Jokertje: winter 2018/2019

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

"every single part" muv van de remdrukverdeler. Overigens heb ik ook een vroege 82er dus het zou goed kunnen dat het in de vroege remdrukverdeler zit. Tenzij deze weer anders is in de vroege onbekrachtigde bussen
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door RVB »

Idd. Dat bedoelde ik met bypass. (Maar dat woord is volgens mij niet juist )

Nu weer kijken waar ik dat kan doen.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
Olaf
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 810
Lid geworden op: 07 jun 2009 19:08
Locatie: Hengelo

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door Olaf »

Ontlucht je de remmen wel met de wielen op de grond?
Dit ivm de remdrukverdeler. Of deze even blokkeren zodat deze volledig open staat.

Groeten, Olaf
Groeten, Olaf

VW Kever 1959 in restauratie http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20832 KLAAR !
VW T4 Multivan Atlantis 2001 90kw /122pk
Berini eitje m13 +/- 1955
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door RVB »

Ja. Horizontaal. Remdrukverdeler bij de(?) /(In elk geval) mijn t3 heeft overigens geen mogelijkheid om van buitenaf iets in te stellen.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door RVB »

Heeft dat ding (van mij) een nippel?

Rolf
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door Roerdomp »

De nippels van de remklauwen. Mijn eenmansgarage doet het altijd zo. Maar goed, qua ontluchten was je er wel zo'n beetje, toch? Toch zit ik nog aan die ene nippel te denken die je niet loskreeg. Het is stom, maar ik kan me niet meer herinneren hoe dat bij mij was. Er staat mij zo bij dat ik wel beide nippels heb ontlucht.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door hippie »

Roerdomp schreef: 03 feb 2019 16:23 De nippels van de remklauwen. Mijn eenmansgarage doet het altijd zo. Maar goed, qua ontluchten was je er wel zo'n beetje, toch? Toch zit ik nog aan die ene nippel te denken die je niet loskreeg. Het is stom, maar ik kan me niet meer herinneren hoe dat bij mij was. Er staat mij zo bij dat ik wel beide nippels heb ontlucht.
Volgens de link van Rolf hoef je alleen de bovenste te doen .
Bij de motor kneep ik de voorrem in en een trekbandje er omheen en een nachtje laten staan .
Zou dat bij een t3 ook werken omdat het reservoir ook vrij hoog zit ?
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Als de handrem goed werkt staan je remschoenen goed en zijn deze en de remtrommel in orde. Toen ik na remwerkzaamheden hetzelfde euvel had als jij Rolf bleek het toch aan lucht in de leidingen te liggen. Ik heb die eruit gekregen door de Leo M methode: met perslucht druk op het remcircuit steken.
Een noodstop doen met sponzige remmen mag je vergeten.
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door RVB »

Onder druk ontluchten deed ik al met de Eezibleed. Geen resultaat. Bij gebrek aan ruimte om even wat te doen heb ik nog een optie bedacht;

"Niet bleeden maar feeden"

Er zijn mensen die succesvol ontluchten door via de nippel het systeem vullen. Met de eezibleed kan dat ook.

Groetjes. Rolf
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door RVB »

Goed nieuws. Ik heb de remkrachtverdeler er tussenuit en tijdelijk een remslang er tussenin. Het pedaal grijpt weer aan als eerst. Nu is wel de vraag: is er nu lucht in het ding blijven hangen, en functioneert hij verder goed.. ... of is er iets anders aan de hand. Ik heb hem (nog?) niet open gemaakt. Morgen even bekijken.

Groet Rolf
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door hippie »

[[thumbup]] [[toast]]
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Bijzonder leerzaam topic is dit. [[thumbup]] En mooi dat de oplossing in het verschiet ligt.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door RVB »

Zojuist: 2 dingen gedaan.
A: de slang vervangen door de remdrukregelaar. Ik heb hem niet open gehad. Van buiten zag hij er prima uit, ik voelde de bal heen en weer gaan, en als ik er op blies en ik draaide wat werd de doorstroom belemmerd. Voor mij genoeg om het risico te lopen op verloren moeite. Dus teruggeplaatst.

Ik heb nu het systeem niet leeg laten lopen... ik heb, zover dat ging, dat wat ik losmaakte snel weer vast gemaakt of even afgedicht. De remdrukregelaar heb ik met een injectiespuit maximaal gevuld. In mijn overtuiging moet het lucht zijn waardoor mijn pedaal diep wegzakte. In mijn voorstelling als het ding stuk is wordt of de doorgang ten ontechte belemmerd, of ten onrechte niet belemmerd. Maar ik kan niks bedenken dat een stuk exemplasr voor een sponzig pedaal kan zorgen. Ik kan wel bedenken dat lucht in de remdrukverdeler blijft hangen. Waar in de bovengaande link werd gesproken dat als je alles al hebt vervangen en gedaan en hij reageert nog steeds sponzig je naar dit ding moet kijken is wellicht het logische gevolg van "alles vervangen". Je hebt dan namelijk het systeem leeg laten lopen. Ik heb tijdens het ontluchten de drukverdeler nog iets verder gekanteld. Ik heb links en rechts achter 2x ontlucht. Eezibleed en ook af en toe wat bijpompen.

B. Ik heb het remschoen stelmechanisme handmatig door het gaatje in de ankerplaat bediend. Je doet dit met de handrem los. Op een gegeven moment gaat de trommel aanlopen. Dan rem je wat en gebruikt even de handrem en dan kan je een heel stuk verder draaien. Net zo lang tot de schoenen in rust vlak bij de trommel staan.

Tijdens het proefritje kon ik weer slippen. (Voor!)

Mijn hoogdakklep preventief omhoog gezet. Zodat dit keer mijn 216 delige doppendoos van de lidl braaf boven bleef liggen ipv op mijn vloer openknalde zoal mij een paar dagen terug gebeurde.

Ik durf niet en ga ook niet juigen trouwens. Morgen aanbieden voor keuring. Misschien daarna.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door Bob »

[[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door RVB »

Thanks Bob. Trouwens, ik moest de andere kant op draaien met die stelschroefjes. :lol:

viewtopic.php?f=71&t=29982&p=322532&hil ... en#p322532

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: Jokertje: winter 2018/2019

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

bedoel je nou dat je vanuit het gaatje gezien, naar beneden of naar boven moet draaien?
voor de zekerheid; met naar beneden draaien bedoel ik dat je je schroevendraaier (of wat dan ook) tegen de bovenkant van het gaatje afzet.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Plaats reactie