Wouter, Cees heeft goed gegokt en Rene heeft het goede antwoord geraden Het is een oliezeef
Mijn Joker is een CU, diesels hebben geen oliezeef. Blij dat je bus weer helemaal in orde is
Groeten Yvonne
Om dit verhaal van de remklauw repareren compleet te maken, nog één update.
Voor de ATE remklauw dacht ik altijd dat de twee rubberen ringen die tussen de klauwhelften zitten niet nieuw te krijgen zijn. Je hebt wel een revisiekitje voor de stofkappen en rubbers in de zuigers, maar volgens mij zet iedereen zijn oude ringetje terug tussen de helften.
Net vond ik bij JustKampers.com dit ringetje. Het gaat om item J13094, of VW nr 251698471. Ze zijn er dus nog (of: weer).
rubber remklauw.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Wouter T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Ik wil binnenkort ook 2 vaste remklauwen reviseren, maar voor ik de zuigers eruit pers met luchtdruk wil ik ze allebei gaan stralen en daarna verven/spuiten.
Welke verf kunnen jullie mij aanraden?
Hoeveel roesten je klauwen dat je deze wilt stralen? Ik heb met de roestborstel op de flex en boormachine de klauw te pakken genomen
Ik zou inderdaad zo'n setje 2K verf nemen. Zelf kan ik de Motip "Brake Caliper Spray" niet echt aanraden, na het ontluchten was er een druppel remvloeistof op gekomen en daarmee was de klauw daar weer kaal Jammer van mijn werk..
Groeten,
Wouter T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982