Theo je hebt ongelijk. Mike Sanders blijft, zeker bij warm weer kruipen en komt wél overal in. In dit geval zul je de behandeling echter regelmatig moeten herhalen.
Michel, je hebt ongelijk. Net op die plekken (naden) komt ook zout water. Met zout water (werkt enigszins als detergent) laat Mike Sanders zich weg wassen. Enkel gebruiken op plekken waar bv enkel condens kan komen! Mike Sanders zal overlakken tegenwerken.
Met vet kun je roest vertragen, niet stoppen. Dit is dus een heel fijne methode met weinig werk om werkzaamheden uit te stellen zonder dat veel meer schade ontstaat. Op de naden gebruik ik dan liever kettingvet als Mike Sanders, omdat dit meer plakt, en zich niet laat wegwassen. Vroeger of later moet je het spul dan toch tot de kern van het probleem open halen en aanpakken. Enkel de methode die Rikus heeft gehanteerd gaat het probleem (roest in de naden) op de beste manier te lijf.
In Owatrol zit lijnolie. Ook een goedje wat in het begin kruipt en diep komt. Helemaal geen verkeerde aanpak Steven
Wel zou ik als je met je werkzaamheden klaar bent, bij de action enkele bussen kettingvet kopen, en de naden van binnenuit inspuiten. Spuitbus kettingvet is dun als olie, en dringt snel diep door. Door verdampen van het oplosmiddel blijft een dik taai vet over wat langdurig beschermt.
De meeste roest, en zeker de naden komt van binnenuit. Zie zo ook de foto's van Theo. Net op de plek die Theo laat zien, komen verschillende platen bijeen, en heb je in de wielkast een naad. Als de bescherming in de wielkast gaat breken (zie je niet, zit een benzine overloop tankje voor) krijg je op den duur de roest aan de buitenkant te zien. In de naden blijft het dan door de roest lang vochtig, als je de roest uiteindelijk aan de buitenkant ziet is eigenlijk de hele naad al roestig.