kroon moeren achter as

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door Bob »

Ik heb na mijn kopwissel T3bus een mailtje gestuurd om hem te bedanken voor de snelle afhandeling en de service.[[thumbup]] (vrijdagavond gebeld, zaterdag lag alles klaar)
Tevens heb ik hem gemeld dat bij 3 van de 10 kopbouten de kop tijdens montage afgebroken waren, en ik dus twijfelde over de kwaliteit.:shock:
Nou hoeft hij van mij hier helemaal niks mee te doen en ook niet te reageren, maar de volgende keer koop ik dus geen kopboten meer bij T3bus, omdat ik niet weet of ik dezelfde rommel weer krijg. [[head]]
Bob

2.5 TDI 2008
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Re: kroon moeren achter as en splitpen plaatsen

Ongelezen bericht door Leo M »

Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door marcel w »

ik ben over het algemeen zeker tevreden over t3 bus,ze leveren over het algemeen goed spul en je hebt het snel in huis [[thumbup]] alleen vind ik dit nu zo'n onderdeel wat echt goed moet zijn en waar geen risico's mee genomen mogen worden.het is zeker ook niet de bedoeling t3 bus in een slecht daglicht te zetten [[toast]]
greetz marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
Gebruikersavatar
Franz
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2273
Lid geworden op: 26 sep 2008 19:37
Locatie: Leende

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door Franz »

Hoi,

@joep, vindt jij dat een leveancier zich hier op het forum moet gaan verdedigen ?? Zou een beetje omgekeerde wereld zijn niet ?

Groetjes Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....

Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende

Twitter @franzlind

Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door marcel w »

hoi,

ik heb vandaag een mail terug ontvangen van t3-bus en begrepen dat wat er met mijn moer gebeurd is ook met bij een ander tijdens montage van de moer is gebeurt.t3-bus heeft dit gemeld bij zijn leverancier die erg schrok bij het zien van de gebroken moer en heeft direct een onder zoek ingesteld naar de oorzaak hiervan! er worden nu dan ook andere moeren geleverd die wel goed zijn,eventueel worden mij zelfs een paar moeren kostenloos mij toegestuurt om zeker te zijn dat ik wel veilig op weg kan,een dikke pluim dus voor t3-bus [[thumbup]]
greetz marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door youpie123 »

Franz schreef:@joep, vindt jij dat een leveancier zich hier op het forum moet gaan verdedigen ?? Zou een beetje omgekeerde wereld zijn niet ?
Nee Franz, zo had ik het nou ook niet bedoeld. Ik ben blij met bovenstaande gang van zaken en ik vind ook dat het altijd zo zou moeten. Daar was het me eigenlijk om te doen en daar heb ik ook op gewacht [[thumbup]]
ik zelf schreef:Ik ben heel benieuwd hoe deze zaak wordt opgelost, zullen we daar even op wachten?
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
who2010
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:24
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door who2010 »

Beste bussers,

Gisteren, met veel geweld van een pneumatische slagmoersleutel, beide naafmoeren van mijn T3 (1980) los kunnen krijgen (ik ben de complete remmerij achter aan het vervangen).
De oude moeren zijn voorzien van 6 sleuven, de nieuwe van 10 sleuven.
Als ik het allemaal goed gelezen heb op het forum dan moeten de nieuwe met 500 Nm worden vastgezet en vervolgens doorgedraaid worden naar het volgende punt waarbij de (nieuwe) splitpen in het gat gestoken kan worden. Ik heb een fotootje met bijschrift gemaakt:
wielnaafmoer3a.JPG
Klopt dit? en zou dit niet op hetzelfde neerkomen als bij de oude moer? je moet die moer immers verder doordraaien voordat het gat voor de splitpen vrij komt.
En als het aanhaalmoment hierdoor werkelijk (veel) hoger wordt, is de draad van de naaf daar dan wel tegen bestand (na 31 jaar)

Ik hoor graag jullie mening(en)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Camper, hoogdak, 2L CU, 1980,verkocht en op 24/09/2018 een T4 (LWB, 5cyl. 102 pk TDI) met Reimo klapdak en interieur aangeschaft.
Voormalig lid 91

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Gewoon de handleiding volgen [[thumbup]]
rick
Bus guru
Berichten: 5215
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: kroon moeren achter as

Ongelezen bericht door rick »

Als het terugliggende gat in de as vlakbij een uitsparing van de moer zit draai ik de moer iets terug. Kwestie van gevoel. Je hoeft hem in dat geval niet helemaal door te draaien naar het volgende gat. Als je even wacht tot de boel zich heeft gezet kan het zijn dat hij wat makkelijker doordraait naar de eerstvolgende uitsparing.
Leo trek de moer na 1000 km na.

De draad is normaal gesproken niet aan slijtage onderhevig. Dus dat zal geen probleem opleveren bij een niet beschadigde as.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Plaats reactie