rembekrachtiger

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
peterpat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2009 20:15

rembekrachtiger

Ongelezen bericht door peterpat »

Mijn rembekrachtiger geeft sinds kort een probleem . Bij wegrijden is pedaal hard en doet bekrachtiger het niet , een half uurtje rijden en hij doet het weer wel .
Is er een manier om uit te vinden of de vacuumpomp niet top is of dat de bekrachtiger vervangen moet worden . Ik hoop het eerste ,lijkt me eenvoudiger en goedkoper .
groeten Peter
Voormalig lid 91

Re: rembekrachtiger

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

zowel bekrachtiger als pomp heb ik liggen. Trek de leiding eens los van de bekrachtiger na rijden. Sist dat, dan is de pomp goed
peterpat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2009 20:15

Re: rembekrachtiger

Ongelezen bericht door peterpat »

omdat de '' expert "" zei dat het zeker de vacuumpomp was heb ik deze laten vervangen . Het resultaat is dat hij nog steeds in het begin een hard pedaal heeft maar dat het iets minder lang duurt voordat hij goed werkt .De slang die van achteren naar voren loopt is ook gecontroleerd en goed bevonden . Wat betreft het lostrekken van de slang voor de rembekrachtiger : heb de beschermkap onder stuur losgemaakt en zie boven tussen rem en koppeling een "stoffen "slang naar bekrachtiger toe . Is dat hem en kan dat geen kwaad zonder klem ? Weet iemand raad ? groeten Peter .
Voormalig lid 91

Re: rembekrachtiger

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Normaal is dit een harde zwarte pvc slang die via een plastic adapter in een rubber in de rembekrachtiger steekt

Het komt wel eens voor dat een hoofdremcilinder lekt, en dat de remvloeistof in de bekrachtiger lekt. De werking van de bekrachtiging verminderd dan. Testen; een slangetje erin steken en naar onder erin schuiven. Vervolgens met een spuit via dat slangetje "zuigen". De hoofdremcilinder zit met een rubber aan de rembekrachtiger vast. Op die plek moet vacuum komen, dus moet daar alles afsluiten. Die afsluiting kan verbroken worden als de rubber kapot is of als de rembekrachtiger daar is gaan roesten. Ook dat leid tot bekrachtigings problemen.
Plaats reactie