Stroomuitval

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
Gebruikersavatar
Lievenn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 671
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Locatie: Houthulst (België)

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door Lievenn »

meten = weten
Deze namiddag uitgetest bij m'n 1.6TD: m'n multimeter meet een fractie van een seconde 18A, daarna iets minder dan 4A.
Groeten,
Lieven

T3 1984 1.9 wbx Canadese vanagon
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door Coen »

Kun je ook meten wat er door de lichtschakelaar gaat als je je groot licht voert? Mijn meter haalt dat niet.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
Lievenn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 671
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Locatie: Houthulst (België)

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door Lievenn »

ReneK schreef: 01 sep 2021 18:36 Een contactschakelaar is voor een T3 bezitter misschien wel tegelijkertijd het goedkoopste en meest waardevolle reserveonderdeel om permanent bij te hebben.
Tja, wat is de kans dat die het begeeft? Zo zijn er nog veel noodzakelijke onderdelen die nodig zijn maar je kan moeilijk een trailer met reservebus meenemen.
Het begint met onderhoud en nagaan welke onderdelen die op leeftijd zijn je uit voorzorg vervangt (wel door kwaliteit). Hierna komt wat geluk en je rijstijl :mrgreen:
Groeten,
Lieven

T3 1984 1.9 wbx Canadese vanagon
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door Coen »

Maar áls die het begeeft heb je natuurlijk wel een groot probleem….
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 607
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door wouter »

Ik heb ook één reservecontactslot mee, je weet maar nooit. Is goedkoop & klein, in tegenstelling tot een startmotor of dynamo :mrgreen:
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Gebruikersavatar
Lievenn
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 671
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Locatie: Houthulst (België)

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door Lievenn »

Blijkbaar veel vertrouwen in jullie bus :mrgreen:
Een contactslot geeft niet vandaag op morgen problemen, meestal worden die al aangekondigd door starthaperingen. Trouwens, met wat draad heb je zo het contact overbrugd.
Groeten,
Lieven

T3 1984 1.9 wbx Canadese vanagon
hylkeanne
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2099
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door hylkeanne »

Ik zal niet ontkennen dat ik heel eigenwijs ben.

Onze bus is 35 jaar / 400.000 km oud. Wat de electra betreft is door ons nog nooit iets vervangen, de afgelopen 24 jaar. Alleen de lichtschakelaar heb ik vervangen omdat de interieurverlichting het niet meer deed.

Bij mij kom ik op 3 ampère en een beetje. Dat doet hij al 35 jaar. Het totale stroomverbruik van de startmotor is 150 ampère. Slechts een fractie gaat door het contactslot die je inderdaad eenvoudig kan doorverbinden als je de stekker bij de stuurkolom los haalt.

Ik zou me er niet zo druk om maken.

Hylke
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Stroomuitval

Ongelezen bericht door Coen »

Mooi inzicht Hylke!! (Vul zelf maar in welk😉)

Ik heb ooit gedacht dat mijn contactslot slecht was terwijl bleek dat er een accupool niet goed verbonden was.
Maar als je toch een contactblokje op voorraad hebt, leg het dan maar ín de bus ipv op de plank.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 362.000 km op de teller!
Plaats reactie