uitlaat penarie
hallo
de uitlaat zit er op er is vandaag iemand geweest om het gekraakte stukje opnieuw optelassen (voor maar 35 euro !!)en nieuwe draad te trekken .
het word weer wennen aan een geluidsloze motor :p
ik heb de koelleidingen gevult met koelvloeistof .maar ik denk niet dat het nodig zal zijn om te ontluchten .het achterste van de auto stond 30 cm omhoog als de "thermostaatbuis" er af is geweest en is zo blijfen staan tot hij weer bijgevuld was dus denk ik niet dat er lucht in gekomen is doordat het vulgat het hoogste punt was .
hoe kan ik zien als er toch lucht inzit en hoe kan ik ontluchten ? ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar vind niets waar ik iets mee ben . ik weet niet hoe het ontluchtventiel op de motor er uitziet .
greg
de uitlaat zit er op er is vandaag iemand geweest om het gekraakte stukje opnieuw optelassen (voor maar 35 euro !!)en nieuwe draad te trekken .
het word weer wennen aan een geluidsloze motor :p
ik heb de koelleidingen gevult met koelvloeistof .maar ik denk niet dat het nodig zal zijn om te ontluchten .het achterste van de auto stond 30 cm omhoog als de "thermostaatbuis" er af is geweest en is zo blijfen staan tot hij weer bijgevuld was dus denk ik niet dat er lucht in gekomen is doordat het vulgat het hoogste punt was .
hoe kan ik zien als er toch lucht inzit en hoe kan ik ontluchten ? ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar vind niets waar ik iets mee ben . ik weet niet hoe het ontluchtventiel op de motor er uitziet .
greg
Hallo Greg,
Als het inderdaad het hoogte punt is en er geen punten zijn waarnin lucht kan zijn opgesloten dan is het goed. Het beetje lucht wat er nog in zit komt er vanzelf uit via het expansievat. Wel het achterste vaatje in de gaten houden.
(als je nu water toevoegt moet je voor de winter alle koelvloeistof vervangen. En dat loopt gezien de hoeveelheid in de papieren en ook het werk wat je eraan hebt is niet gering).
Als het inderdaad het hoogte punt is en er geen punten zijn waarnin lucht kan zijn opgesloten dan is het goed. Het beetje lucht wat er nog in zit komt er vanzelf uit via het expansievat. Wel het achterste vaatje in de gaten houden.
(als je nu water toevoegt moet je voor de winter alle koelvloeistof vervangen. En dat loopt gezien de hoeveelheid in de papieren en ook het werk wat je eraan hebt is niet gering).
Rick
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
ok
kheb nu een uurtje (geluidsloos :p)rondgereden.
de uitlaat stinkt als de pest van de verf die aan het verbranden is .
maar de temperatuur gaat niet over het ledje .
mijn bijvul bakje achter de nummerplaat was wel helemaal leeg,kheb deze bijgevuld tot aan de max . in het andere vatje zat de koelvloeistof tot boven met een klein luchtbeletje in .
ik denk wel dat dit in orde is .
is er een mogelijkheid om te meten hoe veel water er in je koelvloeistof zit ? want ik heb eigelijk al altijd water ,in het bakje achter de nummerplaat zit, bijgevult.
greg
kheb nu een uurtje (geluidsloos :p)rondgereden.
de uitlaat stinkt als de pest van de verf die aan het verbranden is .
maar de temperatuur gaat niet over het ledje .
mijn bijvul bakje achter de nummerplaat was wel helemaal leeg,kheb deze bijgevuld tot aan de max . in het andere vatje zat de koelvloeistof tot boven met een klein luchtbeletje in .
ik denk wel dat dit in orde is .
is er een mogelijkheid om te meten hoe veel water er in je koelvloeistof zit ? want ik heb eigelijk al altijd water ,in het bakje achter de nummerplaat zit, bijgevult.
greg
- antiquetoy
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
- Locatie: Leerdam
- Contacteer:
die verf die er nu afbrand is zeker de transportlak?
beter maak je je uitlaat ff kaal en spuit je m in hittebestendige lak
dan houdt ie t weer net wat langer vol
en heb je nou een originele gekocht?
greetz,
Vincent
beter maak je je uitlaat ff kaal en spuit je m in hittebestendige lak
dan houdt ie t weer net wat langer vol
en heb je nou een originele gekocht?
greetz,
Vincent
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel