Stabilisator stang

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
jochemp
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 apr 2014 12:13

Stabilisator stang

Ongelezen bericht door jochemp »

Dag bussers,

Vorig jaar heb ik een 1.9d in mijn bus geplaatst. Afgelopen tijd heb ik een langere 5-bak, 16" stalen merc velgen met grote banden en verlagingsveren geplaatst. Met als gevolg dat mijn bus 10 keer zo goed rijd dus dikke prima. Echter ik rij al jaren zonder stabilisator stang rond en dacht het is misschien wel een goed moment om deze weer eens terug te bouwen.
Nou zit ik met het volgende probleem waar ik niet uitkom. Ik heb ooit die stang weggehaald vanwege de APK en het feit dat die steuntjes bij de eerste beste iets te hard genomen drempel braken. Ik had een 1.6d dus boven de 90 kwam ik niet dus dat ging allemaal wel. Nu ligt mijn topsnelheid een stuk hoger dus lijkt een stabi stang wel weer een goed idee.

Nou had ik een oud type stang met die gegoten steuntjes, die zijn duur en in mijn ogen niet zo sterk?? Ik zou dus graag een nieuw type stang plaatsen zodat ik de nieuwere rechte steuntjes kan gebruiken. Mijn vraag is kan dit en is dat een logisch update. Oftewel is de nieuwe stang met steuntje idd beter?

Als laatste wie heeft er nog een stang liggen aangezien ik niks meer heb?

groet Jochem
Laatst gewijzigd door jochemp op 29 jun 2015 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
groet Jochem
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: Stabilisator stang

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Volgens mij nieuw(recht)stabistangen horen bij een gesmede draagarm en de gebogen bij de plaatstalen draag armen.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
jochemp
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 apr 2014 12:13

Re: Stabilisator stang

Ongelezen bericht door jochemp »

Ja goed punt heb ik totaal niet aan gedacht maar volgens mij hebben jullie gelijk. Dan ben ik denk toch gebonden aan de oude
groet Jochem
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1488
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: Stabilisator stang

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

het zal niet zo horen maar tot voor kort had ik de nieuwe (rechte) steunen in kombinatie met de plaatstalen draagarmen.
zonder problemen of dingen raken ofzo.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
keesf
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 200
Lid geworden op: 14 nov 2010 22:14
Locatie: Veenendaal

Re: Stabilisator stang

Ongelezen bericht door keesf »

Ik heb die spullen wel voor je. Neem maar ff contact op.
grtz,
Kees

Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Plaats reactie