Howto remolie verversen en ontluchten?

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
BerenBussie'81
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 mar 2013 22:28
Locatie: Eerbeek

Re: Howto remolie verversen en ontluchten?

Ongelezen bericht door BerenBussie'81 »

Hallo,

Het forum is zo vol van info dat je niet meer aan de klussen toekomt als je alles gaat lezen en.....we hebben de bus om te rijden dus moeten de klussen geklaard worden.
Was bezig met remmen nazien na aankoop in feb'13. Vóór oké, achter links en rechts een zwetende remcilinder. Allebei vervangen en zaak grondig schoon gemaakt en daar waar nodig van kopervet voorzien. Tot zover goed. Alles gemonteerd en echtgenote in de auto voor pedaalbediening voor ontluchten op de wijze zoals ik het jaren geleden ook deed bij Polo 86C / Jetta I & II.
Lucht kwam er niet geheel uit en moest twee keer trappen om remdruk te krijgen. Raak je aan gewend maar bij paniekstop toch wel tricky.
En ja, onder dashboard bij pedalen was het opeens nat en dat niet van regenwater. @#&+?;"#$ [[feuer]] Hoofdremcilinder naar z'n grootje. :(
Eentje besteld bij firma waar ik wel vaker onderdelen bestel en dag erna opgehaald. Oude uitgebouwd en oud en nieuw zijn niet hetzelfde. Dinsdag gaan ze kijken of de goede te leveren is.
Vraagje aan Wouter: Is die hoofdremcil. van jou dezelfde als ik moet hebben? Ik heb een '81er, naar de gegevens ex-diesel. Heb de foto's erbij gezet en de gegevens die op de oude staan zijn:
34 FAG S 5332 VW / AUDI (in grote cijfers overdwars) 20 . Volgens de onderdelencatalogus moet het een 251 611 021C zijn met techn. gegevens 23,81 x 19/13. De 20 geeft aan de doorsnede, dat is dus afwijkend t.o.v. 23,81. Zoals op foto te zien is de kraag waar de rempedaalstift in gaat ook anders. Was die bij Brezan dezelfde als die bruine of heb jij nog weer een andere ?
Als ik ze zo krijgen/kopen kan, vervang ik ook gelijk de 4 rubber slangen want als ik dan toch bezig ben, wil ik goed bezig zijn. :) Dan ook meteen nieuwe remvloeistof er in en dan moet 't er toch wel weer een paar jaar tegen kunnen.
Hoofdremcil. T3 vervangen 17mei'13 (3 klein).jpg
Li.achter rem montage 07 mei'13 (1 klein).jpg
Remankerplaat li.achter 04 mei'13 (klein).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grtz,

Jan.

'81 T3 met 1800 VW ABS-Powerrrrrrrrrrrrrrrrr.
'66 Kever Export (in restauratie) met CJ.
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: Howto remolie verversen en ontluchten?

Ongelezen bericht door paramike »

Hoofdremcilinders gaan vaak stuk bij het ontluchten; als je pompt, pomp je dieper dan wanneer je hem zou gebruiken bij het remmen. Als hier wat rommel zit, dan kan het zijn dat de rubbers hierdoor beschadigen en niet meer goed afsluiten.

Groeten,

Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
BerenBussie'81
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 mar 2013 22:28
Locatie: Eerbeek

Re: Howto remolie verversen en ontluchten?

Ongelezen bericht door BerenBussie'81 »

Hallo,

Tja, zoals ik al schreef met die Polo en Jetta nog nooit ervaren/tegen aan gelopen. Ook nog niet eerder wat over gehoord op meetings en zo.
Denk maar zo: Met vallen en opstaan wordt je groot", maar tis niet leuk. Vooral die remvloeistof is bagger voor je huid en de lak en andere attributen die daar zo in 't dashboard in de buurt (in de weg) zitten. Ga het nog eens extra reinigen met spiritus.
Grtz,

Jan.

'81 T3 met 1800 VW ABS-Powerrrrrrrrrrrrrrrrr.
'66 Kever Export (in restauratie) met CJ.
Plaats reactie