velgenvraagje: please help :-)

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

velgenvraagje: please help :-)

Ongelezen bericht door Fre »

Hallo allemaal,

nog maar eens een velgen vraagje!! Ik heb een paar mooie borbetvelgen gevonden met nog redelijk goede banden op voor 150 euro.

Dit zijn de specificaties:

borbet a
5x112
banden 225/245/50/16 en 5 bouten komen van een mercedes 500 sec
velgen zijn 7.5 et20 en 9.0 et15

de link met fotos

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Ba ... cedes.html

De steek is al goed en als ik de 7,5j vanachter steek zou ik geen problemen met de schuifdeur moeten krijgen denk ik. MAAAR de et waarde is veel lagen als 35 en weet niet of dit mogelijk is en of er dan veel veranderingen moeten gemaakt worden!

Een veel gestelde vraag (vooral door mij :shock: ) maar zou zalig zijn als jullie mij verder kunnen helpen!

Greetz

fre
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Is dit wat voor je?
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=8142

Groeten,
Theo
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Ongelezen bericht door Fre »

Hey theo,

dank je voor het topic!! Was deze thans aan het zoeken, maar precies toch niet gevonden!!
Maar ja nu blijft nog altijd de vraag, kan het toch nog met zo een lage et waarde?

Greetz

fre
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik heb het woord borbet in de zoek funktie gestopt.
En de tweede hit gaf het antwoord.
Kompleet met foto [[thumbup]]

Groeten,
Theo
hansbi

Ongelezen bericht door hansbi »

Fre,

Kleine opmerking;

In een ander topic schrijf je dat je geen financiele ruimte hebt om de radiator te vervangen...
Ok,veel begrip voor.
Maar dan velgen gaan kopen...
Denk er maar eens goed over na.
Mvg,
Hans

ps ; wat ben je met mooie velgen op de pechstrook
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Ongelezen bericht door Fre »

Dag hansbi,

wauw ik wist niet dat jij mijn portefeuille beheerde!!

Het eerste wat ik gedaan heb toen ik de auto kocht is hem mechanisch volledig laten nakijken en heb pas mijn thermostaat en een koelingsbuis vervangen omdat dit inderdaad belangrijk is.
Ik wil nu eenmaal mijn geld niet geven aan een radiateur omdat ik denk dat dit helemaal niet nodig is. En als dat wel zo zal zijn dan zal ik dit dan wel ervaren op de harde manier. Maar als ik nu voor me zelf iets gevonden heb waarvan ik weet dat ik dit voor hetzelfde geld niet meer terug zou vinden, dan denk ik toch dat het mijn eigen zaak is wat ik met mijn geld doe.

Ik ben zeker nog een leek als het op deze dingen komt en daarom apprecier ik ieders mening die mij vooruit helpt.

Als je het gevoel hebt dat ik dit op een verkeerde manier doe, dan is dat je grootste recht, maar mag je het wel voor jezelf houden. Let op: ik ben niet iemand die hier kwaad door wordt (dus no hard feelings), maar wil er wel op reageren.

Met vriendelijke groeten

fre

ps nog eens voor mij is dit niet iets dat opgeblazen moet worden, wou er gewoon op reageren
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Fre schreef: Maar als ik nu voor me zelf iets gevonden heb waarvan ik weet dat ik dit voor hetzelfde geld niet meer terug zou vinden, Met vriendelijke groetenfre
Soms kom je gewoon een koopje tegen [[thumbup]]
Maar heb je wat gehad Fre, aan de link's die ik je gegeven heb?

Groeten,
Theo
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Ongelezen bericht door Fre »

Hey theo,

ja heb hem zelfs gekopieerd in mijn onderhoudsfile gestoken [[thumbup]]

Maar heb nog wat verder gelezen in een andere topic en het probleem is dat ik voor de lage et, spacers nodig heb die blijkbaar verboden zijn (allesinds in nederland). Zo heb ik het allesinds begrepen, dus als ik fout ben dan hoor ik het nog graag!

greetz en nog eens bedankt

fre
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
hansbi

Ongelezen bericht door hansbi »

Fre schreef:Dag hansbi,

wauw ik wist niet dat jij mijn portefeuille beheerde!!

Het eerste wat ik gedaan heb toen ik de auto kocht is hem mechanisch volledig laten nakijken en heb pas mijn thermostaat en een koelingsbuis vervangen omdat dit inderdaad belangrijk is.
Ik wil nu eenmaal mijn geld niet geven aan een radiateur omdat ik denk dat dit helemaal niet nodig is. En als dat wel zo zal zijn dan zal ik dit dan wel ervaren op de harde manier. Maar als ik nu voor me zelf iets gevonden heb waarvan ik weet dat ik dit voor hetzelfde geld niet meer terug zou vinden, dan denk ik toch dat het mijn eigen zaak is wat ik met mijn geld doe.

Ik ben zeker nog een leek als het op deze dingen komt en daarom apprecier ik ieders mening die mij vooruit helpt.

Als je het gevoel hebt dat ik dit op een verkeerde manier doe, dan is dat je grootste recht, maar mag je het wel voor jezelf houden. Let op: ik ben niet iemand die hier kwaad door wordt (dus no hard feelings), maar wil er wel op reageren.

Met vriendelijke groeten

fre

ps nog eens voor mij is dit niet iets dat opgeblazen moet worden, wou er
gewoon op reageren
No problem Fre,is uw buske en uwe portefeuil.(gelukkig)
Succes met uw "janten"
Hans
Gebruikersavatar
DBubbels
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1394
Lid geworden op: 09 jun 2005 17:03
Locatie: Zierikzee

Ongelezen bericht door DBubbels »

[[toast]] Hallo Allemaal,

Allereerst Huib, GEWELDIG gedaan alles is zo duidelijk en volledig, bravo!!
Dank dat je de moeite hebt genomen dat alles toch maar neer te zetten hier op het forum [[worshippy]] [[applaus]],
Zodat anderen bussers met vragen over wielen of banden etc.
hiermee gelijk alle antwoorden kunnen vinden!!
Da's geweldig!!

Theo [[thumbup]] altijd bereid mensen met vragen de juiste kant op te wijzen!! Da's OOK Geweldig!!! [[yes_new]]

Fre, Weer wat geleerd, ja toch!!
VEEL plezier met je velgen en banden!!!
Hoop dat je er lekker vele onbezorgde kilometers op zal gaan rijden, en willicht komen we elkaar dan zelfs eens een keer tegen!! [[bye]] [[thumbup]]

Groeten Uut Zuid, Mireille [[toast]]
alias: DBubbels
Plaats reactie