Ligging van remleidingen?

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
keverjeroen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 195
Lid geworden op: 19 jul 2011 08:56
Contacteer:

Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door keverjeroen »

Hoi,

Ik heb al zitten zoeken in het forum en in diverse boeken, maar kan het niet vinden. Ik zoek eigenlijk een tekening waarop goed de ligging is te zien van alle remleidingen in een T3 bus. Voor een kever heb ik zulk soort tekeningen vaak zat gezien, maar voor een T3 kan ik hem niet vinden.

Alvast bedankt!

Jeroen
Grt, Jeroen

In het bezit van een 83'er T3 camper met 1.9 DG WBX motor: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=18914

Zie ook mijn websites voor info over mijn kevers en bezochte meetings: www.vwkever.com en video's op www.youtube.nl/vwkever74
Simon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 mei 2011 09:23

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door Simon »

waar wil je weten hoe ze liggen de leidingen? Ik kan wel een foto voor je maken?
Groeten
Simon
Gebruikersavatar
keverjeroen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 195
Lid geworden op: 19 jul 2011 08:56
Contacteer:

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door keverjeroen »

De bus is APK afgekeurd ivm diepe roestpitten in de remleidingen achter. Dus eigenlijk wil ik weten waar alle leidingen precies liggen in het achterste deel van de bus en hoe de leiding van achter naar voor loopt. :)
Grt, Jeroen

In het bezit van een 83'er T3 camper met 1.9 DG WBX motor: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=18914

Zie ook mijn websites voor info over mijn kevers en bezochte meetings: www.vwkever.com en video's op www.youtube.nl/vwkever74
Simon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 mei 2011 09:23

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door Simon »

ik veronderstel dat ze die bedoelen bovenop de draagarm, vanaf daar lopen ze namelijk boven de versnellingsbak, dat kan de apk niet zien...
Groeten
Simon
Voormalig lid 91

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Hoi Simon
Dat kan de APK meester vaak wel zien.

Remleidingen lopen;
- bovenop de draagarmen naar het scharnierpunt (vaste leiding)
- van het scharnierpunt naar de achterste dwarsbalk (flexibele leiding)
- langs de achterste dwarsbalk waar ook de versnellingsbak vastzit naar het T-stuk (aan rechterzijde, vaste leiding)
- langs de rechter ligger naar voren tot aan de remkrachtverdeler, vlak achter het rechter voorwiel
Simon
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 231
Lid geworden op: 05 mei 2011 09:23

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door Simon »

Hoi Ad,

De eerste twee punten kan de apk meester waarschijnlijk duidelijk zien. Is maar je hoofd over het wiel steken. Maar in je derde puntje dat kan je toch niet zien? Dat zit boven je versnellingsbak?

Simon
Groeten
Simon
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door RVB »

Misschien heeft de beste man de metalen stangen die de isolatiematten vasthouden afgekeurd. :oops: Ik heb begrepen van de keuurmeester die mijn auto keurde dat dat niet de eerste keer zou zijn.... :lol: Die lopen idd boven je bak en zijn voor een groentje lastig te onderscheiden van de echte leidingen. .

[[bye]] Rolf
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door RVB »

foto bij: gr. RolfAfbeelding
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door RVB »

Nog meer. Misschien een antwoord op je vraag. En nu ik die plaats realiseer ik mij opeens hoezeer ik Leo mis op dit forum.... :|
Saaie bedoeling zonder zijn prachtige reportages.

Talkpoeder was ook idee van Leo(check of hij lekt) ; gebruik een kwast ipv een halve bus die ik ook overmijzelf heen gooide. [[head]] Ik rook een dag naar Purol.

groetjes Rolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voormalig lid 91

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Simon schreef: boven de versnellingsbak, dat kan de apk niet zien...
Dank Rolf voor de mooie foto's, dan kan Simon nu meteen gaan kijken en constateren dat slechts 15 cm van de leiding moeilijk zichtbaar is, als je een 5 bak hebt. Bij een 4 bak is de afstand bak en balk wat groter en kun je de leiding gewoon zien zitten
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door youpie123 »

De normale T3 ligt niet zo laag als een kever Jeroen, waarom niet gewoon even er onder kruipen dan zie je meteen waar de remleidingen zitten en wat er mis is [[thumbup]] . Mijn ervaring is dat je boven de tank de leidingen niet ziet zonder demontage. De rest is goed te volgen tot het punt waar ze voorin naar boven lopen.

At Rolf: Leo kijkt mee en lacht zich rot om die Ollanders met hun roestbakken :buiken:
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door Cees »

@ volgende keer talkpoeder van Zwitsal gebruiken Rolf, vinden de meisjes lekkerder ruiken [[thumbup]] :mrgreen: :wink:

Tja Leo wie mist zijn opmerkingen niet :roll:
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
keverjeroen
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 195
Lid geworden op: 19 jul 2011 08:56
Contacteer:

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door keverjeroen »

Bedankt voor de foto's en info. Zo te zien kan de APK keurmeester makkelijk delen van de leidingen zien als hij de bus even op de brug heeft gezet. Ik heb overigens een automaat, dus misschien is het dan nog makkelijker te zien(?).. Nu kan ik snel eens de bus op een brug zetten en proberen om de leidingen op te meten, zodat ik nieuwe kan laten maken.

Jeroen
Grt, Jeroen

In het bezit van een 83'er T3 camper met 1.9 DG WBX motor: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=18914

Zie ook mijn websites voor info over mijn kevers en bezochte meetings: www.vwkever.com en video's op www.youtube.nl/vwkever74
Voormalig lid 91

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

draagarmen 52 cm
dwarsbalk achter links 65 cm
dwarsbalk achter rechts 32 cm
van achter draagbalk naar remkrachtverdeler 290 cm

Bij het T stuk breekt vaak de draad eruit bij hergebruiken
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door rick »

Oude remleiding demonteren en als model hanteren. Buigen e.v.t. met behulp van een remleidingenbuigtang.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: Ligging van remleidingen?

Ongelezen bericht door BusBart »

da's gek, ik heb een tijd geleden een hele mooie complete set op e-bay gekocht, weet niet meer bij wie, maar is ook van dat originele remleidingen spul, (gecoat) en geen koper. compleet met alle wartels.
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Plaats reactie