Paarse polybuchsen

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Paarse polybuchsen

Ongelezen bericht door Leo M »

Hallo allen,

Hier Busbart vanaf Leo zùn computer.

De vraag die ik heb gaat over de paarse poly 'rubbers' zoals geleverd word door o.a. Busschmiede.

Wie heeft deze 'rubbers' op de voor/achteras gemonteerd, en wat zijn de ervaringen?

En ervaar je ook verschillen t.o.v. echte 'rubbers'?

groet, Bart
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Gebruikersavatar
danimieghem
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 819
Lid geworden op: 17 okt 2006 11:29
Locatie: Aalst, O-VL, België, de bananenrepubliek

Ongelezen bericht door danimieghem »

Over paarse rubbers kan ik persoonlijk niet mee spreken, maar ik heb recentelijk bij mijn 1303-S kevertje alle rubbers vooraan aan de Mc Pherson ophanging (dus de rubbers aan de draagarmen, die op de stabilisatorstang en die op de torsie) vervangen door rode urethaanrubbers...

Mijn algemene wegligging is er flink op vooruit gegaan, maar het is even wennen want tijdens hun "inloopperiode" durven die rubbers wel eens een soort krakend geluid voortbrengen, vooral als je je wagen terug met pootjes op de gront laat zakken van op de krik....
Groetjes, Dani
Als je IQ lager is dan het aantal PKs in je motor : BLIJF VAN DAT GASPEDAAL !!!
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Ongelezen bericht door Mitch »

Ik heb de paarse in mijn clio 16v en daar bevallen ze uitstekend. Het is allemaal net een stukje strakker en directer. Zelfs al waren de oude niet versleten. Ook erg gemakkelijk te monteren.

Groeten Michiel
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: Paarse polybuchsen

Ongelezen bericht door René »

Leo M schreef:Hallo allen,

Hier Busbart vanaf Leo zùn computer.

De vraag die ik heb gaat over de paarse poly 'rubbers' zoals geleverd word door o.a. Busschmiede.

Wie heeft deze 'rubbers' op de voor/achteras gemonteerd, en wat zijn de ervaringen?

En ervaar je ook verschillen t.o.v. echte 'rubbers'?

groet, Bart
Ha Busbart,

Ik heb deze polybussen voor de voorste draagarmen en het stuurhuis via Busman uit Engeland en voor de trekstangen en de stabilisator van "Kwipo Rennsport" uit Duitsland via Ebay.de Heb ze nog niet gemonteerd dus kan er verder nog niets over zeggen. De reden van aanschaf is dat deze bussen iets steviger zijn waardoor alles wat direkter word maar die stevigheid is per leverantier dus weer anders. Ze gaan ook stuk door vervorming dus na 10 jaar nog ongeveer dezelfde afstelwaardes.

Andere vraag: ben jij busbart bartje welke een sloper ramenbus heeft of had staan? Ik heb je een pb gestuurd over wat onderdelen maar je heb hem nog niet gelezen :)

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Re: Paarse polybuchsen

Ongelezen bericht door Leo M »

René schreef:
Ha Busbart,

Andere vraag: ben jij busbart bartje welke een sloper ramenbus heeft of had staan? Ik heb je een pb gestuurd over wat onderdelen maar je heb hem nog niet gelezen :)

René
Dag René ,je hebt een pb.

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Plaats reactie