Beste forummers,
een tijd geleden toen ik met het vervangen van mn kachelpotten en uitlaat bezig was heb ik gezegd dat ik ooit mn eigen uitlaat en kachelpotten wilde gaan maken en ontwerpen.
ik wilde weten of iemand anders hier ook al aan heeft gedacht?
ik heb zelf al wel een beetje een ontwerp en wilde wel hetzelfde princiepe blijven gebruiken... dus alle buizen kunnen gewoon blijven zitten... alleen de kachelpot zelf en de uitlaat worden dan vervangen...
ik wilde dan ipv stalen buizen, koperen buizen gebruiken... en ook ipv het aluminium blok, allemaal koperen plaatjes.
over de uitlaat heb ik verder nog niet nagedacht...
maar wat ik wel ergens had gelezen was dat de afstand van cilinderuitgang tot einde uitlaat overal gelijk moest zijn voor de beste prestaties en verbranding... weet iemand daar meer van?
als ik de maten van mn tekening kloppend heb zal ik ze wel posten...
als iemand ze al eerder wil zien moet ie t ff zeggen dan post ik ze al wel
greetz,
Vincent
kachelpotten ontwerpen
- antiquetoy
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
- Locatie: Leerdam
- Contacteer:
kachelpotten ontwerpen
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Misschien een extra advies v.w.b. je nieuwe ontwerp:
Ik heb mijn uitlaat middels scharnieren snel (de)montabel gemaakt op de warmtewisselaars.
Ben er zeer tevreden over en ook de mijnheeer van de APK had niets te mekkeren.
Misschien een mogelijkheid om dit idee in jouw ontwerp te verwerken?
Als je wil, kunnen we samen wel een keertje verder brainstormen.
Wouth
Ik heb mijn uitlaat middels scharnieren snel (de)montabel gemaakt op de warmtewisselaars.
Ben er zeer tevreden over en ook de mijnheeer van de APK had niets te mekkeren.
Misschien een mogelijkheid om dit idee in jouw ontwerp te verwerken?
Als je wil, kunnen we samen wel een keertje verder brainstormen.
Wouth
- antiquetoy
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
- Locatie: Leerdam
- Contacteer:
ik was toch eigenlijk van plan dezelfde gaten te houden als het origineel.. dus dat je ook gewoon de originele uitlaat erop kan zetten... en dan niet per se ook een andere uitlaat gelijk nodig hebt, bij nieuwe kachelpotten.
hierdoor wil ik dus ook op ongeveer dezelfde afstand uitkomen als dat de flens van de kachelpotten nu doen... en ook de lengte van de buis berekenen, zodat de buis van elke cilinder even lang is.
heb al een aantal solidworks tekeningen, maar moet dit nog ff beter bematen enzo en dan misschien ooit nog nadenken over de vormgeving, zoals ik t nu heb getekend is t gewoon een simpel rechthoekig blok.
greetz,
Vincent
hierdoor wil ik dus ook op ongeveer dezelfde afstand uitkomen als dat de flens van de kachelpotten nu doen... en ook de lengte van de buis berekenen, zodat de buis van elke cilinder even lang is.
heb al een aantal solidworks tekeningen, maar moet dit nog ff beter bematen enzo en dan misschien ooit nog nadenken over de vormgeving, zoals ik t nu heb getekend is t gewoon een simpel rechthoekig blok.
greetz,
Vincent
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel