Project Zeus de T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper camper
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Je schrijft dat het groot licht wel werkt met de hendel aan het stuur kolom. Dit zijn echter niet dezelfde als het dimlicht dat zou moeten branden met behulp van de schakelaar links. Volgens mij zijn het wél dezelfde lampen, maar niet dezelfde gloeidraadjes in die lamp. Misschien zijn toevallig van beide lampen de gloeidraden van het dimlicht stuk?
Die schakelaar heeft drie standen:
Uit-stadslicht-stadslicht én dimlicht
Die schakelaar heeft drie standen:
Uit-stadslicht-stadslicht én dimlicht
gr, Cas
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Als je de richtingaanwijzer hendel volledig naar je toehaalt switch je tussen dim- en grootlicht v.v.
Nou wordt het ingewikkeld:
De eigenlijke grootlichtschakelaar is een onderdeel van de ruitenwisserhendel. De richtingaanwijzer hendel zit met een nokje aan die grootlichtschakelaar... Als je grootlichtschakelaar niet werkt, moet je dus als eerste naar dit nokje kijken.
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Re: Project T3 1600 CU 1981 hoogdak luchthapper
Dit heb ik wel gezien bij de aankoop maar omdat dit links en rechts hetzelfde was dacht ik dat het zo hoorde...
Jij denkt dus dat die stukken compleet verrot zijn?
De “lijn” van de dorpels zou dus recht moeten lopen?
Ik voeg even twee foto’s toe.
Sebastiaan
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Even iets anders: Ik hoor en lees de gekste verhalen over diefstallen en poging tot diefstallen van T3 busjes.
Recent meerdere busjes in Tilburg gestolen (wonen wij tegenaan) waarvan ook 1 van een kennis van ons...
Nu heb ik iig dat pedaal/stuurslot in de bus zitten zodat er alvast iets aan beveiliging gedaan is. Realistisch gezien is het ding natuurlijk makkelijk onklaar te maken.
Elke keer een wielklem gebruiken vind ik ook erg veel gedoe en ook die is uiteindelijk makkelijk onklaar te maken.
Nu denk ik dat voor mij misschien wel de beste optie een alarm op de deurschakelaars is.
Dus geen gedoe met afgaande toeters en bellen wanneer er vuurwerk word afgestoken (gebeurt hier het hele jaar door elke dag) of wanneer het hard waait bijvoorbeeld, maar enkel wanneer er fysiek een deur word geopend zal er een hels kabaal klinken.
Deze moet uiteraard aan en uitgezet kunnen worden door middel van een afstandsbediening.
Is er toevallig iemand die dit al eens gerealiseerd heeft of een tip voor een goed systeem heeft?
Recent meerdere busjes in Tilburg gestolen (wonen wij tegenaan) waarvan ook 1 van een kennis van ons...
Nu heb ik iig dat pedaal/stuurslot in de bus zitten zodat er alvast iets aan beveiliging gedaan is. Realistisch gezien is het ding natuurlijk makkelijk onklaar te maken.
Elke keer een wielklem gebruiken vind ik ook erg veel gedoe en ook die is uiteindelijk makkelijk onklaar te maken.
Nu denk ik dat voor mij misschien wel de beste optie een alarm op de deurschakelaars is.
Dus geen gedoe met afgaande toeters en bellen wanneer er vuurwerk word afgestoken (gebeurt hier het hele jaar door elke dag) of wanneer het hard waait bijvoorbeeld, maar enkel wanneer er fysiek een deur word geopend zal er een hels kabaal klinken.
Deze moet uiteraard aan en uitgezet kunnen worden door middel van een afstandsbediening.
Is er toevallig iemand die dit al eens gerealiseerd heeft of een tip voor een goed systeem heeft?
Sebastiaan
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Simpele oplossing is vanaf je contact slot de zwarte plus draad die naar ontsteking gaat onderbreken met een aan uit schakelaar die je zelf ergens bevestigd op een onzichtbare plaats.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Binnen verlichting word bediend door deurschakelaar dan zou je er toch ook een alarm op kunnen aan sluiten .
Is dit mischien iets voor jou https://www.mobielautoalarm.nl/
Geen ervaring mee .
Is dit mischien iets voor jou https://www.mobielautoalarm.nl/
Geen ervaring mee .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
@Tom: Een simpele onderbreker op verborgen plaats komt er uiteraard ook in. Deze heeft een vorige eigenaar er ook al ingehaald maar dan niet verborgen... een extra sleutelgat in het linker voorscherm die een draad onderbreekte....
@Ronny: bedankt voor de tip maar ik ben nogal anti smartphone en dat soort apparaten hahaha.
@Ronny: bedankt voor de tip maar ik ben nogal anti smartphone en dat soort apparaten hahaha.
Sebastiaan
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Mbt mijn opmerking ivm dorpel krikpunt begin ik te twijfelen. Die glooiing hoort. Al heb jij wel een rare rand er op ... zo te zien. Maar ik meende eerder te zien dat het solide 'ding' waar én je draagarm aan vast zit én je achterste krikpunt scheef stond. Op de recenterefoto zie ik dat niet. En ik twijfel over mijn eerste observatie nu. Ze kunnen scheef gaan staan als je ze met de originele krik opkrikt en het metaal er boven krokanr is. Het bovendeel van dat ding moet horizontaal lopen in lijn met de onderkant van je dorpel.
Gr. Rolf
Gr. Rolf
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Okay Rolf ik begon me al ernstige zorgen te maken maar gelukkig niks aan de hand dan!
De bevestigingspunten van de draagarmen staan nog gewoon recht
Ik zie trouwens dat dit jouw 2020ste post is op het forum! (heb je niks aan maar vond het wel grappig)
De bevestigingspunten van de draagarmen staan nog gewoon recht
Ik zie trouwens dat dit jouw 2020ste post is op het forum! (heb je niks aan maar vond het wel grappig)
Sebastiaan
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Nog weer een vraagje:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met het “kietelen” van de originele 1600ct motor?
Bijvoorbeeld dubbele weber carburateurs erop of dat soort dingen?
We hebben natuurlijk niet de meest ideale combinatie voor verre afstanden... zware camper met hoogdak en 50pk luchtgekoelde motor...
Of zijn we dan beter af met een motorwissel naar iets groters?
Wil hem uiteraard wel luchtgekoeld houden!
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met het “kietelen” van de originele 1600ct motor?
Bijvoorbeeld dubbele weber carburateurs erop of dat soort dingen?
We hebben natuurlijk niet de meest ideale combinatie voor verre afstanden... zware camper met hoogdak en 50pk luchtgekoelde motor...
Of zijn we dan beter af met een motorwissel naar iets groters?
Wil hem uiteraard wel luchtgekoeld houden!
Sebastiaan
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
In het luchtgekoelde is je makkelijkste optie om ombouw naar een 2.0 luchtgekoelde te doen, omdat dat ook origineel in de t3 is geleverd. Iets minder makkelijk is om een goede motor voor een goede prijs te vinden. Een motor die ‘los’ is met wat aanbouwdelen erbij kost al snel 1000 euro. Een goedlopende meer, een goedlopende compleet met alle aanbouwdelen nog meer. Als de motor helemaal gezond is ga je dan van 50 naar 70 pk geloof ik. En dan heb je ook een andere bak nodig of grotere wielen als je alles goed in verhouding wilt houden.
gr, Cas
Re: Project Zeus de T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper camper
Vandaag nog wat vrije tijd over dus maar eens achter de grille aan het hobbyen geweest.
Daar hing nog iets wat eruit moest.
Ziehier het resultaat...
Woorden schieten tekort zegmaar hahahahah
Er zaten ook 3 claxons waarvan er maar 1 werkte dus de andere 2 ook maar gelijk weggehaald.
En onder het zwart komt me toch een mooie kleur vandaan!
Daar hing nog iets wat eruit moest.
Ziehier het resultaat...
Woorden schieten tekort zegmaar hahahahah
Er zaten ook 3 claxons waarvan er maar 1 werkte dus de andere 2 ook maar gelijk weggehaald.
En onder het zwart komt me toch een mooie kleur vandaan!
Sebastiaan
Re: Project Zeus de T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper camper
hoi, mag ik vragen hoe je de verf eraf hebt gekregen om tot deze 2e laag te komen?
T3 Enka 1981 D
Re: Project Zeus de T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper camper
Met een driehoeks verfkrabber.
De bovenste twee lagen (zwart en donkerblauw) vliegen er zo vanaf. Het blauw/groene blijft beter zitten.
De originele kleur van de bus is wit, dat komt er op sommige plekken ook door.
Kan iemand mij misschien van foto’s voorzien hoe de blower motor normaal gesproken achter de grille hoort te zitten?
Ik heb het idee dat ik een plastic bak mis waar deze inhoort of iets in die geest?
Ik heb veel foto’s en filmpjes gevonden op het internet waarbij de blower motor in een plastic behuizing achter het dashboard zit maar ik lijk een ander model te hebben?
De bovenste twee lagen (zwart en donkerblauw) vliegen er zo vanaf. Het blauw/groene blijft beter zitten.
De originele kleur van de bus is wit, dat komt er op sommige plekken ook door.
Kan iemand mij misschien van foto’s voorzien hoe de blower motor normaal gesproken achter de grille hoort te zitten?
Ik heb het idee dat ik een plastic bak mis waar deze inhoort of iets in die geest?
Ik heb veel foto’s en filmpjes gevonden op het internet waarbij de blower motor in een plastic behuizing achter het dashboard zit maar ik lijk een ander model te hebben?
Sebastiaan
Re: Project Zeus de T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper camper
Google eens op ebay kleinanzeigen voor onderdelen .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Re: Project T3 1600 CT 1981 hoogdak luchthapper
Voor kevers zijn diverse upgrades te koop. Tot 2,4 l aan toe. Maar ik weet niet wat op wat past, zou je even moeten zoeken. Je kunt eens kijken bij paruzzi wat die verkopen aan upgrades. Is best een wereld op zich.Harleyman schreef: ↑14 dec 2020 20:57 Nog weer een vraagje:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met het “kietelen” van de originele 1600ct motor?
Bijvoorbeeld dubbele weber carburateurs erop of dat soort dingen?
We hebben natuurlijk niet de meest ideale combinatie voor verre afstanden... zware camper met hoogdak en 50pk luchtgekoelde motor...
Of zijn we dan beter af met een motorwissel naar iets groters?
Wil hem uiteraard wel luchtgekoeld houden!
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot