T3 camper en een 1.9TD motor

Deel je werk met het forum,
PeterM
Komt net kijken

T3 camper en een 1.9TD motor

Ongelezen bericht door PeterM »

Beste allen, na al enige tijd geleden de nodige restauraties te hebben gelezen hoop ik op jullie tips.

Ik heb een kleine 2 jaar geleden een T3 1.9TD met hefdak gekocht om als zomerbus te gebruiken voor mn gezin. Dit is er helaas nauwelijks van gekomen dusver.

De koelslang is gebarsten rijdend op de snelweg en een plots opkomende dichte mist achter me was het gevolg. Ook de kop gescheurd.

Na een klandestiene motorrevisie door een jongen met passie voor VWs is de motor geeindigd in de fase "zit grotendeels in elkaar". Dit heeft 1,5 jr geduurd waarop ik het zat was. Zo zijn bus en motor nu weer binnen enkele meters van elkaar.

Omdat ik niet een handige sleutelaar ben (kleine dingen kan ik, maar een motor erin zetten niet) ben ik op zoek naar een adres waar de vereniging (en verbeteren koeling) voortvarend wordt aangepakt. Mocht iemand een dergelijk persoon of bedrijf weten in regio Noord Oost Friesland, dan hou ik me zeer aanbevolen!

Een update en evt. foto's volgen later

Grt, Peter
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen

Re: T3 camper en een 1.9TD motor

Ongelezen bericht door Coen »

Douwe!! In Stiens. Vind je hier op het forum onder de naam Servicebus
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 360.000 km op de teller!
Roerdomp
Bus guru

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Ja, dat klinkt als een klusje voor Douwe. Er is een 'heavy duty' of Zuid-Afrikavariant van de radiateur. Voor een turbodiesel is dat geen overbodige luxe.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.6 TD CY

Beter duur dan niet te krijgen
PeterM
Komt net kijken

Ongelezen bericht door PeterM »

Dank voor jullie reacties. Dit zijn tips waar ik wat aan heb! Als het lukt een gouwe Douwe!
Plaats reactie