Wit en Bruin

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ja, wel mooie tank en oke prijs. Is die ook geschikt voor benzine?
En onder mijn sloopbus hangt ook nog een tank, die moet ik eerst nog eens inspecteren op deugdelijkheid, maar daar verwacht ik niet veel van.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

Geschikt voor benzine als het geen injectie is. Uitgang is daarvoor te smal. (Anders had ik hem gehouden😉)
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Vandaag is de Bruine uit de werkplek gezet, alles gewoon maar met de 12V draagbare lier en staat de Witte klaar om er in gereden te worden. Maar eerst ga ik morgenvette zooi van de lekkende Vbak wegspuiten. Ik had de Bruine nog wat nader geinspecteerd op roestvorming en het lijkt eigenlijk allemaal nog wel redelijk hard. Wellicht de moeite om de carrosserie wat grondiger op te knappen. Als ik hem voor mezelf ga opknappen om er in te gaan rijden wil ik er dan maar een benzinemotor in gaan leggen. En wellicht ook een injectie motor. Mocht ik hem toch voorlopig niet zelf willen dan stop ik er ook zo weinig mogelijk geld in om hem rijklaar te hebben. Dus lap ik zijn eigen dieseltank weer op en zet hem zonder Fedox of Tapox onder de beetje gekuiste remleidingen. De volgende eigenaar krijgt dan wel een logboek en fotoos erbij en weet ie hoe het er zo beetje voor staat. Volgens mij goed genoeg om het nog jaren vol te houden en met de prima motor, nieuwe waterpomp, radiator, oliepomp, brandstofpomp en nog wel redelijk harde carrosserie (die ik dan nog wel helemaal in de Mike Sanders wil zetten), lijkt het me een hele leuke T3 voor een beginner.
Coen, dankje voor het aantrekkelijke aanbod maar voorlopig heb ik je tank niet nodig. Wel handig dat ik nu al weet dat er een speciale 'injectie tank' onder moet mocht ik ook voor GTI 2.0 gaan. Tenminste ik neem aan dat jij de 2E Golf GTI motor er onder hebt hangen.
En zo ja, hoe bevalt die motor???

In de Witte komt dus een nieuwe koppeling met andere Vbak. Maar ook moet de turbo vervangen worden want daar zat tijdelijk de turbo uit de jx sloopbus. De originele en nog vrijwel nieuwe turbo komt er weer in. Ik heb een 'uitlaatkrommer' waar een katalysator in gelast is en die krommer was afgebroken. Met het losbouten van de turbo zijn twee bouten afgebroken en moesten uitgeboord worden. En had ik er tijdelijk die sloopbus turbo eronder gehad met een normale 'krommer'.
Dat functioneerde allemaal prima alleen kreeg ik na een tijdje dikke wolken rook uit de uitlaat. Niet als ik normaal reed maar als het stationair draaide en dan ook pas na zo'n 30 seconden op stationair toerental. En als ik na een zo'n twee minuten stilstaan - bij stoplicht ofzo- dan weg reed, blies er een hele dikke vette rookwolk uit de uitlaat. Hield ik bij stationair draaien het toerental met de voet iets hoger, zeg maar 1800 toeren, dan ontwikkelde zich geen rook en ook geen of nauwelijks rook bij wegrijden. Bovendien was onduidelijk welke kleur de rook had, blauwe olierook of witte dieselrook. "Het is wit', zei de een"; "Het is blauw", zei de ander. Maar daar heb ik zo'n twee jaar geleden al een heel topic over volgeschreven.
Ik heb toen de verstuivers vervangen en vermoed daarmee de witte rook ondervangen te hebben. Maar dat is niet zo goed te zien want alhoewel minder, rookt het nog steeds na rijden. Ik vermoed dat deze blauwe rook van de turbo komt, hoop het ook, en het zal dan ook wel blijken zodra de originele turbo er weer op zit. Ik ga dan eerst eens de normale 'uitlaat-krommer' er tussen zetten en kijken hoe het met de rook is. En als dat dan prima is, zet ik de weer heel gelaste katalysator-krommer er voor in de plaats. Die bevalt mij bijzonder goed, geen stank meer uit de uitlaat en vrijwel geen rook.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

“Tenminste ik neem aan dat jij de 2E Golf GTI motor er onder hebt hangen.
En zo ja, hoe bevalt die motor???”

Bevalt prima, het is overigens een AGG. Dat vraagt iets minder aanpassingen. Zie mijn topic hierover.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ha, heel interessant allemaal in je topic en je AGG !
Ik had gisteravond al beetje gesurft op de 2E en welke Golf dat is. Ik moet dus een Golf 3 GTI hebben. In Duitsland is de 2E geen optie meer want krijg je daar geen goede Eurosticker. Maar voor NL maakt dat meen ik niet uit. Naast de 2E schijn je ook nog de ADY, AGG en AKR te hebben. Ik las dat die laatste drie op electronisch gebied wat meer ombouw behoeven. Ik heb ook al een complete shoppinglist gevonden voor wat je allemaal moet hebben; een complete Golf3 GTI lijkt het handigst en de benodigde jx onderdelen haal ik dan van mijn sloopbus.
En heb op Mobile.de al flink wat leuke GTI'tjes zien staan voor nog geen €1000,-. O.a. eentje voor maar 600,- met 126.000km en 1 voor 750,- vraagprijs met slechts 86.000km. Dus dat zou te doen zijn, mits ik mijn vrouw er niets van zeg, want die wil vast niet nog een auto op het terrein. [[feuer]] Het mag van haar wel, maar moet eerst een andere verkocht worden. En daar begin ik natuurlijk niet aan, je gaat toch geen T3 verkopen! :shock:


En hoe zit het in combinatie met de Vbak?
De standaardbak past er dus zo op, maar heeft het meerwaarde om een T3 3H 5bak speciaal op die GTI te modificeren?
Vanmiddag al wandelend met de hond, zat ik zo te overdenken dat nu mijn vlucht naar Spanje voorlopig toch niet doorgaat, ik ook alle tijd voor de Witte heb. En als ik een GTI uit Duitsland ophaal, kan ik er dan 1 uitkiezen op de route langs Frank Booten, die VW V-bakken reviseert.
En dan ga ik de bak die eigenlijk nu onder de witte bus zou komen, bewaren voor het T3 Joker project, die ik nog in een stalling heb. Daar kan dan ook de CS motor in die nu nog in de Bruine ligt. De Vbak die nu onder de Witte ligt, breng ik dan naar Frank om hem op te knappen en modificeren voor de 1,7TDLLK en laat ik er meteen een sper bij opzetten. En heb ik nog die andere 3H bak, die weliswaar uitstekend schakelt, maar lawaai maakt in de lagers in zijn 3e, 4e en 5e versnelling. Die kan Frank dan ook fixen en meteen helemaal op een GTI voorbereiden.

Of ik moet de Bruine Bus helemaal grondig aanpakken, daar een mooie knalrooie of diamantzwarte Multivan van maken, de Redstar of Blackstar, met de 170PK sterke Golf4 TDI motor, die ik al uitgebouwd klaar heb staan. En hem tot zijn Oldtimertijd als Taxi te gaan rijden en maak ik daar elke zaterdagnacht Stad en Ommeland mee onveilig :twisted: Maarja, zul je zien dat tegen de tijd ik dat klaar heb, er alleen nog maar electrische taxis mogen rondrijden in Groningen [[sad]] Dus dat kan maar beter fantasie blijven.
Trouwens, mijn verroeste en verrotte zwart, blauw, gele sloopbus zou wel eens mijn duurste busje kunnen blijken, nadat ik wat prijzen van stoeltjes op het forum voorbij zag komen. Want in de laadruimte ligt een complete Multivan uitvoering: piloenstoelen, bankjes, beplanking, bumpers, spoilers etc.
En omdat ik graag wat achter de hand heb, ligt het allemaal al jaren in tweevoud in de laadruimte gepropt van de sloopbus.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

3H-bak hoeft niet aangepast.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Helaas, ik ben te laat, Frank Booten heeft zelf geen onderdelen meer om een inschakelbare sper in een Vbak te bouwen en moet ze ergens vandaan zien te halen. Waar mijn neefje nog maar €400,- betaalde voor zijn sper, kost het nu minstens €1000,-. Da's me teveel, dus dat gaat niet gebeuren. Als ik dan al eens vastzit, moet de draagbare 12V lier met de tweede accu onder de rijdersstoelmaar weer uitkomst brengen.
Ook had ik al een leuke GTI voor de Bruine op het oog, maar de verkoper reageert niet...

Aan de buitenkant van de witte bus zitten o.a. op de achterklep beginnende roestplekjes die aangepakt moeten worden. Ik heb het een en ander gelezen over 2K en dat deze lak bij minstens 20 gradenC gelakt moet worden en 7 dagen op ten minste die temperatuur uitharden. 27C is nog beter. Maar mijn werkplek is niet verwarmt :(
Is het nodig om kleine roestplekjes aan de buitenkant met 2K epoxy primer en dan 2k lak te doen?
Daarnaast zijn er in de wielbakken naast een echte roestplek, kleine beginnende roestplekken onder het tectyl te bespeuren. Weet iemand een handige methode om het tectyl daar te verwijderen?
Met 2K kan ik dus voorlopig die plekken niet behandelen, dat zou dan pas komende zomer zijn. Als ik die plekken nu al aan ga pakken, wat moet ik er dan als voorlopige protectie erop verfen, om het komende zomer er weer af te schuren en dan in de 2K epoxy primer en daarna 2K lak ?
Of zou een behandeling met Mike Sanders Fett volstaan om voor jaren die kleine beginnende roest te tackelen?
Kijkje in de wielbak LA.jpg
beginnende roest in de wielbakken.jpg
De motorsteunen gaan wel een behandeling krijgen. Eerst maar eens zo goed mogelijk ontroesten en dan eens zien wat het allemaal nog is. Stel dat die motorsteunen niet meer goed helemaal blank en roestvrij te krijgen zijn, is het dan slimmer om ze in de Hammerite te zetten of toch 2K epoxy primer en dan 2K lak?
Ook de pijpen van de intercooler zijn roestig. Kan je die enigszins redelijk ontroesten en welke verf moet daar dan op? Kachelverf ofzo of Hammerite of 2K ?
Bij de turbo.jpg
Na al dagen vantevoren ingespoten te zijn met WD40 en heeel voorzichtig proberen los te krijgen, braken tijdens het verwijderen van de kopermoeren op de turbo, toch weer bouten af.
Hoe doen jullie dat om die bouten niet te laten breken??? Ze waren tijdens montage (zo'n 3 jaren geleden) dik ingesmeerd met koperpasta.
Maar nu heb ik keramische pasta en wie weet helpt dat beter bij weer losmaken!?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 447
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Een sper inbouwen is prijzig inderdaad. In mijn ogen ook niet echt nodig tenzij je echt pittig terrein gaat rijden. Ik gebruik de mijne op de syncro meer als ik weet dat ik een wiel van de grond ga tillen of echt extra grip nodig heb (stijle helling met losse kiezel ondergrond of een doorwading waarbij ik dat extra beetje zekerheid wil zodat ik droge voeten houd). Veel belangrijker zijn goede terreinbanden en de juiste bandendruk. In het terrein je bandendruk aflaten scheelt een hoop een goede sleepkabel is ook geen overbodige luxe.
Voor het verwijderen van textiel gebruik ik een staalborstel op de slijpmachine. Bedenk we dat het meestal erger is dan je in eerste instantie verwacht ;) Mike sanders vet aan de buitenzijde zal niet zo lang houden denk ik is toch meer n product voor aan de binnenzijde. Welke lak je wel moet gebruiken om later nog eens met 2k te kunnen werken laat ik even aan de experts over. Ik strijk er bij mezelf als ik iets bij werk een likje legergroen uit het eerste de beste blik over :mrgreen:
De draad einde van de turbo zijn door de hitte altijd een lastig dingetje. Persoonlijk maak ik eerst alle bouten en moeten zoveel mogelijk schoon met een koper of staal borstel. Dan kruipolie inplaats van wd40 er op spuiten. In mijn gereedschapskist heb ik ook n slagmoersleutel en dat is het echte geheime wapen. Geen garantie dat ze niet afbreken maar heb daarmee toch al veel snel en heel los gekregen.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 969
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Coen »

Denk dat die Duitse GTI-verkoper niet op Nederlands bezoek zit te wachten :roll:
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
Steven V
Definitief bus verslaafd
Berichten: 12248
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:56
Locatie: Zuidhorn

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Steven V »

zal allemaal wel van die lange droogtijden, maar naar mijn ervaring is 2k-lak na een dag hard genoeg om mee rond te rijden.
Koop anders bij een goede zaak 1k-epoxy grondverf in een knikkerbusje. Die is overspuitbaar met 2k-lak. Misschien kun je er een tijdje mee rondrijden, weet ik niet.
Ik haal lak en verfmaterialen bij Bischoff Autolakken in Beijum, Groningen. Ze zitten vlak langs de ringweg.

Wat betreft je motorsteunen en dat soort spul: Hammerite scoort, tot mijn verbazing, goed in het wegblijven van roest.
http://www.oldtimerautosite.nl/roest_test.htm
groet, Steven

Multivan 1987, 2.1 DJ, 112pk, timorbeige
Onderhoud = behoud!
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14838
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Bij iets wat heet wordt, is het aan te raden om ceramische vet te gebruiken.
Koper vet smelt bij hitte en heeft zo geen enkel zin om te gebruiken.
Maar dat heb je nu al gemerkt.

Theo
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

bedankt voor de reacties, en ik heb de staalborstels bij mijn boodschappenlijstje gevoegd.
Juist bij die twee afgebroken bouten is lastig bij te komen, dat lukt volgens mij niet met een slagmoersleutel. Dat zou ideaal zijn natuurlijk. Maar ok, volgende keer met kruipolie voorbereiden en met monteren er nu keramische pasta op. Ik verheug me al , want vind het altijd leuk om zo beetje alles wat ik monteer met koperpasta in te smeren. En me erbij verkneukelen dat het later weer makkelijk los te krijgen is. Alleen werkt die koperpasta niet goed mee, maar van de keramische pasta verwacht ik nu dubbellol!
En de uitlaat moet er ook weer vanaf als blijkt dat alle rookproblemen opgelost zijn, want dan komt de kromme pijp met ingelaste katalysator er weer op. Alleen moet ik die terugvinden, heb vandaag naar hem gezocht, maar hij is zoek! Kan zijn dat die Kromme met Kat in de stalling in een busje rond slingert.
Ik had vorige week al van je gelezen dat Hammerite wel goed uit de test kwam en had het daarom ook al besteld, in de witte kleur. Gelukkig komt Coroless er ook redelijk uit want daar heb ik een pot van en Rustyco blijkt roest uitstekend weg te vreten. En daar heb ik ook al jaren een pot van staan maar nog nooit uitgeprobeerd. Met dank aan jullie info heb ik net alle internetbestellingen de deur uitgestuurd en kan ik komende week weer aan de slag. Ik ken Bischoff wel, maar ik vergeet altijd genoeg contanten mee te nemen en hij heeft geen PIN. Maar heb net 100 euri in de binnenzak van mijn jas gestopt en mijn ouwe maar goeie stofmasker opgelapt, dus daar kan ik binnenkort zonder zorgen nog eens langs.

Ik zit nog op de wip of ik de motor helemaal uit ga bouwen om de Vbak te wisselen, of dat ik de motor alleen beetje los maak om zo de Vbak eronderuit te kunnen halen en weer inzetten, maar blijven alle aansluitingen in takt. Want de GTI die ik op het oog had kan niet de weg op en mijn Ford Focus trekt dat niet, dan zou bus de Witte snel rijklaar moeten zijn en kan ik die GTI daarmee ophalen. Alles staat nu klaar om de ouwe bak ervan af te kunnen trekken en de nieuwe bak er weer in te zetten. Als ik overmorgen nog niets van die verkoper hoor dan gaat de motor er helemaal uit en heb ik alle ruimte om het motorcompartiment en steunen goed onderhanden te nemen.
Ik zal die verkoper nog eens mailen dat ik uit OostGroningen kom en dat het een Corona luw gebied is en dat het allemaal af te handelen valt zonder intieme omgang. Die GTI staat in NoordOost Duitsland en daar hebben ze volgens mij nog niemand met het Virus. Maar ik vrees dat komende week een verbod komt op niet-noodzakelijk verkeer dus of dat nog wat wordt...?
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Vanwege het mooie weer ben ik vooral bezig geweest met de tuin, heeft het skelterhok een nieuw dak gekregen en staan daar nu dieselmotoren gestald. Die skelters waren toch al jaren geleden de deur uit . Maar ben ook nog wel wat met de bus bezig geweest. Vooral flink werk gehad met schoonmaken na 2 jaren olielekkage, links en rechts wat roestplekjes bijwerken, de motor is uitgebouwd en heb vandaag een heroisch slagtrek-gevecht geleverd met het toplager, en gewonnen! Nadat de motor was uitgebouwd heb ik de Vbak er afgetrokken en dat ging maar moeilijk, alsof die ergens achter haakte. Toen de bak er af was zag ik al meteen dat het toplager volledig aan gort was. Ik weet niet of dat gebeurd is met het aftrekken van de Vbak, of dat het naaldlager al kapot was en dat het daarom daar haakte..? Misschien is dat lager al kapot gegaan met de vorige keer inbouwen van de Vbak, want dat is toen gebeurd met de motor er nog in en met behulp van een provisorisch en nogal gammel hefsyteem mbv een klein model wagenkrik van de Aldi. Dat verklaart dan ook dat de Vbak zo beetje meteen na de vorige inbouw weer lekte als van ouds.
Enfin, deze keer is de motor uitgebouwd en nu maar heel voorzichtig motor en Vbak weer verenigen.

Maar ik heb een vraag: Hoe kun je zien of de krukas c.q. zuigers in BDP staan als de Vbak (en drukschuif) er niet op zit?

Ik had natuurlijk wel de brandstofpomp in fixatie staan en door het kijkgaatje de aandrukschijf van de koppeling goed gezet voordat ik de motor er uit haalde. En na verwijderen van de Vbak de aandrukschijf met vliegwiel en motor gemarkeerd. Maar dat is er allemaal al meerdere keren er af geweest en ik weet niet of ik in mijn begintijd als busklusser dat allemaal zo nauwkeurig heb gemarkeerd. De drukschuif past op drie pinnen van het vliegwiel, dus 3 mogelijke posities voor de BDP inkeping op die drukschijf...

En kan een brandstofpomp 180graden fout staan? Of doet die gewoon 2x de cyclus waar de zuigers maar 1 keer overdoen?

En als je het vliegwiel eraf haalt om bv, de krukas keerring te vervangen, moet je dan rekening houden met de zgn 'axiale speling' van de krukas als het vliegwiel weer gemonteerd wordt?
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 447
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Er zijn meerdere BDP markeringen ook onder de kleppendeksel om de nokken as te markeren. Als ik me niet vergis staat er ook een markering op het kruskastandwiel maar neem er even een werkplaatshandboek bij die leggen het uit. Een brandstof pomp kan 180 graden verkeerd staan, maakt immers uit welke cilinder, wanneer diesel krijgt. Wat betreft het vliegwiel, zover ik weet zit daar geen stel mogelijkheid in, gewoon monteren.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
Roerdomp
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4994
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Het vliegwiel past door de locatie van de bouten maar op 1 manier. Daardoor komt de V groef van het BDP goedte staan als de krukas goed staat. Op de krukas zit inderdaad een rand waar het tandwiel over schuift. En als de pomp 180 graden verkeerd staat heb je een hoop grijze rook in het hok... :mrgreen: (spreek uit ervaring)
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.6 TD CY


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 513
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Wit en Bruin

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ha ja dank jullie voor de info. Ik zie op het vliegwiel wel een 'kuiltje' maar op een rare plek, dus ik dacht zal toch maar eens vragen.
Ik check tijdens montage alle standen, het kleppendeksel moet er toch af want die moet ook weer een kleurtje. De action lak die er zo'n 2 a 3 jaren geleden op kwam blijkt niet bestand tegen de hogedrukspuit.
haha ja ik kan me wat voorstellen van dat rookfeestje :buiken:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Plaats reactie