tip voor goede spuiter?

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Roerdomp schreef: 19 mei 2020 19:04 Ja, inderdaad.... [[head]] Ik bedoel Rolf, maar voor de ingewijden is dat wel helder denk ik.
hahaha, die inwijding mis ik nog... :lol: Ik scrollde al naar boven. Joh jeeh, dat is de gele bus van dat uitgebreide topic. Jeetje... Dus goede aanvulling, de bus van Rolf dus. Check [[thumbup]]

Maar thanks Michel, dat helpt in de orientatie. En nee, we hoeven geen showbus. We lopen al jaren met het idee om de buitenkant aan te pakken en zijn daar zoekend in. Daarbij willen we 'm graag in zo origineel mogelijke staat houden. Hij is een aantal jaren geleden voor een behoorlijk bedrag getaxeerd maar dat zie je er niet 123 aan af door het gepokte en gemazelde. En dat is helemaal niet erg hoor, maar we willen graag goed voor ons busje zorgen. En vinden het leuk om hem steeds verder op te knappen. Maar goed, geen concoursstaat.
Groet Helen
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door rick »

Een aanvulling;
Ik perste ook van de buitenkant Mike Sandersvet in het roestige deel van de naad waar je niet bij komt. Uiteraard ook vanaf de binnenkant. Dit nadat ik het bereikbare deel stapgewijs heb afgwerkt met antieroest en meerde laklagen (met de hand).
Roest bleef weg. Althans langer dan vijf jaar (de bus had ik na dat termijn niet meer).
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door RVB »

Karel( :wink: ) schreef:
Ik ken Ralph's bus. Die ziet er (met alle respect Ralph) optisch minder mooi uit dan de mijne, maar de belevenissen en ervaringen die hij ermee gehad heeft, zijn de bus' gewicht in goud waard.
Je weet wel de juiste snaar te raken om mij een ouwe buslul te laten voelen... :D

Ik had het overigens niet over mijn bus, of hoe ik daar mee om ga. Ik ben zelf niet bezig om hem te verfraaien en mbt roestbestrijding ben ik soms te laks. Ik wilde de topicstarter even meenemen in dat typische t3 nadenroestprobleem om zo te zeggen dat een betaalbare spuiter misschien het probleem niet oplost. En dat filmpje was voor mij een jaartje terug echt ook een eye-opener. Tegenover het succesverhaal van 'Karel' staan ook verhalen van mensen die diep in de buidel tastte om hun bus netjes te maken en waarbij het echt behoorlijk mislukte. Ik zou de bus alleen in handen geven van iemand die bewezen succesvol was, met t3 busjes. En als mijn budget krapjes is, dan zou ik liever investeren in het voorwerk, dan in de afwerking. Zeker die ivoorkleur is best vergevingsgezind als je hem gaat rollen... mss is het wel handig om zelf tijd te investeren in het voorwerk.... dan weet je in elk geval dat het grondig wordt gedaan....

Groetjes Ralph... oh nee, Rolf
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door RVB »

]Rick schreef:
 perste ook van de buitenkant Mike Sandersvet in het roestige deel van de naad waar je niet bij komt
Klinkt interessant, maar hoe reageerde de lak daar dan op... of hoe komt het dat dat goed ging. Wat was de volgorde en welke lak gbruikte je? Die gedachte heb ik ook vaak, maar ik bedenk mij dan dat dat vet zorgt dat de lak niet gaat hechten of opdroogt.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Het naden probleem komt na 18 jaar bij mij weer wat op.
Niet dat er roest is maar door de werking van de plaatdelen is de lak gesprongen.

Theo
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door krisg »

Er bestaat volgens mij geen manier om nadenroest tegen te houden in de constructies zoals ze in de T3 zitten. Je kan het opnieuw maken en dan weer wachten tot het terug komt, of je moet de plaatconstructie gaan aanpassen zodat er minder naden zijn.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door rick »

Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Dali Hest
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2020 11:28

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door Dali Hest »

Jullie zijn echt goud mensen! Het begint me steeds beter te dagen. Fijn alles wat jullie meegeven. Daar kunnen we wat mee. En natuurlijk hadden we loever gehoord daar en dara moet je zijn en dan heb je voor 1000 euro een topbus. Maar goed, zo werkt het niet ;) DANK 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Groet Helen
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door RVB »

Dank je voor de linkjes Rick. Ik ga er later eens voor zitten. Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: tip voor goede spuiter?

Ongelezen bericht door Bob »

Bob

2.5 TDI 2008
Plaats reactie