Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Chassis, remmen, schokbrekers, uitlaat en banden etc.
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daan »

Sinds ik weet dat je de bout met moeren vast zet is bij mij het kwartje al gevallen,ik kon me nml geen voorstelling maken hoe je de bouten anders vast zou kunnen krijgen.
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
jeroen pluimgraaff
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jan 2007 19:57
Locatie: katwijk

2wd

Ongelezen bericht door jeroen pluimgraaff »

hoi rene

passen deze remmen alleen opde syncro,of zijn ze er ook voor de 2wd?

gr jeroen
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5246
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: 2wd

Ongelezen bericht door René »

jeroen pluimgraaff schreef:hoi rene

passen deze remmen alleen opde syncro,of zijn ze er ook voor de 2wd?

gr jeroen
Ha Jeroen,

Deze remmen passen alleen bij een syncro omdat dat constructietechnies zo bepaald is. Bij de syncro zitten de wiellagers niet in de schijven geperst maar in het wiellagerhuis, de schijven komen dan gewoon over een naaf heen.

Er zijn ook wel upgrades voor de 2wd bussen maar wat ik daar van ken loopt flink in de papieren. De Zuid Afrikaanse T3's hebben geventileerde schijven maar hebben dan ook een 15" velg nodig. Verder weet ik dat een duitser een upgrade set aanbied op basis van de Oettinger remmen van de wbx6 maar dan praat je over veel meer dan 1000euro geloof ik.

Daan heeft achter een set schijven gemonteerd wat volgens mij ook een samengestelde set is, geen idee of hij ook voor de voorkant wat in gedachten heeft?

Misschien kun je standaard schijven af draaien tot je een soort flens overhoud waar je dan weer andere schijven overheen kunt zetten???? dan ga je natuurlijk wel je spoor verbreden.
Het is erg zoeken naar de juiste offset, de schijven moeten de juiste diameter hebben en ver genoeg naar binnen steken en de klauwen moeten binnen je velg passen logischerwijs :)

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
koffiebus
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 924
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:31
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door koffiebus »

René schreef:ik ben er van overtuigd dat het met deze geupgrade remmen veel langer goed gaat is dat soort situaties.
Dat denk ik ook René! [[thumbup]]
Maar wat mij betreft mogen ze achter mij claxonneren hoor - je leeft maar een keer, en dan het liefst nog zo lang mogelijk! :lol:

Groetjes,
Dick
Als de basis maar goed is, dan komt de rest vanzelf!
(Westfalia 1.6 CamperD uit '82)
Gebruikersavatar
JeeWee
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 163
Lid geworden op: 23 okt 2005 21:46
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door JeeWee »

Hoi, heb je ook een foto hoe dat eruit ziet op de bus?

Dit is mijn setup:

Afbeelding

porsche boxter voorremmen 4 pots brembo's, 294x24mm geventileerd

achter nog niks aangepast.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 10 okt 2011 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groetnis van Jan Willem van Rangelrooij

T3 1980 singlecab 2.0CU
T3 1980 singlecab 1.6CT
T2 1978 doublecab met niks
T2 1972 singlecab 1.6AD
Gebruikersavatar
Steven
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 595
Lid geworden op: 19 mar 2005 18:24
Locatie: Lelystad

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door Steven »

Van mij ziet er zo uit, let niet op de stof en spinnenraggen maar dat krijg je van het stilstaan buiten :mrgreen:
IMG_1046.JPG
IMG_1039.JPG
IMG_1040.JPG
IMG_1038.JPG
En hier sinds kort ook maar een 10" rembekrachtiger bij gebouwd, doet het toch een stukie beter [[thumbup]] [[thumbup]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grtz Steven

Volkswagen Bestel (1989) 1.9TDI 66kW
Motor ombouw naar 1Z mechanisch, voltooid
Geventileerde schijven voor en gewone schijven achter, 312 x 25 en 294 x 13,5, voltooid

VAG naslagwerk(alle werkplaatsboeken)
Gebruikersavatar
JeeWee
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 163
Lid geworden op: 23 okt 2005 21:46
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door JeeWee »

Hey steven, ziet er leuk uit! Wat voor remmen heb je gebruikt? A6?
groetnis van Jan Willem van Rangelrooij

T3 1980 singlecab 2.0CU
T3 1980 singlecab 1.6CT
T2 1978 doublecab met niks
T2 1972 singlecab 1.6AD
Gebruikersavatar
Steven
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 595
Lid geworden op: 19 mar 2005 18:24
Locatie: Lelystad

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door Steven »

Voor zijn de klauwen van een audi 100/A6 C4 en de schijven van een A6, achter de complete set van een T4 16" of van een sharan V6 met adapter platen ertussen van Epytec via eBay.de. [[thumbup]][[thumbup]]

Naven zelf af laten draaien hier in de buurt, remklauwen allemaal 2de hands gescoord via eBay en zelf overhaalt en op geknapt. :mrgreen: :mrgreen:

Schijven en blokken uiteraard nieuw, niet op de foto te zien maar stond te lang buiten in weer en wind [[feuer]] [[feuer]]
Grtz Steven

