Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 543
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door Kire »

Bij een groothandel voor landbouwmechanisatiebedrijven (Kramp), die hadden het toevallig ook in hun assortiment.
Vandaag is de bestelling (van afgelopen zondag) verwerkt en deze wordt vannacht afgeleverd.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Techniekwebshop levert ook 'Kramp' en daar is een rolletje nu -12% aan 73,- nog wat incl. BTW. Je kan als kleinverbruiker niet direct bij Kramp bestellen. Dan moet je echt wel een serieuze werkplaatsafdeling hebben. Via de mechanisatie of techniekwebshop zit weleens verschil. Voornamelijk in de marge die ze nemen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 543
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door Kire »

Klopt! Ik bestel dan ook via het mechanisatiebedrijf in het dorp. Techniekwebshop rekent (ook) nog verzendkosten en je moet geen haast hebben met de levering. Ik heb daar ook wel eens wat besteld en het duurt de nodige dagen voordat je de spullen in huis hebt.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door luizenbos »

Misschien zelf maken dat heb toen ook gedaan omdat ze moeilijk te vinden waren ik meen dat die metalen nog ergen heb liggen
het lager is van een skeelers
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 543
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door Kire »

Zelf maken hoeft niet (meer), ik kreeg vandaag een reclame e-mail van Bernd Jäger en die heeft nu ook een set 'kunststof' lagers voor de schuifdeur (Duits fabrikaat) niet goedkoop overigens en vanaf 18 juli pas leverbaar voor de bouwjaren vanaf eind 1984. https://www.vwbulliparts.de/aufbauanbau ... hiebetuer/

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door luizenbos »

Zoo voor dat geld zou ik bijna een serie maken :lol: maar nee toch maar niet geen zin meer in :wink:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door RVB »

(Leuk dat mijn probeerseltopic aan heeft geslagen)
Vandaag mijn hh accu revitaliseren. Mijn dieselstandkachel kreeg ie niet meer aan de praat. Revitaliseren doe je door de accu flinkt te ontladen. Weer nokkivol te gooien. Weer te ontladen. Nokkivol. Etc. Als je accu gevitaliseerd kan worden is dat te herkennen aan dat het ontlaadproces of het laadproces steeds langer duurt. Je stopt als er geen winst meer is. De vorige keer was mijn winst meer dan 100%. Het ontladen tot een x aan spanning duurde de eerste keer 3 kwartier. De laatste keer meer dan 2 uur.

Nu heb ik voor het ontladen 4x H4 lampen branden en 1 koelventilator. Samen ca. 500 watt. (Op het youtube filmpje sprak de meneer over 200 watt dacht ik) maar ik ben eigenwijs en ongeduldig.

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door RoonT3 »

wow oldskool. ik gebruik de herconditioneringsstand op de victron smart lader. Voel ik mij veiliger bij om te laten staan. bij de oudere generaties lader was ik wel eens te laat met checken en waren accus overgekookt.....
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door RVB »

De herconditioneringsstand van een lader doet iets anders dan dat wat ik doe. Destijds op Youtube werd ik overtuigd dat deze zg. Oldskool methode het beste werkt. Oldskool is het leegtrekken. Er zijn er zelfs die de polariteit omzetten. (Maar dat gat wel om ander type accu)

Ik heb ook n zekering en blijf in de buurt. Maar het laden zelf doe ik met een intelligente lader die stopt alst niet klopt. Deze methode helpt om accus die lui zijn een beetje wakker te schudden. Doordat ze eigenlijk weinig te doen hebben in mijn bus vind er weinig chemisch proces plaats. Op de loodplaten vind er zodoende afzetting plaats van een goedje dat wat minder geleid. Door juist diep te ontladen veranderen de loodplaten van samenstelling en van vorm en de temperatuur doet ook wat. Het goedje komt zo los. De accu kan zo weer makkelijker geladen en ontladen worden. En nog n ronde mee. (Om mijn standkachel op te starten... hoop ik)

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door blauw »

Oude lagers van de schuifdeur afgeprutst. Mbv sociale metaalwerkplaats in de buurt, wat een handige ontdekking!
Nieuwe lagers erop en het U-stuk “gezandstraald “ met de rotaties blaster. Fijn gereedschap voor plekken die niet (erg) in het zicht zitten.
Het U-stuk heb ik ingekwast met Brantho Korrux.

Over drie dagen nog een laag.

Groeten, Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Met die rotatie blaster krijg je ook goed bodembescherming eraf. Je hebt dan wel een reliëf op je plaatwerk ;-) Gaat ff wat heftiger dan een naaldbikhamer.

Ik gebruik veel een 3M clean&strip schijf (ook om lasnaden op te poetsen). Heb er eens met 1 stuk wel een hele fiat600 mee blank gezet. (buitenkant bovenbouw, de onderkant met de rotatiestripper)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door blauw »

Ik zie dat je met zo’n stripschijf ook de onderkant kunt doen. Bij echt aangetast roestig oppervlak is de rotating blaster misschien te prefereren.
Groeten , Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door blauw »

Hoi, afgelopen dagen flink aan het kit verwijderen en aan het puzzelen geweest. Veel te veel geld uitgegeven aan borstelmateriaal, verfmateriaal en weet ik niet wat. Geen geld meer voor een Noorse boskat 8) .

Ik probeer de hele linker kant zo goed als roestvrij te maken nadat vorig jaar het onderste deel van het middenpaneel gedaan is. Dit kom je dan o.a. tegen.
ADA48705-C07E-4CB6-AFF2-7FE7847571C5.jpeg
B07FC961-1133-46D6-8975-16369238D21D.jpeg
190C6860-4B12-45A8-AD70-CCF4FBE3FCF0.jpeg
F8407459-9651-4C13-943D-768DA5830865.jpeg
Wielkast achter.

244B08C1-EEDA-4055-BC19-A294E89996BE.jpeg
Wielkast voor.

En dat terwijl ik altijd dacht dat het met onze bus wel meeviel…er is aan de andere kant ook nog genoeg te doen…eerst deze kant maar.
Ik moet wel zeggen dat het overgrote deel er goed uitziet na meer dan 35 jaar rondrijden.

Groeten,
Arjan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door Roerdomp »

De roestduivel slaapt nooit...
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 543
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door Kire »

Gistermiddag de startmotor maar eens onder handen genomen.
Op terugreis vanuit het Zwarte Woud weigerde de startmotor dienst. Aanslepen of aanduwen (van een helling laten lopen) en de motor liep direct.
Startmotor helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Achteraf gezien was demontage en schoonmaken van het startrelais genoeg geweest.
Er zat dikke smeer tussen stalen kern en het huis, waardoor de stalen kern te veel weerstand had om (makkelijk) te kunnen verschuiven.
Na schoonmaken en licht invetten met keramisch vet, gaat alles weer lekker soepel.
Startprobleem opgelost. Sleutel omdraaien en de motor loopt.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Waar ben jij vandaag mee bezig? (... omdat je een bus hebt) Laat het zíen!

Ongelezen bericht door Ewout »

Vanavond laat met pech gestrand: gaf gas om de oprit van de snelweg op te rijden, grote plof en weg was het vermogen.
Gelukkig was de wegenwacht er binnen 20 minuten. Oudere monteur met liefde voor oude auto’s [[thumbup]]. Diagnose: waarschijnlijk rotor kapot, maar kon niet uitgebreid onderzoeken omdat de bus langs een drukke weg stond. dus sleepje naar huis gekregen en morgen bij daglicht kijken of het inderdaad de rotor is (en de ANWB man appen wat de definitieve oorzaak was, wilde hij graag weten :D ).
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie