Rem stopte ermee!?

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
rutger1973
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 mar 2019 22:27

Rem stopte ermee!?

Ongelezen bericht door rutger1973 »

Hallo T3 liefhebbers

Vorige week is mijn Joker uit 1985 zonder enig probleem door de APK gekomen... Heel blij mee, zeker na al het werk wat ik er de afgelopen 2 jaar aan gehad heb.

Maarrrrr.... gisteren uit de stalling gehaald en een stuk gereden naar het zuiden voor een volgende klus. Tijdens vertrek geen probleem, na ongeveer uurtje rijden wilde ik remmen maar ALLE druk weg!!! Helemaal diep indrukken deed nog wel iets maar aardig geschrokken.

De dag daarna weer gereden en toen deed de rem het weer????

Mijn idee is dat door de hogere temperatuur tijdens het rijden sluit de hoofdremcilinder niet meer goed? Iemand ideeën of gelijke ervaringen?

Dank!

Groet
Rogier
Groet, Rutger
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Rem stopte ermee!?

Ongelezen bericht door Coen »

Hoofdremcilinder klinkt aannemelijk. Heb ik gehad. Ene keer wel remdruk, andere er dwars doorheen kunnen trappen. Bij de Apk testen ze de druk wel maar als het falen random gebeurt dan kun je dus goed met een lekkende rempomp door de keuring komen.
Wat ook kan is lekkage door doorgeroeste leiding achter je tank. Remleidingen van een T3 zijn origineel van staal en dat weerstaat de tijd niet goed. Even op druppels onder je bus kijken.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
rutger1973
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 mar 2019 22:27

Re: Rem stopte ermee!?

Ongelezen bericht door rutger1973 »

Hallo Hylke,

Dank voor je bericht (en bezorgdheid) maar ik ga uiteraard eerst het probleem zoeken voordat ik er mee verder ga rijden. Het stukje wat ik gisteren heb gereden was op de plaats van de garage.

Grt
Rogier
Groet, Rutger
Plaats reactie