HELP Volgende probleem
HELP Volgende probleem
Na afgelopen week een andere versnellingsbak te hebben gemonteerd, vanmorgen een stukje koppelingsleiding vervangen en de koppeling ontlucht stak het volgende probleem zn kop op.
Accu weer aangesloten, contact aan en het scheidingsrelais van de huishoudaccu begon te ratelen. HH accu afgekoppeld, ratel weg , starten, maar niet aanslaan.
Van contact, blijft acculampje flauw branden. Voltmetertjes aangezet, beide geven 5,4 volt aan, terwijl de HH accu afgekoppeld is. Nalooppompje gaat draaien, stekkertje van de startmotor afgetrokken en het nalooppompje stopt, de voltmeter geeft 12,7 volt aan van de startaccu en het accu lampje is uit.
Toen maar even pauze genomen.
Als ik m nu op contact zet gaat het acculampje branden, het klokje gaat uit, het nalooppompje gaat draaien en stopt als ik het stekkertje van de startmotor haal.
Ik weet het niet meer.
Zal wel een massaprobleem zijn, maar waar moet ik dit zoeken?
Accu weer aangesloten, contact aan en het scheidingsrelais van de huishoudaccu begon te ratelen. HH accu afgekoppeld, ratel weg , starten, maar niet aanslaan.
Van contact, blijft acculampje flauw branden. Voltmetertjes aangezet, beide geven 5,4 volt aan, terwijl de HH accu afgekoppeld is. Nalooppompje gaat draaien, stekkertje van de startmotor afgetrokken en het nalooppompje stopt, de voltmeter geeft 12,7 volt aan van de startaccu en het accu lampje is uit.
Toen maar even pauze genomen.
Als ik m nu op contact zet gaat het acculampje branden, het klokje gaat uit, het nalooppompje gaat draaien en stopt als ik het stekkertje van de startmotor haal.
Ik weet het niet meer.
Zal wel een massaprobleem zijn, maar waar moet ik dit zoeken?
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- eric.c
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
- Locatie: Betuwe
Re: HELP Volgende probleem
Hallo Bob,
De eerste kanshebber zou de massakabel op de neus van de versnellingsbak zijn.
Vriendelijke groet, Eric
De eerste kanshebber zou de massakabel op de neus van de versnellingsbak zijn.
Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Eric rijdt met een 1900D
Re: HELP Volgende probleem
Dat was mijn eerste idee ondertussen ook, heb de plaatsen waar de massakabel vast zit kaal gemaakt en weer gemonteerd; geen verschil.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: HELP Volgende probleem
oei das een moeilijke Bob, start motor zit op de bak?
Heb je er af gehad?
Maakt deze nu goed contact met de behuizing?
En de 2 voltmeters, wat moeten die aangeven?
Theo
Heb je er af gehad?
Maakt deze nu goed contact met de behuizing?
En de 2 voltmeters, wat moeten die aangeven?
Theo
- Dré2100
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4350
- Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
- Locatie: Tuitjenhorn
Re: HELP Volgende probleem
Ik heb nergens aangezeten, alleen gekeken
Groeten,
André
Groeten,
André
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
Re: HELP Volgende probleem
Heb ondertussen niet stilgezeten natuurlijk Met het contact aan en een startkabel op de min van de accu, op verschillende plekken bij de neus van de bak vonken getrokken. Bleek dat de beugel van het ophangrubber zo goed in de lak zit dat er geen goede massa was. Kabel nu verlegd van chassisbalk naar sckelstangbevestiging aan de bak en nu wel goede massa. Lampjes doen weer normaal.
Alleen de motor springt nog niet aan, startmotor draait goed rond, motor gloeit voor, maar wil niet starten.
Maar weer verder zoeken.
Alleen de motor springt nog niet aan, startmotor draait goed rond, motor gloeit voor, maar wil niet starten.
Maar weer verder zoeken.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: HELP Volgende probleem
Dat ding achterop, staat daar wel spanning op?
Das voor het onderbreken van de diesel toevoer.
Theo
Das voor het onderbreken van de diesel toevoer.
Theo
Re: HELP Volgende probleem
Yep, 12 volt op de selonoid. Selenoid tikt ook. Motor draait goed rond maar slaat niet aan.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: HELP Volgende probleem
Dan lig ik er uit Bob, zo veel verstand heb ik er niet van.
Diesel is niet op?
Theo
Diesel is niet op?
Theo
Re: HELP Volgende probleem
Krijgt ie brandstof net als Theo net vraagt of het klepje onder de solenoïde blijft hangen.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Re: HELP Volgende probleem
Nou ken ik de werking van de selenoide van de AAZ niet maar er zit een stukje brandstoleiding aan (buisje) Bij 12 volt kan ik m niet doorblazen, bij 0 volt wel. Met spanning erop sluit hij het buisje dus af.
Tot zover mn bevindingen.
Tot zover mn bevindingen.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: HELP Volgende probleem
Dat weet ik zo ook niet
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Re: HELP Volgende probleem
Hoi Bob,
Ik heb er geen kaas van gegeten, maar heb even gegoogeld wat een selenoid is
Ik neem aan dat het de brandstoftoevoer afsluit als de stroom er af gaat ?
Als ik zo je bevindingen lees lijkt het wel of het verkeerd om werkt bij jou of zit ik er ver naast..
Misschien een domme opmerking, maar kan het zo zijn dat de stekker verkeerd om zit of zo ?
Ik heb er geen kaas van gegeten, maar heb even gegoogeld wat een selenoid is
Ik neem aan dat het de brandstoftoevoer afsluit als de stroom er af gaat ?
Als ik zo je bevindingen lees lijkt het wel of het verkeerd om werkt bij jou of zit ik er ver naast..
Misschien een domme opmerking, maar kan het zo zijn dat de stekker verkeerd om zit of zo ?
Re: HELP Volgende probleem
Dat zou je wel denken.
Maar er zit maar één stekkertje op die 12 volt geeft. Contact uit is spanning weg is klepje dicht, of zo. Waar wat dat leidinkje doet weet ik niet.
Maar er zit maar één stekkertje op die 12 volt geeft. Contact uit is spanning weg is klepje dicht, of zo. Waar wat dat leidinkje doet weet ik niet.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: HELP Volgende probleem
Kwam net op een RollsRoyce pagina uit en daar werd wat uitgelegd, kan een retourslangetje zijn?
Dat is toch die stekker achterin, als je die lostrekt gaat de motor wel rond zonder aan te slaan.
Ik heb dit gebruikt voor het vullen van de turboleiding met olie.
Is wel precies wat er nu bij jou aan de hand is..apart zeg...
Dat is toch die stekker achterin, als je die lostrekt gaat de motor wel rond zonder aan te slaan.
Ik heb dit gebruikt voor het vullen van de turboleiding met olie.
Is wel precies wat er nu bij jou aan de hand is..apart zeg...