dank voor jullie meedenken, maar er is verwarring ontstaan. Ik snap hoe de diktes van draden werken. Ik zal kort en concreet de vraag opnieuw stellen (sorry voor de verwarring):
Er komen twee draden vanuit onder mijn bestuurdersstoel naar het scheidingsrelais. Een daarvan is blauw (D+) en een daarvan is rood. Het rode draad is zeker dikker dan de blauwe.
Waar is dit rode draad voor bedoeld? Is dit voor aansluiting 30 bedoeld?
laadspanning huishoudaccu
Re: laadspanning huishoudaccu
Groet Gilbert
T3 '82 hoogdak met een 2.0 CU grasmaaiertje erin
T3 '82 hoogdak met een 2.0 CU grasmaaiertje erin
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14969
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: laadspanning huishoudaccu
ja dat is moeilijk om te bevestigen dat dit zo is, maar wel aannemelijk.
Wat je zou kunnen doen, meet (of kijk) waar dit vandaan komt en waar het naar toe gaat.
Waar staan de 2 accu's nu?
Je vraag had ik wel goed voor de bril hoor, ik begreep wel wat je bedoelde.
Theo
Wat je zou kunnen doen, meet (of kijk) waar dit vandaan komt en waar het naar toe gaat.
Waar staan de 2 accu's nu?
Je vraag had ik wel goed voor de bril hoor, ik begreep wel wat je bedoelde.
Theo
- a_j
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 07 jun 2012 21:11
- Locatie: Eindhoven
Re: laadspanning huishoudaccu
Schema van een originele 5 joker. In het midden J7 is het scheidingsrelais.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Aart
T3 Joker 1984; 1.6D -> 1.6TD -> 2.0 GTI ADY
T3 Joker 1984; 1.6D -> 1.6TD -> 2.0 GTI ADY
Re: laadspanning huishoudaccu
http://www.bentleypublishers.com/images ... am-500.jpg
Deze is misschien nog wat duidelijker...
Deze is misschien nog wat duidelijker...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: laadspanning huishoudaccu
Thanks voor het schema.
Zowel het rode als het blauwe draad komen vanaf de zekeringskast dashboard.
Er is dus een erg lange weg van de dynamo naar de huishoudaccu. Volgens dit draadje op een ander forum wordt de laadstroom bepaald door de lengte en dikte van het draad (dus draadweerstand) waarmee de huishoud accu is aangesloten, en de interne weerstand van de accu.
Ik vind dat ik nu vrij weinig laadstroom heb, dus ik ga een kortere kabel van start naar huishoud aanleggen. Daarnaast denk ik dat het voor de levensduur handig is om te gaan kijken naar een Cyrix accuscheider, die slim schakelt .
Zowel het rode als het blauwe draad komen vanaf de zekeringskast dashboard.
Er is dus een erg lange weg van de dynamo naar de huishoudaccu. Volgens dit draadje op een ander forum wordt de laadstroom bepaald door de lengte en dikte van het draad (dus draadweerstand) waarmee de huishoud accu is aangesloten, en de interne weerstand van de accu.
Ik vind dat ik nu vrij weinig laadstroom heb, dus ik ga een kortere kabel van start naar huishoud aanleggen. Daarnaast denk ik dat het voor de levensduur handig is om te gaan kijken naar een Cyrix accuscheider, die slim schakelt .
Groet Gilbert
T3 '82 hoogdak met een 2.0 CU grasmaaiertje erin
T3 '82 hoogdak met een 2.0 CU grasmaaiertje erin