Hobbyen met velgen en banden
- heintje
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 31 jan 2010 01:09
- Locatie: N.Br
Hobbyen met velgen en banden
Ik heb gisteren ff geëxperimenteerd met banden en velgen ivm toerental van de toekomstige 1900D,dus moesten er grotere banden onder!!
Ziehier het resultaat!
Hier staat ie op de normaal op de veren
En hier staat ie op zun stootrubbers zonder veren!!
en er is overal nog ruimte zat!!
De velgmaat is 6j x 15 ET30 en de bandenmaat is 215-75-15
Ziehier het resultaat!
Hier staat ie op de normaal op de veren
En hier staat ie op zun stootrubbers zonder veren!!
en er is overal nog ruimte zat!!
De velgmaat is 6j x 15 ET30 en de bandenmaat is 215-75-15
Mvg Heino
T3 bestel 1.6d 1988 voor onderdelen GESLOOPT
T3 Doka 1.6d 1986
Vw 181 1971 VERKOCHT
Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD 2007
Suzuki ltz-400 quad 2008
T3 bestel 1.6d 1988 voor onderdelen GESLOOPT
T3 Doka 1.6d 1986
Vw 181 1971 VERKOCHT
Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD 2007
Suzuki ltz-400 quad 2008
- Dennis Caravelle
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 15 okt 2011 15:16
Re: Hobbyen met velgen en banden
Zie op beide foto's de veer er naast liggen..
- heintje
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 31 jan 2010 01:09
- Locatie: N.Br
Re: Hobbyen met velgen en banden
Dur is er toch 1 wakker!!! maar het is zo wel de goeie hoogte!!
Mvg Heino
T3 bestel 1.6d 1988 voor onderdelen GESLOOPT
T3 Doka 1.6d 1986
Vw 181 1971 VERKOCHT
Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD 2007
Suzuki ltz-400 quad 2008
T3 bestel 1.6d 1988 voor onderdelen GESLOOPT
T3 Doka 1.6d 1986
Vw 181 1971 VERKOCHT
Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD 2007
Suzuki ltz-400 quad 2008
- Dennis Caravelle
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 15 okt 2011 15:16
Re: Hobbyen met velgen en banden
Ik zeg een veer zoeken die 5cm boven de stoottubber blijft en rijden of voor ook grotere banden
Staat wel mooi vol de wielkas achter..
Staat wel mooi vol de wielkas achter..
- WouterKabouter
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
- Locatie: Groningen
Re: Hobbyen met velgen en banden
Ziet er goed uit , blij om dat alvast te weten
Duidelijk is te zien dat de bus eigenlijk voor deze maat banden gemaakt is die originele maat is echt geen gezicht!
Duidelijk is te zien dat de bus eigenlijk voor deze maat banden gemaakt is die originele maat is echt geen gezicht!
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Wouter
1600 CS 1982
- goosy
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 05 mei 2009 13:05
- Locatie: Aalten
Re: Hobbyen met velgen en banden
Geef je hem alleen achter grotere wielen, of ga je hem voor nog gelijk trekken? (alleen klopt je teller dan niet meer..) Kom je met zo'n bandenmaat eigenlijk vooraan nog weg met je stuuruitslag? Het staat hem in ieder geval een stuk beter zo, ik moet voor m'n doka ook nog eens een keer wat groters hebben..
Groeten Willem
Ware roest komt van binnen
Just look them straight into the eye and say...Pogue mahone!!!
Ware roest komt van binnen
Just look them straight into the eye and say...Pogue mahone!!!
- Dennis Caravelle
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 15 okt 2011 15:16
Re: Hobbyen met velgen en banden
Verschillende mensen verschillende smaken Jan ??
- Dennis Caravelle
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 15 okt 2011 15:16
Re: Hobbyen met velgen en banden
Jongere generatie of trend Jan ??
In de vw sene wordt het heel veel gedaan..
Dus eigenlijk is het net zoiets als bakkebaarden in de jaren 80
Ik vindt lager ook mooier en staan de wielen niet meer zo appart van de carrosorie meer een geheel..