Volkswagen Bestel (1989) 1.9TDI 66kW
Motor ombouw naar 1Z mechanisch, voltooid
Geventileerde schijven voor en gewone schijven achter, 312 x 25 en 294 x 13,5, voltooid

VAG naslagwerk(alle werkplaatsboeken)
sjoerd
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 aug 2011 09:25
Locatie: Tijnje ( frl )

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door sjoerd »

Hoi Rene , en anderen,

ik ben ook gelijk voor een remmen upgrade, al is het maar omdat ik van goede remmen houd.
ben ook zeer benieuwd naar het hoe, misschien een how to van maken met foto's ?
Het punt waar ook ik aan denk is idd de bout. en zo ook het vast draaien ervan, of zit het met een losse moer ? ( ik heb er nog niet naar gekeken, pas een bus ) Maar wat dat betreft denk ik liever een busje exentrisch maken en een sterke m12 bout gebruiken , is ook iets simpeler te maken ( een busje tov de bout) nu kun je dus je remklauw verdraaien tov je remschijf , of zie ik het plaatje nu helemaal verkeerd ?
Wel helemaal +1 voor het uitvinden van welke onderdelen bij elkaar en ook voor de bedachte bout, het maakt toch het een en ander mogenlijk.
Dat je eerst geen verschil merkt vindt ik ook zeer raar, heb toch al heel wat remmerij van divers auto's verbeterd en toch altijd het meteen gevoeld.

Is er ook gekeken naar de remdruk die de remklauwen moeten hebben ism de hoofdremcylinder.
daar kan de RDW wel eens over vallen ( voor degene die naar de RDW willen , tdi ombouw op kenteken bv )

Sjoerd
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door Daan »

Mijn bus is een week of 3 geleden bij het RDW geweest voor tdi kenteken. Bus is ook op de remmenbank geweest en gaf geen problemen met voor- en achtergeventileerde schijven. dus ik verwacht niet dat dit problemen zal geven voor andere bussen
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
VoormaligLid11
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 451
Lid geworden op: 17 feb 2010 20:49

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door VoormaligLid11 »

Hallo,
elke scherpe hoek is het begin van een breuk.
gr.
Gebruikersavatar
JeeWee
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 163
Lid geworden op: 23 okt 2005 21:46
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door JeeWee »

Nogmaals stoere setup Steven! Passen de klauwen op het originele fusee stuk? Of heb je daar ook adapter platen voor gebruikt? En de 10" hoofdrem cylinder, waar komt die van daan, kan ik ook wel gebruiken met 8 ipv 2 remzuigers....
groetnis van Jan Willem van Rangelrooij

T3 1980 singlecab 2.0CU
T3 1980 singlecab 1.6CT
T2 1978 doublecab met niks
T2 1972 singlecab 1.6AD
Gebruikersavatar
Steven
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 595
Lid geworden op: 19 mar 2005 18:24
Locatie: Lelystad

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door Steven »

Die is van een bmw 3 serie, welke precies weet ik zo niet meer maar dat staat beschreven in een ander topic, volgens mij die van Daan over zijn remmen upgrade
Daan schreef:Afbeelding

Komt van een BMW E30
. :mrgreen: :mrgreen: . Hier staat ook bij beschreven wat te doen voor het goed passend maken
Grtz Steven

Volkswagen Bestel (1989) 1.9TDI 66kW
Motor ombouw naar 1Z mechanisch, voltooid
Geventileerde schijven voor en gewone schijven achter, 312 x 25 en 294 x 13,5, voltooid

VAG naslagwerk(alle werkplaatsboeken)
Gebruikersavatar
arno
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 630
Lid geworden op: 12 apr 2005 21:26
Locatie: denekamp

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door arno »

ook ik heb de remschijfen en klauwen liggen die Rene ook op zijn bus heeft zitten maar ik ga ze niet gebruiken (ik weet nu uit eigen ervaring dat mijn gewone remmen hard genoeg remmen)

dus als iemand ze over wil nemen de schijfen zijn nieuw en de klauwen 2 e hands (verder heb ik er nog niets bij)
de bus waar ik ze onder had willen bouwen is een 16"syncro
doe maar eens een goed bod.
Gr.Arno

vw t3 bj.1989 16"syncro met westfalia inbouw met dehler hoogdak
stuurbekrachting,1 sper,motor 1.9 tdi

golf 1 op lpg
vw 181 bj.1970(nog niet klaar)
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: Eindelijk de geventileerde schijven maar eens gemonteerd

Ongelezen bericht door TijnCU »

Ik heb de arm aangepast (gaten uitgeboord iets naar elkaar toe) en de klauwen zitten vast met 2 bouten, 2 moeren en 10mm spacers. RDW okéé [[thumbup]] en remt als een nieuwe auto. Vooral het doseren is sterk verbeterd, maar een noodstop vanaf 150km/h gaat ook goed.
Dit is op een 2wd. Foto toont oude versleten schijf, een verse schijf is een stuk dikker.
Foto0748.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Plaats reactie