Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Beste mensen,
Iemand heeft mij het advies gegeven om het stoffige gedeelte op de foto's te vervangen.
Hij noemde het de, of onderdeel van de rembekrachtigings kabel. Nu vraag ik me ten eerste af of hoe dat onderdeel heet of hoe ik het kan vinden en ten tweede of ik die kabel gewoon los kan koppelen om het onderdeel eraf te halen en beter te bekijken en te vervangen, zonder dat daar allemaal vloeistoffen uit komen lopen/spuiten.
Zoals jullie waarschijnlijk wel merken, weinig kennis en ervaring maar gemotiveerd om te leren
Groeten Floris
Iemand heeft mij het advies gegeven om het stoffige gedeelte op de foto's te vervangen.
Hij noemde het de, of onderdeel van de rembekrachtigings kabel. Nu vraag ik me ten eerste af of hoe dat onderdeel heet of hoe ik het kan vinden en ten tweede of ik die kabel gewoon los kan koppelen om het onderdeel eraf te halen en beter te bekijken en te vervangen, zonder dat daar allemaal vloeistoffen uit komen lopen/spuiten.
Zoals jullie waarschijnlijk wel merken, weinig kennis en ervaring maar gemotiveerd om te leren
Groeten Floris
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Floris,dit is een vacuum leiding (het laatste stukje is slang) de rest is een pvc leiding die naar de motor loopt.
Groeten
Henk
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
- eric.c
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
- Locatie: Betuwe
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
En pas op dat je het stukje plastic tussen die slang en het blok ( =de flens) niet afbreekt.
Het is een berucht punt, die aansluiting op de vacuumpomp.
Vriendelijke groet, Eric
Het is een berucht punt, die aansluiting op de vacuumpomp.
Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Eric rijdt met een 1900D
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Als het werkt, afblijven. Die slangaansluiting breekt in 75% van de gevallen af bij demontage. Losse slangaansluiting is niet te krijgen!
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
met andere woorden , je kunt beter de hele pomp vervangen , of het stukje dat je wilt vervangen intapen met plakband .
ff de klemmetjes lossen en opschuiven en in tapen met isolatie tape, dat is lekker vlekibel en redelijk luchtdicht.
daarna de klemmetjes er om heen , en rustig om je heen kijken voor een nieuwe pomp en hoe het allemaal werkt .
het is wel een jonny oplossing , maar voor tijdelijk mag het best .
ff de klemmetjes lossen en opschuiven en in tapen met isolatie tape, dat is lekker vlekibel en redelijk luchtdicht.
daarna de klemmetjes er om heen , en rustig om je heen kijken voor een nieuwe pomp en hoe het allemaal werkt .
het is wel een jonny oplossing , maar voor tijdelijk mag het best .
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Bedankt voor alle reacties !
De reden dat ik het wilde vervangen is omdat iemand mij vertelde dat het op den duur gevaarlijk zou zijn als ik het niet zou doen. Als het geheel kapot gaat, doorscheurt oid, is het dan niet zo dat ik dan niet meer kan remmen?
Als ik het goed begrijp gaat het witte stuk in de volgende foto vaak kapot bij demontage:
Waarom zou ik de hele vacuümpomp moeten vervangen? De staat van de vacuüm slang hoeft toch niets te zeggen over de staat van de pomp zelf? Ik heb op dit moment volgens mij nog geen problemen het gaat me alleen om de veiligheid.
Ik heb heel wat afgezocht op internet en in de boeken die ik heb gedownload over hoe het hele remsysteem werkt maar vind alleen maar flarden, weten jullie misschien waar ik een beschrijving kan lezen?
De reden dat ik het wilde vervangen is omdat iemand mij vertelde dat het op den duur gevaarlijk zou zijn als ik het niet zou doen. Als het geheel kapot gaat, doorscheurt oid, is het dan niet zo dat ik dan niet meer kan remmen?
Als ik het goed begrijp gaat het witte stuk in de volgende foto vaak kapot bij demontage:
Waarom zou ik de hele vacuümpomp moeten vervangen? De staat van de vacuüm slang hoeft toch niets te zeggen over de staat van de pomp zelf? Ik heb op dit moment volgens mij nog geen problemen het gaat me alleen om de veiligheid.
Ik heb heel wat afgezocht op internet en in de boeken die ik heb gedownload over hoe het hele remsysteem werkt maar vind alleen maar flarden, weten jullie misschien waar ik een beschrijving kan lezen?
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Is er een manier om te testen of dit nog goed werkt? Ik vind, in vergelijking tot het rijden met een nieuwere auto, dat ik vrij hard de rem moet intrappen maar dacht dus dat dat normaal was. Ik heb helaas geen ervaring met andere t3's.
Groeten Floris
Groeten Floris
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Ja, zonder dat de motor draait een paar keer het rempedaal bedienen zodat de bekrachtiger leeg is (dat is de cilinder die aan de hoofdremcilinder gemonteerd zit) en dan met ingedrukt rempedaal de motor starten, als het goed werkt zal het pedaal wat zakken en zal de bekrachtiging goed werken.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Gedaan en het zakt inderdaad 1 a 2 cm, op gevoel dan. Eerst hoor je een sissend geluid op het moment dat je de rem intrapt. Als dat geluid na een paar keer intrappen weg is lijkt de rem vast te zitten, of iig vaster. De eerste keer na het starten duurde het even voordat de rem begon te zakken, een paar seconden maar de keren daarna was het bijna direct. Dat zal misschien iets te maken hebben met het warm worden/zijn van de motor.
Dus dat lijkt me prima, mooi!
@ Marcel.S, ik heb de vacuüm slang ingetapet zoals je zei, zie foto hieronder. Kan je nog aangeven waarom je de hele pomp zou vervangen?
Bedankt allen! en hartelijke groet,
Floris
Dus dat lijkt me prima, mooi!
@ Marcel.S, ik heb de vacuüm slang ingetapet zoals je zei, zie foto hieronder. Kan je nog aangeven waarom je de hele pomp zou vervangen?
Bedankt allen! en hartelijke groet,
Floris
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
kijk als je de deksel los zou kunnen verkrijgen en zou kunnen vervangen , ben je er ook denk ik, maar dat witte ding (thule) breekt vaak af, dan is denk ik de hele boel onbruikbaar zoals ook aangegeven door Eric.C en Houtstoker .
je kunt ook proberen om de slang eerst nieuw te kopen , en dan de oude met een scherp stanly mes doormidden snijden in de lengte , dan haal je die er iig zo af
dan moet je nog zonder breken de nieuwe er op krijgen , misschien met wat vettig heid
bij mijn motorwissel lad de thule er ook zo af , dus voorzichtig
netjes ingetapet zo , merkte je nu verschil? zo niet was de slang nog niet lek
iig heb je even de tijd om dingen verder uit te zoeken
je kunt ook proberen om de slang eerst nieuw te kopen , en dan de oude met een scherp stanly mes doormidden snijden in de lengte , dan haal je die er iig zo af
dan moet je nog zonder breken de nieuwe er op krijgen , misschien met wat vettig heid
bij mijn motorwissel lad de thule er ook zo af , dus voorzichtig
netjes ingetapet zo , merkte je nu verschil? zo niet was de slang nog niet lek
iig heb je even de tijd om dingen verder uit te zoeken
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Hi Marcel,
Bedankt voor de tips. Nee ik merkte geen verschil dus dat is mooi
Weet jij of er een boek is waarin de werking van het remsysteem wordt uitgelegd? Gezien die slang op een vacuümpomp zit aangesloten neem ik aan dat er een onderdruk gecreëerd wordt in de slang, maar of dat klopt?! en waarom...
Ik kijk bijvoorbeeld in het Volksteile boek maar daar lijkt het remsysteem niet gebruik te maken van/aangesloten te zitten op een vacuümpomp terwijl ze daar ook dieselmotoren in behandelen. Want als ik het goed begrijp hebben alleen Dieselmotoren een vacuümpomp nodig.
http://www.club80-90.co.uk/pages/downlo ... /t3std.pdf
Groeten,
Floris
Bedankt voor de tips. Nee ik merkte geen verschil dus dat is mooi
Weet jij of er een boek is waarin de werking van het remsysteem wordt uitgelegd? Gezien die slang op een vacuümpomp zit aangesloten neem ik aan dat er een onderdruk gecreëerd wordt in de slang, maar of dat klopt?! en waarom...
Ik kijk bijvoorbeeld in het Volksteile boek maar daar lijkt het remsysteem niet gebruik te maken van/aangesloten te zitten op een vacuümpomp terwijl ze daar ook dieselmotoren in behandelen. Want als ik het goed begrijp hebben alleen Dieselmotoren een vacuümpomp nodig.
http://www.club80-90.co.uk/pages/downlo ... /t3std.pdf
Groeten,
Floris
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Veel succes! Hoeveel stanleymesjes heeft je dat gekost?Marcel.S schreef:je kunt ook proberen om de slang eerst nieuw te kopen , en dan de oude met een scherp stanly mes doormidden snijden in de lengte , dan haal je die er iig zo af
Deze slang is versterkt met ijzergaas (rubber-ijzergaas-rubber) waardoor overlangs doorsnijden niet zal lukken
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
bij mij lag hij er af toen ik er naar keek ,
en bij mij zat er een rubber flubber slang op , waardoor ik een vertraging had met de bekrachtiging, na 10 seconden ging het pendaal naar beneden , met de nieuwe motor meteen met lopen .
en bij mij zat er een rubber flubber slang op , waardoor ik een vertraging had met de bekrachtiging, na 10 seconden ging het pendaal naar beneden , met de nieuwe motor meteen met lopen .
- eric.c
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
- Locatie: Betuwe
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Een x aantal jaar terug verkocht de VW dealer het deksel-met-flens los, dus zonder de vacuumpomp eraan.
De moeite van het proberen waard, als je er één nodig hebt. Maar kleine kans geloof ik: VW nr. 028 145 111 (a).
Vriendelijke groet, Eric
De moeite van het proberen waard, als je er één nodig hebt. Maar kleine kans geloof ik: VW nr. 028 145 111 (a).
Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Eric rijdt met een 1900D
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
waarschijnlijk is dat ding onveranderd , dus een kans dat het nog kan .
- eric.c
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
- Locatie: Betuwe
Re: Onderdeel van Rembekrachtigings kabel?
Of alleen de flens/ ventiel vervangen, Bullizentrale in Duitsland verkoopt ze op Ebay:
http://www.ebay.de/itm/Vacumdeckel-Vacu ... 566ac34d6c
In de advertentieis dit voor een syncro, maar bij brick-yard lees ik dat de ventielen van latere jaren gelijk zijn (onderaan, bijdrage Footstuck):
http://www.brick-yard.co.uk/forum/vacuu ... 46434.html
Misschien moet dit effe een FAQ worden.
Vriendelijke groet, Eric
http://www.ebay.de/itm/Vacumdeckel-Vacu ... 566ac34d6c
In de advertentieis dit voor een syncro, maar bij brick-yard lees ik dat de ventielen van latere jaren gelijk zijn (onderaan, bijdrage Footstuck):
http://www.brick-yard.co.uk/forum/vacuu ... 46434.html
Misschien moet dit effe een FAQ worden.
Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Eric rijdt met een 1900D