Wit en Bruin

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Best Forum,
Na kleine 2 jaren niksen met busjeklussen ben ik vorige week begonnen met twee busjes.
Mijn dagelijkse witte Hoogdak bus die al twee jaren met lekkende versnellingsbak en slippende koppeling rond tuft en mijn Bruine Bus die een prachtige toekomst achter zich heeft.

Die Bruine bus is een 1,6D Caravelle 4bak uit 1984 waar in het passagiersgedeelte alle stoelen ontbreken, maar hij heeft wel uitzetvenstertjes voor en schuifraampjes achter. Bij aanschaf lag de motor uitgebouwd in de laadruimte en de brandstofpomp gedemonteerd
Mijn witte 'dagelijkse' bus heeft afgelopen twee jaren niet meer dan zo'n 10.000km gedraaid en staat sinds begin dit jaar geschorst. Ik heb voor tijdelijk gebruik een zwarte Ford Focus Wagon 1.8 aangeschaft voor net boven de €500,- en daar rijdt ik nu tevreden mee. En kan ik in alle rust die Vbak weer eens vervangen en wilde meteen wat beginnende roest aan de onderkant van de bus aanpakken.

Wat ik met die Bruine Bus aan wil weet ik nog niet. Ik heb het Hooge dak van mijn witte bus niet meer nodig voor kampeerdoeleinden, daar heb ik tegenwoordig een Fiat Ducato 2.5D Heku Mobil 580 uit 1984 voor. Liefst wil ik weer een normaal busje rijden zonder hoog- of hefdak. Met een kampeerinrichting erin voor twee personen maar waar je ook 8 passagiers mee kunt vervoeren en er snel een vlakke laadruimte van maken. Gewoon zoals ik al eens had met een Diamantzwarte JX Vanagon. Maarja, zolang die Bruine Bus geen oldtimer is, wordt dat nix.
Hij heeft nog zijn originele Duitse kentekenpapieren en is in NL onbekend. Hij heeft jaren onder een afdak achter een weiland met een woest paard gestaan, daarna twee jaren in een loods. Sinds zo'n jaar staat ie incognito in mijn werkplek.
Ik had ooit al een TDI uit een Golf4 op de kop getikt met de bedoeling die in die Bus te bouwen.
Maar de originele 1,6D motor ligt er weer in, die geeft fraaie compressie: 2 Cylinders geven 33bar en twee 32. Ik heb inmiddels nieuwe waterpomp en een grotere oliepomp uit een 1.9D gemonteerd. En een prima brandstofpomp uit een JX (die ik nog had liggen) met meteen nieuwe distibutieriem en rol. Met behulp van een 12V electrisch pompje in de dieselleiding tussen brandstoffilter en brandstofpomp, heb ik de motor vandaag kort aan het lopen gehad: loopt erg mooi en vrijwel geen rook uit de uitlaat.
Kijkje in de motorruimte met in de kleppendekselblauwe cirkel tijdelijk een 12V pompje om de brandstofpomp de eerste keer op gang te brengen.jpg
Maar de radiator is lek en die ga ik komende dagen vervangen.
Ik wil die Bruine Bus rijklaar maken en dan weer stallen, wachten tot die 40 is.
Of anders dat ie per direkt verkoopbaar is en dat zou dan ook nog kunnen als Oldtimer in Duitsland.

Maar ik heb nog wel een vraagje aan de TDI experts hier in het Forum:
Na zorgvuldig en goed dokumenterend die Golf4 TDI strippen, heb ik op het laatste moment nog ff de slijptol in de kabelboom gezet. En zijn wel tot zo'n 30 kabeltjes door midden geslepen.
Lijkt het jullie mogelijk die kabeltjes weer juist aan elkaar te krijgen?
Of kan ik maar beter omzien naar eenzelfde kabelboom?

Zodra ik de Bruine Bus rijklaar heb gaat ie de werkplaats uit en kan de witte Hoogdak bus erin.
De 3H Vbak (nog van mij ouwe JX Vanagon!) die er nu inligt begon een jaar of 5 geleden te lekken. Na een jaartje heb ik die hele Vbak vervangen door een andere 3Hbak die ik nog had liggen. Zou volgens de verkoper een prima bak zijn die nog maar 150.000 had gelopen. En hij schakelt ook lekker en zeer direkt maar hij maakt knarsend lawaai in zijn 3e, 4e en 5e Versnelling. Dat schijnt niet zo'n grote reparatie te zijn, maarja, das geen rijden zo en moest ie er weer uit. Dus ik mijn ouwe, wat uitgelebberde maar verder prima Vbak voorzien van een nieuwe dichtring en die weer ingebouwd. Nou, die lekt nog steeds precies zoveel als ie al eerder deed. En dat lekte zo tot begin dit jaar. Ik reed er niet veel mee maar op het laatst kon ik met fikse tegenwind, door slippende koppeling niet meer in zijn 5 rijden.

In mijn zwartgerolde knalgele ex Deutsche Post zelf-ombouw JX sloopbusje, waar tussen het zwart en geel ook nog een blauwe metallic verflaag zit, lag nog een 5bak. Die heb ik inmiddels eruit gehaald en schoongemaakt en blijkt een ASS versnellingsbak te zijn. Ik wil deze Vbak maar eens onder de witte bus monteren. Kijken wat dat is!? Zo'n 10 jaren geleden heeft neef Laurie die bus vanuit Berlijn naar hier gereden en deed ie het prima. Verder bleek de bus in zo'n matige staat dat ik er maar een sloopbus van heb gemaakt en opslagplaats van VW-parts. Wellicht is het verstandig om meteen maar ff een nieuwe oliekeerring erin te zetten en olie te verversen. En hij ligt nu op de werkbank. Ik heb de steun waarmee hij onder aan het chassis vast zit, er af gehaald om die beetje te ontroesten en te verfen. Na demonteren blijkt er een flinke corrosielaag te zitten tussen de Vbak en de vlakke kant van de steun. Ik heb dat allemaal beetje geschuurd, het lijkt ook alsof er iets van kit ofzo tussen heeft gezeten en dat is helemaal uitgehard.
Enfin, nu is mijn vraag, hoe moet ik de vlakke kant van de steun weer tegen de Vbak monteren. Moet ik dat met blank ijzer tegen aluminium van de Vbak doen. Of moet dat vlak juist in de verf zitten? Momenteel is inmiddels ook die vlakke kant ingestreken met Corroles, dan 1k epoxy primer en dan matte zwarte spuitbuslak van de Action.
De plaat van de houder die tegen de Vbak gebout wordt.jpg
Is het misschien een goed idee om tussen die vlakke kant en de Vbak een dun laagje rubber te monteren? Wie weet vangt dat weer wat trillingen weg.
In ieder geval ziet het zwarte rubber in de 'rol' van de steun er nog uitstekend uit. Ik ga die nog wel paar keer invetten. Het is volgens mij nog een origineel rubber en die zijn volgens een T3 kenner de beste. Sommige aftermarket rubbers schijnen veel meer trillingen door te geven, het is iets waar niet te snel op bezuinigd moet worden.

Na zo'n 15 jaren lijkt het me ook wel een goed idee om eens de koelvloeistof te vervangen. Heeft iemand van jullie ervaring ermee of het slim is om eerst eens van zulk koelsysteem-schoonmaakspul toe te voegen, uurtje laten draaien en dan de koelvloeistof te verversen?

Eigenlijk had ik flink de tijd willen nemen om ook de carrosserie van mijn witte Hoogdak busje na zo'n 15 jaren eens grondig aan te pakken. Hier en daar heeft ie beginnende roest.
Maar met een Corona Pandemie in zicht, wil ik hem weer snel gebruiksklaar hebben. Want na mijn jarenlang gerook zie ik het zwart in met de karakteristieken van dit virus. Da's nou net wat ik niet moet hebben nu ik bijna 60 ben. Ik lees geregeld Der Spiegel op het internet en voorzover ik begrijp heeft de Duitse Minister de hoop om het virus onder controle te krijgen wel zo beetje opgegeven. Wordt op een gegeven moment ook allemaal veels te duur en de economie lijdt daaronder en het is ook alleen maar licht griepje voor velen. Alleen oudjes en zwakken die de maatschappij vooral geld kosten, gaan er aan dood. En da's juist goed voor de economie en heb ik de wind tegen. Dus dat wordt de bus, indien het virus vrij rond griept en ga ik af naar Spanje om daar 2 a 3 maanden in vrijwillige quarantaine in een appartementje zitten. En hopen dat dit virus niet goed tegen hitte kan en er voor volgende winter een griepspuit op de markt is...

Ik zal jullie komende tijd op de hoogte houden van de klussen en wellicht nog veel vragen stellen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door vwt3fan op 05 mar 2020 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Die kabeltjes kun je wel weer aan elkaar solderen. Ik heb bij mijn kabelboom ook een hoop zooi er uit geknipt en met een schema er naast weer aan elkaar geknoopt. Gewoon de tijd voor nemen, zelf vond ik het handig dingen eerst vast te zetten met kroonsteentjes. Dan kun je een beetje overzicht krijgen en eventueel nog draden uit de knoop halen. Wat betreft je versnellingsbak steun, blank staal is geen goed idee ivm roest.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ha, ja dankje en goede tip om alles eerst eens met kroonsteentjes uit te sorteren!
Ik heb net een fotootje bijgevoegd van hoe die steun er nou uitziet en zo wil ik hem tegen de Vbak aan gaan monteren.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ben vandaag bezig geweest met de radiator en dat ging allemaal erg traag.
Was vooral heel veel tijd kwijt met vastgeroeste knelringen die niet meer normaal te verwijderen bleken kapot te slijpen.
De buizen naar de radiator blijken compleet verrot, met het aftrekken van de slang brak die in stukken en lekte het er al allemaal uit.
Maar veel koelvloeistof zat er niet meer in, ik schat dat er een liter of 3 a 4 uitkwam.
Morgen ga ik verder.
En heb nog even de motor gestart, zonder stroom op het 12V hulppompje.
En startte vrijwel meteen!
Even laten draaien, daarna in de cockpit op de metertjes kijken en oeioeioei.... meteen maar motor uitgezet!

Na een uurtje heb ik alleen het contact aangezet en na een minuutje stond de temperatuurmeter alweer helemaal rechts, terwijl de motor niet eens liep.
Kan het zijn dat als er te weinig koelvloeistof in het systeem zit, die temperatuurnaald daardoor uit zichzelf helemaal naar rechts gaat???
Nou eerst maar eens het koelsysteem weer op orde brengen en dan kijken of de meter dan vanzelf weer op normaal staat.
Hele hoge temperaturen en rode knippers.jpg
Nu de beide plastic grillen aan de voorkant er inmiddels afzijn, wil ik die schoonmaken en eventueel in het 'vetzetten' zodat ie weer wat minder droog en broos is. Heeft iemand een idee wat je daar het beste voor zou kunnen gebruiken?
Bij mijn witte bus heb ik dat daar wel eens met een kwastje ingesmeerd met zonnebloemolie, terwijl de gril er nog gewoon op zat.
Geeft wel beetje vette zooi...
En met welk spul kun je alle rubberen slangen mee insmeren tegen uitdroging, en wat op de raamrubbers etc.
Bij de Lidl verkopen ze af en toe soort van stiften waarmee je de raamrubbers mee kunt smeren tegen brokkelig worden en dat doe ik zo'n 2 keer per jaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door hippie »

Rode lampje brand door te weinig k-vloeistof in het drukvat .
Dat van de naald begrijp ik zo gauw niet .

Blank staal op alu versneld de corosie ,
Eerder in de carroseriebouw was het normaal om iets tussen staal en alu te doen ( dubbelzijdig plakband of kit )
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

hippie schreef: 05 mar 2020 21:33 Blank staal op alu versneld de corosie ,
Eerder in de carroseriebouw was het normaal om iets tussen staal en alu te doen ( dubbelzijdig plakband of kit )
Bij mijn 3H bak was er gewoon een gat gecorrodeerd in het aluminium deksel. Is typisch voor de 5 bak en die deksels zijn deksels moeilijk te vinden inmiddels.
C737E125-05A7-45BC-9711-227624FC72AB.jpeg
Dus voorkomen is beter dan ....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Coen op 05 mar 2020 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Hoi.
Aluminium op staal schijnt niet zo problematisch te zijn heb ik gelezen na wat surfen. Maar voordat ik het vastbout met alleen een laklaag surf ik nog wat verder hierover. En Hylke, bedankt voor de info, nu snap ik wat er aan de hand is. Die meter deed een jaar geleden nog wel normaal, toen ik de motor voor het laatst heb laten lopen. Maar hij gaf ook oliedruklampje wat met de massa te maken bleek. Ik moet die hele massa maar eens langslopen.

Om beter erbij te kunnen komen wilde ik de bus wat hoger opbokken. En dat gaat niet echt lekker met de standaardkrik als het wat hoger wordt. Allemaal wiebelig en instabiel. En ik heb hem uiteindelijk maar met een potje aan de voorkant opgebokt. Het ging prima, maar is dat wel een geschikte plek???
opkrikken aan de voorzijde.jpg
Aan de achterkant heb ik hem al vaker met een potje onder de trekhaak steeds stukjes bij beetjes opgebokt. Om de Vbak eronderuit te krijgen moet ie uiteindelijk wel 50cm hoog staan. Wat menen jullie, als de bus rondom op de opkrikplekken met 4 zwaardere steunen gebokt staat, is dat allemaal wel veilig met 50cm hoogte en wat wrikken aan de Vbak?
zo staat ie gebokt.jpg
Vandaag is de radiator eruit en heb ik de ruimte waar de radiator inzit eerst met Dasty professional vetverwijderaar van de Wibra ingespoten en daarna de hogedrukspuit erop gezet.

Zo'n 3 weken kocht ik bij de Lidl een tuinsprayer met het idee om daarmee gekookte lijnolie onder tegen de bus te sproeien. Maar na wat lezen op forum en internet lijkt me Mike Sanders Fett toch beter. En heb ik nix aan die tuinsproeier. Ik heb ook nog een zandstraalpistool van de Lidl, zou ik daarmee ook Mike Sanders kunnen spuiten?
parksidespul.jpg
Mijn idee is om nu de radiator eruit is, meteen ff de ruimte daar rondom in het vet te zetten.
Kan je daar ook Mike Sanders Fett opspuiten? En kun je gewoon alles daarzo eronder spuiten of moet je bepaalde delen of dingen er juist niet mee inspuiten? Verder lees ik op de site van MarkSanders dat behalve alle holle ruimtes, het ook geschikt is om in de wielkasten te spuiten en tegen de bodem. Alhoewel ik op sites juist ook gelezen heb dat het niet geschikt is voor de bodem...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Kire »

vwt3fan schreef: 09 mar 2020 00:15Aluminium op staal schijnt niet zo problematisch te zijn heb ik gelezen na wat surfen.
O nee? Bij een Land Rover is het de oorzaak van 'witte schimmel'.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Hoi Erik,
Ik las 'niet zo problematisch' als andere materialen combinaties...
wat stopt men dan bij een landrover tussen metaal en aluminium?
Is alleen alles in de lak zetten al afdoende???

Ik heb inmiddels al een drukspuitbeker via internet besteld om Mike Sanders mee te kunnen spuiten, want met dat zandstraalpistool van Parkside zal dat wel niks worden. Maar ook meteen zandkorrels om die zandstraalspuit toch maar eens te proberen!
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Hoi Rob, de steun deftig in de lak scheelt al een hoop. Verder de massa van de starmotor niet meer door de bak laten lopen maar direct vanaf de startmotor bout naar de carrosserie laten lopen zal ook schelen.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Kire »

Het probleem is een galvanisch gebeuren en dat kun je alleen voorkomen door de twee metalen van elkaar gescheiden te houden.
Bij Land Rover gebruikt men schuimrubber of kit en soms verf. Maar uiteindelijk wordt het aluminium toch aangetast doordat er onwillekeurig toch rommel 'tussen' komt wat dan zorgt voor de geleiding (elektronen overdracht).

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ha, bedankt voor de goede tips en inderdaad wel slim om de startmotor anders te aarden !
Surfend kwam ik uit op Denso en densolenentape.
Densolen-Band.jpg
Dat is voor industriele toepassingen.
En heb inmiddels een rolletje tape besteld om op het vlak van de houder te plakken. Eigenlijk moet je het met Denso Primer voorstrijken maar das weer 25 euri xtra. En ik heb nog een bus voorstrijkmiddel van flink over datum liggen, en dat moet ook eens op.
Multitape.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Dit is om kabels en leidingen te wikkelen en isoleren. Geen vlakafscheiding. En plakt dus ook niet. (KEIN KLEBEBAND)

Ik zou mij er niet zo druk om maken en wat je wil beschermen in een goede blanke lak zetten en keramisch vet op de contactvlakken. (tegen elektrolytische corrosie) https://www.oliehandel.nl/product/keram ... e-EALw_wcB

Wel zorgen voor goede blanke contacten van de massastrips
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Hoi Ronald,
Heb inmiddels die keramische pasta besteld, had ik toch al nodig voor andere verbindingen insmeren.
Dat densolenentape is voor corrosie bescherming en ik kwast dan kleverig voorstrijkmiddel op het houdervlak zodat ik dat tape ertegen aanplakken kan.
Die Mannol Multitape is vooral geschikt om lekke leidingen nood te repareren. Je moet het band uitelkaar trekken en dan zo rond de leiding wikkelen en trekt het zichzelf strak om die leiding en plakt zo ook tegen elkaar. Het schijnt dan 49bar aan te kunnen...

Ik ben even aan het uitpuffen tijdens mijn gevecht met knoepert vastzittende roestige schroeven. Maar mijn Topcraft kruiskop schroevedraaier heeft de strijd opgegeven. [[sad]]
dooie kruiskop.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Pffff.... wilde ff snel een nieuwe radiator plaatsen en dan op stal met die Bruine Bus... :(
Maar inmiddels zijn de koelvloeistof pijpen eruit om plaats te maken voor andere en is de dieseltank uitgebouwd want anders kreeg ik die pijpen er niet uit. Er viel me op dat er nogal wat slangetjes uit de tank komen die nergens op aangesloten waren... Hebben jullie enig idee of dat gewoon zo nergens op aangesloten er weer onder kan of moet dat wel ergens op aangesloten zijn?
De uitgebouwde Dieseltank van De Bruine.jpg
En dan komt er een slang beetje uit de buurt van de vulopening van de diesel om te tanken vandaan, die ligt daar volgens mij gewoon beetje los te hangen. Is dat misschien een overloopje bij de tankdop die ik op 1 van de vele ongebruikte slangen kan aansluiten?
En ik wil de remleiding daar waar het roestig is beetje opschuren. Is het verstandig om daar dan ook Coroless primer op te verfen?
Boven de uitgebouwde dieseltank.jpg
Nu alles eruit ligt dan nou ook maar meteen ff alles boven de tank kuisen en roestprimeren en dan inspuiten met Mike Sanders lijkt me.
En ik wil de tank kort onderhanden nemen. Hij is inmiddels ingespoten met de Dasty Professional, met nagelborstel flink geschrobt en daarna de drukspuit er overheen. Op alle roestige delen wil ik de staal borstel zetten, dan ontvetten en in de Coroless primer zetten. Ik kan momenteel geen alcohol meer krijgen en om alles te ontvetten en gebruik ik nu maar brandspiritus. Is dat okay of is dat daar niet geschikt voor.
Alle roestige plekken van de tank wil ik na enigzins ontroesten dus inkwasten met Coroless. En daarna wil ik eigenlijk de hele tank in de primer van de Action zetten en dan Action lak eroverheen. Want wil het allemaal niet te duur maken, dikke kans dat ik toch nooit met die bus ga rijden. En je ziet het daar niet, is daar geen hitte noch UV straling en het roest daar sowieso niet zo heftig. Dus hoeft de bescherming ook niet extreem duurzaam te zijn. Of is die Action primer en lak echt zoo slecht dat ik er niet aan moet beginnen? Kleppendekselblauw lijkt mij wel een mooie kleur voor een dieseltank en heb ik nog anderhalve spuitbus van die noodkleur :D

Nadat de tank er uit was, heb ik zo'n 10 liter diesel eruit gekieperd en foto gemaakt van wat er allemaal mee uit kwam. Ik heb inmiddels met de hogedrukspuit 3 keer beetje in de tank rond gespoten en het water er weer uitlaten lopen. Is dit van binnen zo voldoende gereinigd of moet ook nog speciale reiniger in om het helemaal perfekt te krijgen? Of juist niet aan beginnen aan een bijtende tankreiniger?
Tankinhoud.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

Ik heb een goede dieseltank liggen. 1 jaar oud. Belangstelling??
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie