Wit en Bruin

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Steven V
Definitief bus verslaafd
Berichten: 12248
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:56
Locatie: Zuidhorn

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Steven V »

die 'slangetjederaai' hoort natuurlijk niet los te hangen. Zie onder andere:
http://www.catcar.info/audivw/?lang=en& ... AzMjAwMDA0
groet, Steven

Multivan 1987, 2.1 DJ, 112pk, timorbeige
Onderhoud = behoud!
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

Ik heb een goede dieseltank liggen. 1 jaar oud. Belangstelling??
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ha, Steven bedankt voor je fraaie en duidelijke plaatje! Ik ga morgen eens onder de bus liggen en kijken waar al die slangen naar toe kunnen!
En dankje Coen, ik ga mijn tank nog nader inspecteren maar volgens mij is die nog in prima staat.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

Ik zou overigens ook die remleiding preventief vervangen. Is een bekende plek om door te roesten daar achter die tank.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1227
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Mitch »

De leiding waar de blauwe cirkel omheen staat in de onderste foto is van de beluchting van de tank. Deze gaat van het bovenstuk van de vulhals naar bovenop de tank. Op de eerste foto zie je een gat met een rubber zitten waar hij in moet. Het gat naast het verdeelstuk voor de overlooptankjes en de verbinding tussen de 2 'bulten' in de tank. Op de catcar tekening zie je waar de rubbers 6 in moeten, het gat dat ernaast zit moet de beluchting leiding in.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Steven V
Definitief bus verslaafd
Berichten: 12248
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:56
Locatie: Zuidhorn

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Steven V »

even doorklikken op catcar, daar staan de andere leidingen ook op. En alle andere onderdelen van de bus natuurlijk.
groet, Steven

Multivan 1987, 2.1 DJ, 112pk, timorbeige
Onderhoud = behoud!
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

Als al die slangetjes zo (niet) aangesloten zaten liep de diesel toch ook wel over straat bij vol tanken neem ik aan.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
Steven V
Definitief bus verslaafd
Berichten: 12248
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:56
Locatie: Zuidhorn

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Steven V »

de bus stond stil...
groet, Steven

Multivan 1987, 2.1 DJ, 112pk, timorbeige
Onderhoud = behoud!
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3002
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door insomnia »

:buiken: :buiken: :buiken: :buiken:

Stond tie nou stil of liep tie over straat??

:buiken: :buiken: :buiken: :buiken:


Sorry :mrgreen:
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Haha, ja De Bruine Bus heeft zich tot nu toe alleen laten slepen door de dikke V8 oldtimer Chevrolet Stationwagon van neef Laurie, de Witte Bus en mijn draagbare 12V lier van Westfalia die erg handig is om bussen, die niet kunnen rijden en vast(ig) staan in de remmen, te verplaatsen.
Vandaag zijn de nieuwe 2ehandse koelwaterpijpen geplaatst en dat paste allemaal ook maar net. Ik had die pijpen al jaren liggen, het zijn TD pijpen en die schijnen iets dikker te zijn. Eigenlijk waren ze bedoeld om lang geleden al in de Witte Bus te komen tesamen met een TD radiator met zwaardere fan, maar dat is er nooit van gekomen. Zoals het nu is met het kleinere D koelsysteem blijft de temperatuur ook wel ok.
de koelwaterpijpen zitten er in.jpg

En Ik heb alles betreffende de tank bekeken en volgens mij gaat het me wel lukken om dank jullie hulp, die slangen allemaal weer ergens op aan te sluiten. Heb ook wat fotoos van het gebied boven de tank gemaakt en de remleidingen lijken toch wel enigszins gecorrodeerd. En ook beginnende roest op het chassis, alhoewel dat allemaal niet ze heftig lijkt. Maar zou eigenlijk nu wel aangepakt moeten worden...
Fraai uitzicht boven de tank.jpg
Aan het eind van de dag heb ik de onderkant boven het tankgebied eerst met ontvetter ingespoten, even laten inwerken en de hogedrukspuit er op gezet. De fotoos hierboven zijn gemaakt voordat ik de hogedrukreiniger er op had gezet. Morgen, als alles weer opgedroogd is en lekker schoon, zodat ik zonder mijn bekraste veiligheidsbril wat beter kan kijken, ga ik inspecteren en beslissen wat ik ga doen.
Wellicht dat ik het koelsysteem in orde breng maar de dieseltank nog niet plaats. Ik zet dan wel een 5 liter vat diesel ergens achterin en sluit dat aan op de brandstof voorziening van de bus. En kan ik er mee rijden en hem makkelijker verplaatsen, want alhoewel de wielen niet helemaal vastzitten, gaan ze wel erg zwaar.
En ga ik eerst bezig met een nieuwe koppeling en Vbak in de Witte Bus plaatsen om die rijklaar te hebben.
En daarna de Bruine Bus de werkplek maar weer in en heb ik alle tijd om alles beetje ontroesten, primeren, lakken, Mike Sanders rondspuiten, bekijken hoe het verder moet met de remleidingen en dan de tank er weer onder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

"Wat is wijsheid ?",vroeg een forumlid zich onlangs af. En ik heb daar de afgelopen dagen over nagedacht. Maar ben er niet uitgekomen.
Sterker nog, ik heb alleen maar meer vragen in die filosofische puzzel !
Kortom, bij mij is nog steeds geen besluit gevallen, over hoe het allemaal verder moet...

Ik heb een en ander ontroest, vooral met staalborstel en even kort de Parkside zandstraler uitgeprobeerd op mijn ietwat kleine compressor. Ach die Parkside werkt best wel oke en ik ga eens kijken hoe ik zelf een houten zandstraalbak in elkaar kan zetten.
Ook de bovenkant van de dieseltank is grof ontroest en wilde ik gaan verfen met de witte kleur 'Hammerite van de Action'. Maar zag ik enkele miniscule donkere plekjes. Ik een speld pakken en ja hoor, die stak ik er zo doorheen! Maar lijkt me geen probleem om ff die gaatjes dicht te lassen en wellicht plaatje er nog overheen. Buiten die plekjes en daar rondom heen ziet de tank er nog zo slecht niet uit. Ik heb m.b.v. de zaklamp fotoos, van de binnenkant van de tank gemaakt. Lijkt mij ook allemaal zo slecht nog niet, maar het is voor mij de eerste keer dat ik in een auto brandstoftank kijk...
Met 'Fedox' schijn je een tank van binnen te kunnen reinigen', waarna je hem met 'Tapox' van binnen kan coaten, c.q. sealen. Dat lijkt me wel wat, alleen moet dat bij minimaal 15gradenC gebeuren en het is een dagenlang proces. Dus met die tank kan ik momenteel niet echt verder.
Nouja, ik hou de moed erin en wieweet dat ik morgen tot een besluit kom..!

Tot die tijd heb ik nog een vraag: Heb ik de koelwaterslangen en radiator wel nodig om de bus te verplaatsen? Als ik alleen het 'kleine koelsysteem' vul met koelvloeistof en de slangen naar radiator en verwarmingsradiatorretje afknel. En dan zo de bus start en verplaats, zeg maar 3 a 5 minuten lopen, zou dat kunnen? Of alleen de kleine verwarmingsradiator op het 'kleine koelsyteem' aangesloten te hebben??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3711
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door luizenbos »

Om heel veelproblemen te vermijden zou ik voor een nieuwe gaan de kosten :?: en het werk wat je nu gaat doen en krijgt wegen niet op tegen een goede nieuwe . :idea:

En spreek een beetje uit ervaring .

https://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/ ... bshop.html

https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/b ... ank/70493/

viewtopic.php?f=24&t=10770&start=1408


kijk ander even bij mij op rond pagina----- 88- ---89 :idea:
Laatst gewijzigd door luizenbos op 15 mar 2020 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten Frits

VW caravelle 1987 verkocht
Audi A4 2.4 V6
2 x Honda transalp 600 en nu ook Suzuki gsx 1100 g


http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770 verkocht
Gebruikersavatar
Steven V
Definitief bus verslaafd
Berichten: 12248
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:56
Locatie: Zuidhorn

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Steven V »

die tank lijkt ook al eens gelast te zijn.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn vader een tankje van de Solex van mijn broer ging lassen. Wel leeg, maar dat gaf (juist daardoor?) een mooie knal. Het ding was gelijk 'uitgedeukt'. Bij zo'n grote tank van een T3 wordt dat nog mooier :|
groet, Steven

Multivan 1987, 2.1 DJ, 112pk, timorbeige
Onderhoud = behoud!
Gebruikersavatar
Kire
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Kire »

Steven V schreef: 15 mar 2020 22:25 die tank lijkt ook al eens gelast te zijn.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn vader een tankje van de Solex van mijn broer ging lassen. Wel leeg, maar dat gaf (juist daardoor?) een mooie knal. Het ding was gelijk 'uitgedeukt'. Bij zo'n grote tank van een T3 wordt dat nog mooier :|
Precies, ik las liever ook niet aan een benzinetank. Ik heb wel eens een dieseltank gelast, maar die had ik eerst bijna vol water gezet (alleen het te lassen hoekje niet).
Gewoon een nieuwe kopen.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ja dank jullie voor het advies, dat wordt dan inderdaad een nieuwe tank. En heb net al met veel interesse die mooie ontdreunde luizebos tank bekeken!
Ik ga nu de nieuwe radiator en de met Action zwarte metaallak en roeststabiliserende primer ineen, geverfde ventilatorkap plaatsen en De Bruine Bus uit de werkplek halen, zodat De Witte zijn nieuwe koppeling kan krijgen en weer een al lang stilstaande 2ehandse Vbak mag proberen...

Daarna dan weer verder met De Bruine en ik denk er over om daar toch maar een benzine motor in te gaan leggen en daar een 9persoons kampeerwagen zonder hoog- of hefdak van te maken. Ik betaal nu ook kleine €1000,- per jaar aan Kamper kwarttarief diesel en dat zou dan ook zo beetje het bedrag worden met benzine en gewoon geel kenteken. Ik ga de komende tijd maar eens wat lezen en me verdiepen over de mogelijkheden voor ombouw naar benzine. De Golf GTI lijkt mij het meest voor de hand liggend, aan 110pk heb ik zat.
En nog wat assesment plaatjes wat betreft de staat van de bus. Hij was zo'n kleine 10 jaren geleden ook maar gekocht voor € 450,-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

Mijn tank kost 75 € incl verzenden. Is dus een jaar oud en ook nog in een coating gezet. Zeg t maar...
7F0B5819-9B23-4BA9-92FD-48A251923AA5.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Plaats reactie