Uitlaatdemper TD

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door Coen »

Mijn uitlaat is stuk en nu zoek ik een nieuwe einddemper. Geen probleem zou je zeggen maar ik kom nogal wat verschillende typen en prijzen tegen. TD (oorspronkelijk) van 90, dus met flenzen.
Wat mij opvalt is dat ze in Nederland 2 keer zo duur zijn als in Duitsland (ook TK) en dat ze allemaal een nèt andere ophanging hebben. Dat maakt mij wat huiverig.
Iemand wijze raad?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door RoonT3 »

https://www.autodoc.nl/ernst/1140608

als deze beschikbaar is en de juiste zou ik er niet over nadenken. Ik heb onlangs een Ernst uitlaat onder mijn Jumper geplaatst (moeten ombouwen vanwege de 4x4) en enkel de voorpijp was niet leverbaar. Deze van Walker besteld maar wat een verschil in kwaliteit (dikte materiaal en dus ook gewicht)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door Coen »

6A6D612F-199F-4341-B045-2BA1ACE8678B.jpeg
De flens lijkt bij mijn huidige iets verder van de demper te zitten... hoop dat een Ernst ook daar past.
Zal ook even bij de Flaps vragen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door Coen »

Ok!

Overigens heeft mijn oude demper het ook 11 jaar uitgehouden.
Ik snap eigenlijk niet waarom er aan beide zijden gekozen is voor een flens. Links begrijp ik maar een los pijpje rechts :?:
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door Coen »

Het is een Bosal die er onder hangt. Even bij de lasser langs geweest want bij demontage leek er nog wel genoeg vlees te zijn om het pijpje weer aan de demper te lassen.
Nu benieuwd hoe lang het heel blijft.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Als je hem spanningsvrij gemonteerd hebt (ook voor je ophangrubbers) kan dat nog heel lang goed gaan.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Heb je er ook zo één..... Ik bestel binnenkort zo'n achteruitrijpieper, ook heerlijk smorgens om 5.30hr
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Uitlaatdemper TD

Ongelezen bericht door insomnia »

Verschrikkelijk die piepjes (MIJN mening) maar Ik heb 1 keer op een camping mijn 110cm hoge sensor gevraagd uit te stappen en te piepen op een pad achteruit...

Weet niet wat grappiger was. Ik die hard werkend achteruit aan het rijden was (met karretje)
Of die kabouter van 110 die minuten lang

Piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep piep

over dat camping pad liep :buiken: :mrgreen:
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie