Ha, heel interessant allemaal in je topic en je AGG !
Ik had gisteravond al beetje gesurft op de 2E en welke Golf dat is. Ik moet dus een Golf 3 GTI hebben. In Duitsland is de 2E geen optie meer want krijg je daar geen goede Eurosticker. Maar voor NL maakt dat meen ik niet uit. Naast de 2E schijn je ook nog de ADY, AGG en AKR te hebben. Ik las dat die laatste drie op electronisch gebied wat meer ombouw behoeven. Ik heb ook al een complete shoppinglist gevonden voor wat je allemaal moet hebben; een complete Golf3 GTI lijkt het handigst en de benodigde jx onderdelen haal ik dan van mijn sloopbus.
En heb op Mobile.de al flink wat leuke GTI'tjes zien staan voor nog geen €1000,-. O.a. eentje voor maar 600,- met 126.000km en 1 voor 750,- vraagprijs met slechts 86.000km. Dus dat zou te doen zijn, mits ik mijn vrouw er niets van zeg, want die wil vast niet nog een auto op het terrein.
Het mag van haar wel, maar moet eerst een andere verkocht worden. En daar begin ik natuurlijk niet aan, je gaat toch geen T3 verkopen!
En hoe zit het in combinatie met de Vbak?
De standaardbak past er dus zo op, maar heeft het meerwaarde om een T3 3H 5bak speciaal op die GTI te modificeren?
Vanmiddag al wandelend met de hond, zat ik zo te overdenken dat nu mijn vlucht naar Spanje voorlopig toch niet doorgaat, ik ook alle tijd voor de Witte heb. En als ik een GTI uit Duitsland ophaal, kan ik er dan 1 uitkiezen op de route langs Frank Booten, die VW V-bakken reviseert.
En dan ga ik de bak die eigenlijk nu onder de witte bus zou komen, bewaren voor het T3 Joker project, die ik nog in een stalling heb. Daar kan dan ook de CS motor in die nu nog in de Bruine ligt. De Vbak die nu onder de Witte ligt, breng ik dan naar Frank om hem op te knappen en modificeren voor de 1,7TDLLK en laat ik er meteen een sper bij opzetten. En heb ik nog die andere 3H bak, die weliswaar uitstekend schakelt, maar lawaai maakt in de lagers in zijn 3e, 4e en 5e versnelling. Die kan Frank dan ook fixen en meteen helemaal op een GTI voorbereiden.
Of ik moet de Bruine Bus helemaal grondig aanpakken, daar een mooie knalrooie of diamantzwarte Multivan van maken, de Redstar of Blackstar, met de 170PK sterke Golf4 TDI motor, die ik al uitgebouwd klaar heb staan. En hem tot zijn Oldtimertijd als Taxi te gaan rijden en maak ik daar elke zaterdagnacht Stad en Ommeland mee onveilig
Maarja, zul je zien dat tegen de tijd ik dat klaar heb, er alleen nog maar electrische taxis mogen rondrijden in Groningen
Dus dat kan maar beter fantasie blijven.
Trouwens, mijn verroeste en verrotte zwart, blauw, gele sloopbus zou wel eens mijn duurste busje kunnen blijken, nadat ik wat prijzen van stoeltjes op het forum voorbij zag komen. Want in de laadruimte ligt een complete Multivan uitvoering: piloenstoelen, bankjes, beplanking, bumpers, spoilers etc.
En omdat ik graag wat achter de hand heb, ligt het allemaal al jaren in tweevoud in de laadruimte gepropt van de sloopbus.