Verder met Jack of verder met Karel ?

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Kris en Ann
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021 09:17

Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door Kris en Ann »

Beste t3-people,
Dit is Jack
PXL_20210225_071745890.MP.jpg

Ik heb dit jaar dit zwarte busje gekeurd gekocht in februari ergens in Wallonië met de bedoeling het beter te maken, in te richten en om daarna samen met vrouw en hond erop uit te trekken...

Dit is Karel
PXL_20210225_071745890.MP.jpg
Dit busje heb ik onlangs bijgekocht om als donor plaatwerk voor Jack te dienen

en als aanvulling
Dit is Fonzie
fonzie.jpg
deze pick-up heb ik altijd 15 jaar in mijn bezit, maar 12 jaar geleden was de motorsteun afgebroken op het motorblok en heb toen een nieuwe motorblok van een audi 80 klaargemaakt om er in te plaatsen, maar tot heden nog niet gebeurd. Zal binnen enkele jaren ook terug de weg op mogen, voor mijn zoon die nu 16 is..

Waar ik nu mee zit is dat het plaatwerk van Jack redelijk slecht is. ( Hoewel ik hier op dit forum al enkele verhalen gelezen heb van helden die een nog slechtere t3 volledig knap restaureren.Het is kennelijk te doen.) Het plaatwerk van Karel lijkt mij veel beter. Enige nadeel van Karel is dat achterkant deels ontbreekt en dak vanvoor is weggehaald en vanachter losgeslagen. De vraag waar ik meezit is nu ga ik verder met Jack (de zwarte bus) of toch maar met Karel (de bordeaux bus)
ik ga proberen wat meer foto's te plaatsen om mijn vraag duidelijker te maken

groet Kris
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Kris en Ann
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021 09:17

Re: Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door Kris en Ann »

foutje bij plaatsen, in bijlage de bordeaux bus met lichtblauwe binnenkant is Karel
groet Kris
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Een bus zoeken die wel in orde is? (Grapje, :buiken: )

Ik zou zeggen doe voort met Jack. Als je een goede en ervaren carrossier bent kan je nog een donor zoeken en ze allebei oplappen. :o
Gebruikersavatar
Kris en Ann
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2021 09:17

Re: Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door Kris en Ann »

fotos van Jack


roestwielkasl.jpg
roestkrikstlinksvoor.jpg
roestkrikstlinksacht.jpg
JackkrikptRA.jpg
jacksnuitR.jpg
jackschuifdrRO.jpg
jackschuifdeur LO.jpg
jackbinnen5.jpg
jackdak4.jpg
jackvloerpass.jpg[/attachment[attachment=0]karel en Jack.jpg
]


groet Kris
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door Ewout »

Hmmm, Jack is wel serieus rot… maar (kleine) delen Jack repareren met stukjes Karel is wellicht makkelijker dan een complete achterkant vinden voor Karel. Maar ik snap heel goed dat je twijfelt, zou ik ook doen.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Waarom is Karel's achterkant verwijderd? Zijn voorkant lijkt behoorlijk gaaf, inclusief het deel achter de voorbumper. Dat is meestal goed nieuws voor de rest van de bus. Maar ja, een hele achterkant erin bakken. Ik kan het niet, maar ik kan hoe dan ook weinig als het om plaatwerk gaat... :mrgreen:
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door RVB »

Plaats de motor van Jack in Fonzie. En scoor ergens een camperunit voor n Enka... (als je die laatste tegen het lijf loopt meen ik het echt)

Er is in mijn ogen geen reden om Jack of Karel op te knappen. Er zit veel te veel werk aan. En bij Jack houdt het nooit op vrees ik. Te veel plekken. Te rot. Iedereen die dergelijke bussen met deze ontluisterende fotos tegen komt op mp ziet in die bussen alleen een onderdelendrager. Waarom zou jij er meer in zien?

Dat gezegd hebbende. Veel keuzes mbt het opknappen van deze busjes zijn ver van rationeel. En dan moet je hart er naar uitgaan oid. Dat is dus de vraag. Wat wil jij.

De enige optie is wellicht dat je het minimale doet om Jack nog een keertje door de apk te krijgen. Dan geniet je er nog 2 jaartjes van en dan bezin je je op de volgende stappen.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Verder met Jack of verder met Karel ?

Ongelezen bericht door blauw »

Ik sluit me helemaal aan bij Rolf, bij elke optie die hij geeft. Er zit wel heel veel roest aan Jack. Van het een komt het ander…en dat gaat bij Jack heel ver ben ik bang. Opknappen is duurder dan een bus in redelijke staat kopen en daar mee verder.
Wel heel jammer, ik vind Jack echt karakter hebben!

Het dak en interieur is te gebruiken voor een camperproject.

Achterkant bij Karel er weer oplassen lijkt me niet te doen omdat het exact moet gaan passen.

Er zullen toch wel lege carrosserieën van T3’s te vinden die beter zijn J&K? Maar dan moet je alles weer gaan overzetten. Aandrijving, wielen, remmerij, bekabeling…. Het zou voor mij niet te doen zijn. Oplossing is misschien een goede bus met een kapotte motor zien te vinden.

Het lijkt me een moeilijke beslissing die ook afhangt van je handigheid en je portomonnee.

Succes in ieder geval!

Groeten,
Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Plaats reactie