Wind ruis of geluid rubbers
- Robin I.
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
- Locatie: Groningen
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Morgen post ik de eerste gebruikerservaring.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Robin
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Ook benieuwd naar de montage tips van iedereen
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- sander
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 17 jun 2012 21:12
- Locatie: Delfzijl
- Contacteer:
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Ik heb hem hier ook liggen, maar ik wacht niet op montage tips, eerder op een geverfde deur hehe
- Robin I.
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
- Locatie: Groningen
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Even een snelle post voordat ik vertrek naar Zweden.
De rubbers hebben zeker effect! Ik merk duidelijk dat het makkelijker converseren is op de snelweg.
De bevestiging heb ik met pattex kit gedaan. Sommige stukken lieten echter alweer gelijk los. Die heb ik daarna met secondelijm vastgezet. Het rubber ter hoogte van de "deuk" over de hele bus, thv de handgrepen, kan ik niet goed bevestigd krijgen. Deze blijft dubbel gaan.
De rubbers hebben zeker effect! Ik merk duidelijk dat het makkelijker converseren is op de snelweg.
De bevestiging heb ik met pattex kit gedaan. Sommige stukken lieten echter alweer gelijk los. Die heb ik daarna met secondelijm vastgezet. Het rubber ter hoogte van de "deuk" over de hele bus, thv de handgrepen, kan ik niet goed bevestigd krijgen. Deze blijft dubbel gaan.
Robin
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Ik ga zelf experimenteren met tapijttape (dubbelzijdig en sterk), ik wil ze nl nog 1 keer loshalen ivm vervangen van de portieren. Wellicht maandagavond al maar met het verbouwen van het huis, onderhoud bus en werk is het momenteel een beetje druk.
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Nog geen tijd gehad om de rubberst te monteren. Ook wij vertrekken morgen naar Zweden.
Dat wordt monteren na de vakantie...
Groetjes
Rudi
Dat wordt monteren na de vakantie...
Groetjes
Rudi
T3 "bloemetjes Syncro JX" 1987, WLLK en 215/75-15 slofjes. Nu de 1.9TDI AFN!
Volvo 164 1971 met Megasquirt injectie en wasted spark ontsteking
Volvo 164 1971 met Megasquirt injectie en wasted spark ontsteking
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Wind ruis of geluid rubbers
hai luitjes
Had al eerder wat vraagjes gehad over het monteren van de rubbers kan alleen maar zeggen hoe ik het zelf zou doen en wat ik al gedaan heb met de proef stukjes ontvet zeer goed de plekken waar het op komt desnoods licht op schuren haal de deur rubbers rond op de deur zelf op de boven kant en op het schuine gedeelte los omdat dan de lip er dan makkelijker eronder kan komen ander zit je toch wat te klooien .
Ook het wind rubber die je nu aanbrengt kwam er achter dat het rubber die zo uit de spuit machine komt enerzins een vettige laag ( aanvoelt ) als ik het zo mag omschrijven denk dan maar net als aan een fietsband plakken ook het rubber op gedeelte waar de lijm op komt heb ik ook op geschuurd op voor een betere hechting o-ja gebruik voor het ontvetten alleen thinner of was benzine GEEN terpentine omdat die ook van zichzelf vettig is
de vraag om het rubber zelf ook nog te ontvetten ben ik voorzichtig in om versnelt veroudering ( verdrogen )van het rubber ? te voorkomen
al ben je daar zelf vrij in .
Smeer dan zowel de deur als het rubber 2-zijdig met of bison kit of tix in laat het een kwartiertje drogen belangrijk en zet dan het rubber erop
sla je 1 van de stappen over dan heb je meer werk kun je weer op nieuw beginnen en neem er de tijd ook daar ben ik achter gekomen
aanvullende informatie is altijd welkom .
Michiel
tapijt plakband voor een tijdelijke oplossing los van het feit dat knippen en snijden een lastig klus is zeer veel ervaring
dat als je het ontvet hebt bestaat de kans dat je het rubber stukmaakt los van het feit dat het na een lange tijd het plakband verdroogt
korrelig word of dat het heel vettig substantie achter laat met het gaasje erin 2 soorten waardoor het lastig te verwijderen is met veel te terpentine of was benzine zou ik het zelf niet doen
Had al eerder wat vraagjes gehad over het monteren van de rubbers kan alleen maar zeggen hoe ik het zelf zou doen en wat ik al gedaan heb met de proef stukjes ontvet zeer goed de plekken waar het op komt desnoods licht op schuren haal de deur rubbers rond op de deur zelf op de boven kant en op het schuine gedeelte los omdat dan de lip er dan makkelijker eronder kan komen ander zit je toch wat te klooien .
Ook het wind rubber die je nu aanbrengt kwam er achter dat het rubber die zo uit de spuit machine komt enerzins een vettige laag ( aanvoelt ) als ik het zo mag omschrijven denk dan maar net als aan een fietsband plakken ook het rubber op gedeelte waar de lijm op komt heb ik ook op geschuurd op voor een betere hechting o-ja gebruik voor het ontvetten alleen thinner of was benzine GEEN terpentine omdat die ook van zichzelf vettig is
de vraag om het rubber zelf ook nog te ontvetten ben ik voorzichtig in om versnelt veroudering ( verdrogen )van het rubber ? te voorkomen
al ben je daar zelf vrij in .
Smeer dan zowel de deur als het rubber 2-zijdig met of bison kit of tix in laat het een kwartiertje drogen belangrijk en zet dan het rubber erop
sla je 1 van de stappen over dan heb je meer werk kun je weer op nieuw beginnen en neem er de tijd ook daar ben ik achter gekomen
aanvullende informatie is altijd welkom .
Michiel
tapijt plakband voor een tijdelijke oplossing los van het feit dat knippen en snijden een lastig klus is zeer veel ervaring
dat als je het ontvet hebt bestaat de kans dat je het rubber stukmaakt los van het feit dat het na een lange tijd het plakband verdroogt
korrelig word of dat het heel vettig substantie achter laat met het gaasje erin 2 soorten waardoor het lastig te verwijderen is met veel te terpentine of was benzine zou ik het zelf niet doen
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Of meenemen en een dagje op de camping klooien!Boeskool schreef:Nog geen tijd gehad om de rubberst te monteren. Ook wij vertrekken morgen naar Zweden.
Dat wordt monteren na de vakantie...
Groetjes
Rudi
Dank voor de tip Frits, ga ze wel met Bison doen.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Idem hier, ook het stuk bovenop de deuren blijft loslaten. Nu het rubber ingesmeerd met vaseline in de hoop dat het het rubber iets minder stug maakt.Robin I. schreef: De bevestiging heb ik met pattex kit gedaan. Sommige stukken lieten echter alweer gelijk los. Die heb ik daarna met secondelijm vastgezet. Het rubber ter hoogte van de "deuk" over de hele bus, thv de handgrepen, kan ik niet goed bevestigd krijgen. Deze blijft dubbel gaan.
Test resultaat is er hier nog niet, maar dat komt na vrijdag wel!
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 18 jul 2008 12:24
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Ik heb t rubber ook binnen. Het is geloof ik wel t handigst om de deur er even uit te halen. Wat betreft het lijmen, ik heb ff gegraven in alle lijmsoorten die ik heb. Welke zou t beste zijn?
Bison kit contactlijm
Pattex contactlijm
Bison constructie tix (lijkt me niet)
Bison polymax
Groet,
Arnaud
Bison kit contactlijm
Pattex contactlijm
Bison constructie tix (lijkt me niet)
Bison polymax
Groet,
Arnaud
--
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Waarschijnlijk 'bison kit' contactlijm hiermee plak je alles voor altijd aan elkaar vast
Het idee van de extra rubbers klinkt goed hoor graag de ervaringen. Nog niet echt last gehad van windgeruis langs de portieren maar ben altijd in voor verbeteringen
Het idee van de extra rubbers klinkt goed hoor graag de ervaringen. Nog niet echt last gehad van windgeruis langs de portieren maar ben altijd in voor verbeteringen
Groeten,
Rik
T3 2.0CU Westfalia joker 2 1980
Rik
T3 2.0CU Westfalia joker 2 1980
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 18 jul 2008 12:24
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Ik heb nu de bestuurderskant deur gedaan. Bison kit contact lijm is het geworden. Eerst schoongemaakt, vervolgens ontvet, licht opgeschuurd, weer schoongemaakt en vervolgens gelijmd. Heb overigens ook nog even schuurpapier langs het lijm oppervlak op het rubber gehaald. Lijm eerst een flink kwartier laten harden en vervolgens op de deur gezet en vast getaped. Ik laat het nog even uitharden alvorens ik de deur terug hang.
Groet,
Arnaud
Groet,
Arnaud
--
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Ik heb afgelopen weekend de rubbers al provisorisch bevestigd op de voorportieren, de bovenkant en bovenste helft van de voorkant. Ik ga toch meestal via de schuifdeur naar binnen.
Het effect is duidelijk, het wind geruis is afgenomen tot een aanvaardbaar niveau, zodat ik nu een stuk relaxter 100 a 105 kan rijden. Nu is het een camper dus dit zal bij een gewone bus nog wel wat beter zijn.
Alleen bevestiging is nog even een werkje. Ik vraag me af of je nu het hele contact oppervlak moet verlijmen of juist niet.
Klusje voor dit weekend.
Ben iig tevreden met het effect, en dan heb ik nog niet eens alles aangebracht.
Het effect is duidelijk, het wind geruis is afgenomen tot een aanvaardbaar niveau, zodat ik nu een stuk relaxter 100 a 105 kan rijden. Nu is het een camper dus dit zal bij een gewone bus nog wel wat beter zijn.
Alleen bevestiging is nog even een werkje. Ik vraag me af of je nu het hele contact oppervlak moet verlijmen of juist niet.
Klusje voor dit weekend.
Ben iig tevreden met het effect, en dan heb ik nog niet eens alles aangebracht.
Met de groeten van Lars
Westfalia Joker (1988)
Westfalia Joker (1988)
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 18 jul 2008 12:24
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wind ruis of geluid rubbers
Mijn eerste poging was niet een geweldig success. Kennelijk toch wat te zuinig geweest met lijm en opschuren. Bij het open trekken van de deur zag je het rubber kantelen en loslaten. Niet overal maar wel zoveel dat ik er maar een nieuwe klets lijm tegenaan heb gegooid op de plekken waar hij losliet. Nu zat de deur weer in het portiek dus kon ik de deur mooi dicht doen waardoor het rubber goed op deur gedrukt werd. Nu 2 dagen laten drogen en net weer de deur open getrokken. Rubber blijft nu beter zitten. Er was wel 1 plek waar het rubber nog een beetje kantelde. Misschien daar nogmaals schoonmaken en verlijmen. Eerst maar even zien hoe het zich houdt.
Het is dus wel belangrijk zo'n groot mogelijk oppervlak te verlijmen!
Groet,
Arnaud
Het is dus wel belangrijk zo'n groot mogelijk oppervlak te verlijmen!
Groet,
Arnaud
--
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
Bamboe gele Westfalia camper: T3 1.6 TD 51KW maar wel JK blok
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Wind ruis of geluid rubbers
nu 3 keer opnieuw gelijmd, volgende keer wacht ik totdat ze er af liggen en dan gaan ze de bak ik. In ieder geval het gedeelte op de deur. De rest lijkt wel te houden.
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: Wind ruis of geluid rubbers
ow en het scheelt wel heel veel. Hoor nu alleen de motor nog maar.
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!