Remmen

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
hanse
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2012 11:24
Locatie: West Friesland

Remmen

Ongelezen bericht door hanse »

Gisteren zouden we mijn moeder in Apeldoorn bezoeken. Wij op weg van Zwaagdijk Noordholland totdat ik in Enkhuizen moest remmen voor een stoplicht. Een knarsend geluid van de achterwielen. Rechtsachter. Besloten om toch niet door te rijden en via de touristische route weer naar huis. Thuis staan nog 2 auto's. De Panda van mijn vrouw die we normaal gesproken gebruiken voor de afstanden, maar die heeft een kapot wiellager. Mijn Panda oud model heeft aanlopende achterremmen, dus reparatie van de bus is de enige oplossing. Ik draai het wiel en de remtrommel eraf en wat blijkt: de zelfstelling staat helemaal uit zodat de linker remschoen de remcilinder niet meer raakt en uit de gleuf is en dus bij remmen bijna dwars in de trommel aanloopt.
Hoe kan dit?
De bus had een kapot wiellager wat voor de APK vervangen moest worden. Ik neem aan dat de gehele remmerij eraf is geweest en na terug montage niet goed weer afgesteld is geweest.
Kan dit kloppen,zie ik dat goed?
We zijn na afstelling van de zelfstelling toch maar naar Apeldoorn gereden en verder geen problemen meer gehad. Wat weinig remdruk, maar dat heb ik vandaag weer afgesteld.
Groet,

Hans.
Gebruikersavatar
Horsekop
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 84
Lid geworden op: 15 apr 2012 15:43
Locatie: Herwijnen

Re: Remmen

Ongelezen bericht door Horsekop »

maar 1ding is zeker dat je binnekort de trotse bezitter ben van een hele mooie back2back stoel ben!!

:buiken:
Groetjes Marc

T3 1979 20. cu aircooled
Gebruikersavatar
hanse
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2012 11:24
Locatie: West Friesland

Re: Remmen

Ongelezen bericht door hanse »

En daar ben ik zeker blij mee.
Groet,

Hans.
Plaats reactie