Hoi Rick,
Je hebt helemaal gelijk, Fertan is geen afwerking maar de ervaring leert dat het wel de roest zeer vertraagd. Nu was er de gelegenheid om er iets aan te doen bij het vervangen van de remschoenen.
Op de foto's is de Fertan net aangebracht en moet nog reageren met de roest en waar geen roest zit zal het lang duren voordat het droog is.
De remankerplaten zien er erg pokdalig uit omdat er toch een soort afwerking/tectyl opzit, van doorroesten is geen sprake voor zover ik het kon zien.
Zoals gezegd ga ik na 1 maart de remmen toch nog een keer open maken, kan ik dan alsnog de boel afwassen en eventueel in de 2K lak voor remklauwen zetten. Achter de remschoenen kom ik niet meer bij.....
Waarschijnlijk gaat het mijn tijd wel duren, de bus staat in de stalling (van de weg af voor drie maanden) en wordt gebruikt als camper voor de lange weekendjes weg en het bezoeken van meetings...
In het ergste geval moeten er een keer nieuwe remankerplaten gemonteerd worden.
Bij mijn T4 heb ik ook alle wielophangingen in de Fertan gezet zonder afwerking, jaarlijks als ik de zomerbanden verwissel met de winterbanden loop ik het allemaal even na. Tot dusver blijft het allemaal behoorlijk roest vrij.
Ook deze bus is alleen voor privé gebruik en voor de verre camper tochten. Zie volgende foto's voor een impressie:
CIMG0131.jpg
CIMG0132.jpg
In Noorwegen:
IMG_9487.jpg
IMG_9505.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan