Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
Narone1977
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2011 22:33
Locatie: Heerhugowaard

Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door Narone1977 »

Hallo,

Ik ben van plan om alle rubbers op de draagarmen te vervangen omdat deze droogte scheuren bevatten en piepen en kraken tijdens het rijden. Nou zijn er op internet heel wat aanbieders die dit spul verkopen, maar hoe zit het met de kwaliteit van deze aanbieders? Ik heb zoal op luchtgekoeldewebwinkel, de daal in belgie, justcampers in GB en wat andere gekeken. Over het algemeen zijn de onderdelen niet duur, maar is dit de duitse kwaliteit die ik zoek voor een niet al te gekke prijs?

Is het verstandig om de bekende polyurethaan rubbers te plaatsen in onze T3? Deze zijn wel duurder, maar geven de bus blijkbaar betere rijeigenschappen en geen uiteindelijke piep en kraakgeluiden na veroudering tijdens het rijden..

Graag wil jullie vragen de ervaringen te delen en tevens ook de aanbieders aan te bieden waar jullie diverse onderdelen hebben aangekocht en de kwaliteit hebben ervaren. Ik heb het dan bijvoorbeeld over stuurkogels, trekstangrubbers, draagarmrubbers, stuurhuishoezen en stabilisatorrubbers..

Ik hoor het graag van jullie :wink:
For the love of the car..

Groeten,
Roderick
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door René »

Ha Roderick,

Dit vind ik om diverse redenen een heel belangrijk onderwerp wat je hier aansnijdt.
De kwaliteit van de aanbieders is best goed maar de producten die verkopen is soms om te huilen :wink:

Naar mijn idee is hier de stelregel: alle waar naar zijn geld!
De originele VW onderdelen waren veelal 3, 4 of zelfs meer keer zo duur als wat je nu soms op ebay of marktplaats tegen komt maar ze gingen ook evenredig langer mee dus wat is dan duur of wat is goedkoop. 4 keer draagarmrubbers vervangen met goedkope rubbers is veel duurder dan 1 keer goede kwaliteit rubbers gebruiken en dat geld voor ieder onderdeel natuurlijk.
Als je een betrouwbare bus wilt rijden dan is mijn advies van alles het beste in huis halen wat je vinden en betalen kunt en alleen al dat vinden is een kunst op zich aan het worden.

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door Cees »

Hoi René,
Ik heb kwaliteit altijd hoog in het vaandel staan, er zijn idd zeer veel aanbieders met prijzen dat je, je zelf af vraagt "hoe kunnen ze het er voor maken". Later blijkt wederom dat goedkoop weer eens duurkoop blijkt te zijn. Natuurlijk geld dit niet alleen met spullen voor onze bus. Ik probeer altijd de gulden midden weg te kiezen door niet de duurste en niet de goedkoopste te kiezen. Verder blijf ik best de leverancier trouw als blijkt dat ik het een paar keer een goede koop is geweest, wat niet betekend dat die de goedkoopste is. Natuurlijk ben ik ook een paar maal "vreemd"gegaan met tegen vallende resultaten. We blijven mensen niet waar, en met vallen en opstaan..........
Wellicht kan er een topic gestart worden met ervaringen van bepaalde leveranciers, dat is natuurlijk wel weer gevoelig.........
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door marcel w »

ik zou niet snel die leveranciers bij naam noemen,heb ik een keer gedaan hier op het forum en had gelijk een hele boze mail in mijn inbox :he!!!: en stom genoeg was ik eigenlijk alleen maar aan het na gaan of ik niet zelf iets fout had gedaan en hem niet ten onrechte wou beschuldigen van het verkopen van rommel [[head]] maar dat is toen goed opgelost [[thumbup]]
greetz marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
Gebruikersavatar
rooibus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 23 aug 2007 16:22
Locatie: Haarlem

Re: Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door rooibus »

Ook ik ben er inmiddels achter dat goedkoop meestal duurkoop is. Met Günzl en Käfer & Co heb ik de beste ervaring. Af en toe heb ik mazzel en vind ik ergens originele VW-onderdelen.
Groeten,
Willem

VW T3 California 1989 2.1 DJ op LPG
Gebruikersavatar
Narone1977
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2011 22:33
Locatie: Heerhugowaard

Re: Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door Narone1977 »

Inmiddels heb ik via Luchtgekoelde webwinkel mijn onderdelen bemachtigd. Ik kan zeggen dat ik over de afwikkeling tevreden ben. Ze gaven zelfs aan voor een betere kwaliteit te gaan ivm met klachten van mijn eerder gekozen product. Wat voor kwaliteit echt geleverd moet je natuurlijk maar afwachten na een paar jaar sturen.
For the love of the car..

Groeten,
Roderick
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Re: Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door Henk4711 »

Even wat onderscheid maken:
De leverancier is weer afhangkelijk wat zijn leverancier leverd,pas na klachten kan deze proberen deze door te spelen.
Op het ogenblik is denk ik JP de grootste toe leverancier,wat inhoud dat Jantje,Pietje,Klaasje de zelfde kwaliteit onderdelen leverd.
Verleden jaar motorrubbers (LBX/WBX) besteld.Hiervan moest ik de boutgaten 2 á 3 mm uit vijlen.
Kan de verkoper dus niks aan doen als reclameren.
Dus oordeel niet gelijk naar de verkoper/leverancier,hij besteld zijn onderdelen naar eer en geweten.
Voordat de toe leverancier (o.a.JP) hier op inspeeld zal effe duren.
Een handelaar/verkoper die zelf repareerd (b.v.Wagenteile)zal iets eerder aktie ondernemen.
Groeten
Henk [[busy]]
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: Kwaliteit rubbers vw internet aanbieders?

Ongelezen bericht door René »

Henk, wat je schrijft is een waarheid als een koe [[thumbup]] maar omdat de leverancier zelf bepaald wat hij verkoopt kan hij dus ook slechte kwaliteit onderdelen in de ban doen. Natuurlijk moeten de kopers dan wel reclameren en duidelijk maken waar het gebrek zit. De leveranciers krijgen ook de helft van de retour spullen terug van mensen met 2 linker handen die iets afbreken en dat dan aan het product toeschrijven terwijl ze zelf de boel bot gesloopt hebben
Er zit ook een behoorlijk verschil in leveranciers waar wij de spullen kopen, de een is met alles "duur" maar verkoopt alleen top spullen, de ander geeft je een keuze mogelijkheid in A of B kwaliteit en weer een ander is het goedkoopst waarbij soms de C kwaliteit nog niet gehaald wordt.
Even als voorbeeld: een onderste fuseekogel kostte bij VW meer dan 100€, nu vind je met wat zoeken die kogel op ebay voor 12,95 of 15,95 maar zou die ook 25 jaar dienst doen [[head]] Of iets wat direct problemen oplevert zoals wiellagers, ja die vind je "lekker" goedkoop als setjes maar het monteren kost net zoveel tijd als kwaliteitslagers en dat er zoveel speling op die nieuwe lagers zit dat het APK afkeur is maakt het uiteindelijk veel duurder want je moet 2 keer vervangen waarbij de uren in veel gevallen duurder zijn dan de onderdelen welke worden gemonteerd. Hier wordt het lastig want van veel merken wiellager heb ik deze problemen inmiddels gelezen wat ook kan duiden op dezelfde lagers in veel verschillende doosjes :wink: wat kun je dan nog aan goede lagers kopen?? dat is meer en meer de worsteling waarbij de leverancier telkens moet kiezen of hij producten van mindere kwaliteit levert of dan maar niet levert.

Mijn inziens is dit probleem een beetje het kip en het ei verhaal omdat wij als eindgebruiker er steeds minder geld voor over hebben, die onderdelen moeten goedkoper en de producent kan dat maar dan niet tegen dezelfde voorwaarden [[sad]]
Toleranties worden meer en meer verlegd en volgens mij is dat inmiddels met veel onderdelen veel te ver doorgeschoten.
Nu komen er ook zaken voor die het rijden met een klassieker gevaarlijker gaan maken zoals afbreken moeren, te grote fuseekogels welke toch in dat zelfde gat geperst worden met alle gevolgen van dien, inferieure remmerij, goedkoop metaalgietwerk, brekende kogels of zelf-vastlassende-wiellagers en dat moeten we met zijn allen gewoon niet willen.
Natuurlijk is het aanlokkelijk om een compleet setje remmen met trommels, wielremcilinders, montage veren, remschoenen e.d. voor weinig te scoren zolang je maar beseft dat je dan ook meestal maar weinig krijgt en mijn schrijverij is eigenlijk bedoeld om aan te geven dat het soms(of eigenlijk heel vaak) beter kan zijn om te kiezen voor goed omdat het om de veiligheid van jezelf maar ook van die ander gaat.

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Plaats reactie