet goed tegen. Het doet niks om je accu op een juiste wijze te laden en uit te schakelen als je accu raar doet. Een goede acculader doet dat wel.
Spanning is veel te hoog. Alles wat er niet tegen kan gaat stuk. (Logisch) niet meer gebruiken. Ik zou een acculader nemen als je gebruik maakt van een hh accu. Gebruik wasrvoor hij is gemaakt is natuurlijk prima. (Niet dit exemplaar)
Groetjes Rolf
Spanning is veel te hoog. Alles wat er niet tegen kan gaat stuk. (Logisch) niet meer gebruiken. Ik zou een acculader nemen als je gebruik maakt van een hh accu. Gebruik wasrvoor hij is gemaakt is natuurlijk prima. (Niet dit exemplaar)
Groetjes Rolf
- a_j
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 07 jun 2012 21:11
- Locatie: Eindhoven
Re: bij deze "het vervolg"
Het is een omvormer naar 12v en een schakel automaat in 1. Zodra er 230V aangesloten wordt zorgt deze voor de 12v en word de ingang (accu) losgekoppeld. Wanneer de 230v niet meer beschikbaar is schakelt het apparaat de ingang (accu) naar uitgang. Omdat deze dus tussen de hh-accu en de zekeringhouder zit zorgt deze schakeling ervoor dat je altijd de 230v omvormer gebruikt om alles van 12v te voorzien zodra de bus aan de 230v hangt.hippie schreef: ↑19 dec 2018 19:42 Ik heb een crusader omvormer tussen mijn hh-accu en de zekeringhouder zitten en is verder nergens op aan gesloten, kan wel op 220 v worden aangesloten .
Ik dacht eerst dat ik er ook mijn hh-accu mee op kon laden maar na wat testen is dat is niet zo .
Als ik de omvormer op 220 v aansluit word de "uitgaande" voltage na verloop van tijd steeds hoger ( van 13 v naar 18 v )
Ik heb nu tijdelijk de hh-accu direct op de zekeringhouder aangesloten , en ik begrijp niet goed waarom de omvormer er tussen zat .
Ik zit er wel aan te denken om zelfde weer te kopen omdat de prijs wel goed is .
Tot nu 2 negative recenties gevonden met het zelfde probleem
Of kan ik er iets anders tussen zetten zonder al te veel veranderingen .
bvd hippie
Groeten, Aart
T3 Joker 1984; 1.6D -> 1.6TD -> 2.0 GTI ADY
T3 Joker 1984; 1.6D -> 1.6TD -> 2.0 GTI ADY
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: bij deze "het vervolg"
Maar hoe komt het dan dat die spanning zo oploopt ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: bij deze "het vervolg"
Die eigenschap is niet uniek. Immers als een accu aan de lader op 230v hangt, dan zullen de gebruikers, mits ze minder stroom vragen dan de lader, de accu niet belasten. Er hoeft niet eenschakelaar om. De stroom kiest de weg van de minste weerstand.Het is een omvormer naar 12v en een schakel automaat in 1.
Het voordeel is dat het ding goedkoper is. Of het zin heeft om dezelfde aan te schaffen hangt af van hoe je het gebruikt. Maar... ik denk dat weinig busjes zon ding hebben ingebouwd .
Groetjes Rolf
Re: bij deze "het vervolg"
Ik had zo'n ding nog nooit gezien. Het lijkt me wel handig eigenlijk, maakt voor mij bijna de hh accu overbodig. Ik ga me er eens in verdiepen.
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: bij deze "het vervolg"
Dan ga ik op zoek naar een acculader , eens kijken of er nog iets te combineren valt .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: bij deze "het vervolg"
Dat blok levert 6A (75watt / 12Volt) en laat je accu op gegeven moment overkoken lijkt mij als die aangesloten zou zijn op de uitgaande 12V.
De victron smartladers hebben ook een voedingsfunctie. https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html ACTIE!
De victron smartladers hebben ook een voedingsfunctie. https://www.bluepowershop.nl/lader-omvo ... ector.html ACTIE!
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: bij deze "het vervolg"
Interessante aanbieding hoor. Met de helft van het vermogen ga je waarschijnlijk even gelukkig zijjn. Maar die krijg je niet voor de helft van de prijs. Leuk zon app via bluetooth. Ik heb zelf een xentec lb512. Ooit via mp gekocht. Die is 10A. Ctek is een ander merk wat ok is.
Groet Rolf
Groet Rolf