camping acculader

Verlichting, zekeringen, accu, radio, koelkast etc.
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

camping acculader

Ongelezen bericht door youpie123 »

Hallo,

Ik heb een acculader voor inbouw in Camper gekocht op Ebay die niets doet, mijn vragen zijn:

Wie kent dit type acculader? Wie kan mij helpen dit apparaat te repareren?

De spoel is niet doorgebrand denk ik maar de fout moet in de printplaat/onderdelen zitten, de Led`s lichten niet op
acculader.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Hoe veel leergeld, kost dit nu?
5 euro, zou ik geven, gezien de retro 220 stekker [[thumbup]]
Gebruik de zoekfunktie, gratis bij dit forum, en je bent wijzer geworden.


Amoi,
Theo
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door youpie123 »

Hai,
Je bent sneller als de wind, Euro 22,48 heeft dat ding gekost, niet slecht als je dat met de LG20 vergelijkt toch. Maar helaas niet werkend. Geef me please een tip met zoeken, ik zou het echt niet weten waar ik dit kan vinden [[head]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Voormalig lid 91

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Een voorbeeld van een goede lader;
Afbeelding

Kost wel een pak geld, daarom heb ik een iets kleinere (maar ik heb ook geen camper)
Afbeelding
Deze zorgen dat de accu langer meegaat, ze kunnen aangesloten blijven als er geen 240 op staat, en mogen 's winters aan de prik blijven zonder dat de accu overladen/kapot geladen wordt!

Ze zijn zelfs explosieveilig, tenzij je ze als voeding gebruikt (want dat kan bij deze ook)

Klik maar op het plaatje, en bedenk, goede spullen krijg je niet gratis
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14984
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Perfect, Ad [[thumbup]]
de zoek funktie ..

A moi
Theo
Voormalig lid 91

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Met goed zoeken kom je ze idd ook tegen! Uitvoerig door Rikus en Leo behandelt
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door youpie123 »

reactie op die super acculader:

Wouw, ja immens!!! Maar sorry, niets voor mij hoor. Ik heb 2 oude bussies, probeer er een beetje gezellige campers van te maken, hobby. Ik heb niet veel budget, ik hou van oude bussies, T3 liefst en probeer voor weinig geld er iets van te maken. Ik kan ook een nieuwe camper kopen voor 230.000 euro maar dat is niet mijn streven. 23,00 voor een kapotte acculader doet mij geen pijn.
Retro ja, dat zijn de T3 bussen ook. Onderdelen daarvoor zijn duur genoeg, een gewoon asbakje is al duurder dan een asbak voor thuis. :mrgreen:
Nee, ik heb dat domme ladertje gekocht en ben blij met alle tips om die misschien voor 5 euro te kunnen repareren, zoniet, dan koop ik toch een andere, risico van de hobby :D
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Voormalig lid 91

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

youpie123 schreef:reactie op die super acculader:

Wouw, ja immens!!! Maar sorry, niets voor mij hoor. Ik heb niet veel budget, en probeer voor weinig geld er iets van te maken.

Nee, ik heb dat domme ladertje gekocht en ben blij met alle tips om die misschien voor 5 euro te kunnen repareren, zoniet, dan koop ik toch een andere, risico van de hobby :D
De ene lader is de andere niet. Stel dat je met één wat duurdere lader een akku 4 jaar laat meegaan ipv 2 jaar? Stel dat je de lader repareert maar de elektronica regelt de stroomtoevoer niet goed, en de accu verliest daardoor vocht (droogkoken)

Ik heb bij mijn lader een aantal stekkers gekocht die in de auto's, de hefmast en de scooter verbouwd zitten! Als elke accu daardoor één jaar langere levensduur heeft is dat ding al een aantal keren terugbetaald! Laatste busaccu koste € 118 Vanwege de koelast staat deze heel vaak aan een lader!

Ik zal je dan nog maar een keer uitleggen dat deze laders bijna foolproof werken! Je hoeft er niet op te letten, je hoeft er niets voor te weten of kennen! de goedkopere kost ongeveer evenveel als mijn accu!
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: camping acculader

Ongelezen bericht door youpie123 »

Hai busfreeks,

Ik vind het wel leuk nog even op dit oude topic te antwoorden [[thumbup]] Als echte nitwit heb ik een paar acculaders gekocht op Ebay en idd. deden ze allemaal niets op een controlelampje. Eenmaal aangesloten op een echte accu werken ze allemaal :buiken: :buiken: :buiken:

Ondertussen heb ik wel het advies van Ad opgevolgd en zit er een echte C-tek in mijn bussie. Wat een jaar uitmaakt [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]

1 van de redenen dat ik dit schrijf is http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=13&t=15782
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Plaats reactie