En een stuk makkelijker instappen en de oma's en opa's vinden dat ook..
En de windgevoeligheid is minder..
Maar daar kunnen we heel lang over discuteren, mooi niet mooi..
Ieder zijn ding.. Toch Jan
In de vw sene wordt het heel veel gedaan..
Dus eigenlijk is het net zoiets als bakkebaarden in de jaren 80
Ik vindt lager ook mooier en staan de wielen niet meer zo appart van de carrosorie meer een geheel..
En een stuk makkelijker instappen en de oma's en opa's vinden dat ook..
En de windgevoeligheid is minder..
Maar daar kunnen we heel lang over discuteren, mooi niet mooi..
Ieder zijn ding.. Toch Jan
Re: Hobbyen met velgen en banden
Het lijkt erop dat Jan een dagje ouder word
Zeker na de mening van Dennis
Als ik mijn moeder mee neem in de bus rijd ik haar via de schuifdeur met rolstoel en al naar binnen, geen verlaging voor nodig
En met bakkebaarden heb ik nooit iets gehad
Zeker na de mening van Dennis
Als ik mijn moeder mee neem in de bus rijd ik haar via de schuifdeur met rolstoel en al naar binnen, geen verlaging voor nodig
En met bakkebaarden heb ik nooit iets gehad
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Re: Hobbyen met velgen en banden
De eerste foto van Heino is toch niets mis mee? VW heeft dat zelf ook gedaan met de 16"syncro's waarbij dan een rand van de spatborden afgeslepen werd om het te laten passen. De scherpe randen welke ontstonden hebben ze afgedekt met die fraaie 16" wielkastbeschermers. Hoger mag voor een syncronaut
De 2e foto daarentegen is beeld wat hoort bij een totaal versleten auto welke door zijn veren is gezakt geen porum bij een transporter omdat een zo lage transporter niks meer kan transporteren
Het zal zeker een generatiekwestie zijn, die jeugd van tegenwoordig is opgevoed met belachelijke plastic shit welke ze om auto's heen hangen waarbij ze met de neus aan grond moeten plakken en dan roepen ze tegen elkaar dat het zo moet want een normale uitvoering is helemaal geen gezicht.
Nee, veel zijn ze er niet meer maar voor mij is zo'n oude joker met zijn chromen wieldopjes op de normale bandjes op de normale hoogte toch wel het ultieme T3 busje. Voor mij als syncroliefhebber mag het gerust ook een beetje hoger mits het ook een syncro betreft waarbij de hoogte dan ook functioneel kan zijn.
Verder heeft Dennis helemaal gelijk als hij zegt dat iedereen dat lekker voor zichzelf uit moet maken
Een opmerking als "das toch geen gezicht" is natuurlijk voor de (echte ) liefhebber net te veel en roept dit soort reacties op want hier betreft het natuurlijk weer het in hun waarde laten van de ander die niet in een busje rond wil rijden welke geen gezicht is
René
De 2e foto daarentegen is beeld wat hoort bij een totaal versleten auto welke door zijn veren is gezakt geen porum bij een transporter omdat een zo lage transporter niks meer kan transporteren
Het zal zeker een generatiekwestie zijn, die jeugd van tegenwoordig is opgevoed met belachelijke plastic shit welke ze om auto's heen hangen waarbij ze met de neus aan grond moeten plakken en dan roepen ze tegen elkaar dat het zo moet want een normale uitvoering is helemaal geen gezicht.
Nee, veel zijn ze er niet meer maar voor mij is zo'n oude joker met zijn chromen wieldopjes op de normale bandjes op de normale hoogte toch wel het ultieme T3 busje. Voor mij als syncroliefhebber mag het gerust ook een beetje hoger mits het ook een syncro betreft waarbij de hoogte dan ook functioneel kan zijn.
Verder heeft Dennis helemaal gelijk als hij zegt dat iedereen dat lekker voor zichzelf uit moet maken
Een opmerking als "das toch geen gezicht" is natuurlijk voor de (echte ) liefhebber net te veel en roept dit soort reacties op want hier betreft het natuurlijk weer het in hun waarde laten van de ander die niet in een busje rond wil rijden welke geen gezicht is
René
Als je er iets aan doet doe het dan goed
- goosy
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 05 mei 2009 13:05
- Locatie: Aalten
Re: Hobbyen met velgen en banden
Is niet eens perse nodig, gewoon nóg ietsje hoger en je hebt je hele wielkast nagenoeg niet meer nodig...(én je hebt mooi wat ruimte om je band )René schreef:VW heeft dat zelf ook gedaan met de 16"syncro's waarbij dan een rand van de spatborden afgeslepen werd om het te laten passen.
...En zo kun je je spullen met rechte rug in je bus schuiven!
Groeten Willem
Ware roest komt van binnen
Just look them straight into the eye and say...Pogue mahone!!!
Ware roest komt van binnen
Just look them straight into the eye and say...Pogue mahone!!!
- Vissekop
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
- Locatie: Haarlem
Re: Hobbyen met velgen en banden
En je oma past met rolstoel en al onder je bus!!!
Staat ze ook droog als het regent!!!
Gr. Remko
Staat ze ook droog als het regent!!!
Gr. Remko
Groeten, Remko
Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Hobbyen met velgen en banden
Gewoon een gat in het dak maken Jan?
Theo
Theo
Re: Hobbyen met velgen en banden
Dag Jan,
Er zijn nog wel mensen te vinden die een busje op normale wielbasis/hoogte hebben
Er zijn nog wel mensen te vinden die een busje op normale wielbasis/hoogte hebben
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
- WouterKabouter
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
- Locatie: Groningen
Re: Hobbyen met velgen en banden
Hoi Jan"er niet uit ziet"
Standaard is het ook best ok, maar zo'n wielkast zit er toch vooral als uitsparing om een wiel plaats te geven. Ik vind het edit:minder mooi om dan een formaat gat te ontwerpen waar dat wiel wel 2x in past. Bij wijze van spreken. Dus dan knapt het geheel er naar mijn idee wel van op als het wiel wat groter wordt- zodat de verhouding wat beter op elkaar afgestemd zijn. Bovendien, wielen zijn toch een stukje essentie van de auto, das helemaal niet erg om dat zelfs wat te accentueren (maar dan niet zo als bij dat amerikaanse busje natuurlijk - zoals bij hein zijn bus vind ik het precies goed)
En dan scheelt het ook nog een bakombouw bij een andere motor, hoe mooi kan het zijn
edit:
Ik bedoelde dit natuurlijk met een knipoog zoals iedereen weet die mijn bus weleens heeft gezien. Die is gewoon standaard en al een paar decennia niet meer in concoursstaat geweest. Was ik de ontwerper van de t3 bus geweest, dan had ik de wielkasten wat kleiner ontworpen of er iets grotere banden op gemaakt wou ik maar zeggen. Excuus als ik iemand tegen zijn t3been schopteEen opmerking als "das toch geen gezicht
Laatst gewijzigd door WouterKabouter op 02 jan 2012 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Wouter
1600 CS 1982
- heintje
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 31 jan 2010 01:09
- Locatie: N.Br
Re: Hobbyen met velgen en banden
En er komt nog een ALD bak achter,dan heb ik icm de grote wielen nagenoeg de zelfde eindreductie als orginele velgen met een ABH bak
Mvg Heino
T3 bestel 1.6d 1988 voor onderdelen GESLOOPT
T3 Doka 1.6d 1986
Vw 181 1971 VERKOCHT
Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD 2007
Suzuki ltz-400 quad 2008
T3 bestel 1.6d 1988 voor onderdelen GESLOOPT
T3 Doka 1.6d 1986
Vw 181 1971 VERKOCHT
Mitsubishi Outlander Sport 2.0 2WD 2007
Suzuki ltz-400 quad 2008